„Kovą viskas buvo tiesiog atšaukta, – sakė jis. – Pardavimų konferencijos, per kurias aš pasirodydavau 13.30 val., kai visi jau būdavo per daug pavalgę ir išgėrę, kad atlikčiau savo darbą ir užtikrinčiau, kad žmonės jaučiasi gerai ir jaučiasi svarbūs. Visos jos buvo atšaukos. Kaip ir 14 festivalių, kuriuose turėjau dalyvauti“.

Tačiau kas benutiktų optimistu išliekantis vyras sako manantis, kad „visuomet atsiras naujų galimybių“.

Ir jų tikrai atsirado. 68 m. D. Evansas sako „dar niekada nebuvęs toks užsiėmęs“. Jis pasirodo per „BBC One“ televizijos kanalą, kelis kartus per savaitę vedą mankštas per „Zoom“ už aukojamas sumas, o tokios kompanijos kaip „Google“ samdo jį tam, kad per vaizdo transliacijų kanalą jis motyvuotų darbuotojus ir užtikrintų jų fizinį aktyvumą.

Jis skiria laiko ir kitokiai veiklai. Kuria asmenines vaizdo žinutes savo gerbėjams per vaizdo platformą „Hidols“, kuri pradėjo veikti liepą. Už 30 sekundžių trukmės vaizdo žinutę jis prašo 30 svarų, nors sako, kad dažnai žinutės būna ir ilgesnės.

„Aš neimu tiek, kiek ima kiti, – sako jis. – Tai nėra svarbiausias dalykas. Noriu, kad žmonės gerai jaustųsi. Tai yra pagrindinis veiksnys.“

D. Evansas neatskleidžia, kiek tokių žinučių užsakymų per mėnesį sulaukia, tačiau teigia, jog „gana nemažai“, tačiau sako, kad patinka tam skirti laiko ir savo energijos.

„Aš jas redaguoju, pridedu muzikos ir nedidelę žinutę. Visai neseniai sukūriau tokią žinutę sporto salės atidarymo proga. Taip pat asmeniui, šventusiam 60-ąjį gimtadienį, ir net vienam šimtamečiui jubiliatui. Tai nuostabu. Žmonėms reikia palaikymo ir motyvacijos“, – pasakojo D. Evansas.

Kadangi dauguma įprastų jų „darbo vietų“ uždarytos, o taip pat skaičiuojant, kad vien tik gyvos muzikos pramonės Jungtinėje Karalystėje pajamos šiemet kris 81 proc., garsenybės ėmėsi keltis į internetą ir vystyti skaitmeninę veiklą, taip bandydamos sudurti galą su galu.

„Garsenybėms kokios vaizdo žinutės yra būdas papildyti savo kišenę, – sakė vienas iš „Hidols“ platformos įkūrėjų ir jos vadovas Christianas Ayerstas. – Jie per metus gali užsidirbti 10 tūkst. svarų ir daugiau, jeigu per mėnesį išsiųs 40 tokių žinučių.“

Ir tai ne vienintelis teigiamas dalykas. „Tai yra autentiškas būdas bendrauti su savo gerbėjais“, – sakė jis.

Šiuo metu populiariausia tokių garsenybių vaizdo žinučių paslauga yra Jungtinėse Valstijose 2016 metais sukurta „Cameo“. Tarp jo „darbuotojų“ yra tokios garsenybės kaip Snoop Doggas, Chaka Khan ir Lennoxas Lewissas. Vidutinė tokios žinutės kaina yra 60 JAV dolerių. Tačiau brangiausiai kainuoja lytį pakeitusio buvusio sportininko ir realybės TV žvaigždės Caitlyn Jenner žinutė, už kurią tektų pakloti pustrečio tūkstančio JAV dolerių.

Snoop Dogg
Foto: Organizatorių archyvas

„Mūsų platforma bendradarbiauja su dešimtimis tūkstančių garsenybių, – sakė vienas iš „Cameo“ įkūrėjų Martinas Blencowe. – Mes nuolat stengiamės surasti kažkieno mylimiausią garsenybę. Mums visiems dabar sunkūs laikai, todėl tai būdas suteikti kiekvienai dienai šiek tiek magijos.“

Jo teigimu, koronaviruso plitimas tik padidino prie platformos prisijungiančių garsenybių skaičių.

„Skaičiai tiesiog sprogo, nes kino filmavimai yra atšaukti, atšauktos TV laidos ir renginiai, koncertai, – sakė jis. – Jie ieško naujų pajamų šaltinių. Jie tai daro dėl pramogos, toks jau šis verslas. Tai puikus būdas palaikyti ryšį su gerbėjais. Karantino metu mes fiksavome veiklos apimčių augimą daugiau nei 1000 proc.“

Garsenybės pačios įvardija vaizdo žinučių kainas ir kartais jas koreguoja atsižvelgdamos į paklausą. „Cameo“ pasiima 25 proc.

Savo kanalus turinčios garsenybės turi pranašumą.

Dainininkė Melissa Etheridge iš savo prenumeratos verslo per mėnesį gauna daugiau nei 50 tūkst. JAV dolerių. Savo internetiniame kanale „Etheridge TV“ ji per savaitę transliuoja penkis pasirodymus. Birželį vaizdo transliavimo internetu platformoje „Maestro“ sukurtas kanalas turi daugiau nei 1000 prenumeratorių, kurie per mėnesį moka 50 JAV dolerių.

„Pusantrų metų negavau pajamų, todėl nusprendžiau pabandyti vaizdo transliacijas internetu, – sakė Los Andžele gyvenanti 59 metų dainininkė. – Turėjau viską išmokti apie vaizdo transliacijas, internetą, garsą, apšvietimą. Kartais pasiseka, o kartais ne. Iš esmės ši veikla man padėjo atsitiesti, augti bei išlaikyti ryšį ir apmokėti sąskaitas.“

Melissa Etheridge
Foto: Scanpix

Nors „Maestro“ platforma buvo sukurta 2015 m., dar gerokai prieš koronaviruso išplitimą, pandemija paskatino „Maestro“ sutelkti savo dėmesį į muzikos pramonę. Jos įkūrėjas Ari Evansas sako, kad ji ne tik padeda gauti papildomų pajamų, bet ir suteikia menininkui ir jo įrašų kompanijai papildomos informacijos apie menininko gerbėjus.

„Tie mūsų pateikiami duomenys leidžia menininkams sužinoti daug dalykų, pavyzdžiui, kaip publika reagavo tiesioginės transliacijos metu. Kurios transliacijos dalys jiems labiausiai patiko. Tai žinodamas gali optimizuoti kitas transliacijas. Tai yra tai, ką menininkai nori žinoti“, – sakė jis.

Artėjant Kalėdoms į internetą keliasi ir nemažai kalėdinių renginių. Televizijos programos vaikams „Blue Peter“ vedėjas Peteris Duncanas pristato internetinę pasakos „Džekas ir pupa“ versiją, ją filmavimo komanda keturias savaites kūrė jo namų Londone sode. Nuo gruodžio 4 d. šią internetinę versiją bus galima žiūrėti specialiai sukurtoje svetainėje „Panto Online“.

„Nors karantinas yra blogiausias dalykas pasaulyje, jis skatina imtis veiksmų, – sakė P. Duncanas. – „Panto“ siekia suteikti džiaugsmo ir nuteikti žmones pozityviai tvyrant visai šiai niūriai nuotaikai.

Interneto privalumas tas, kad viskas yra vienoje vietoje, o tai reiškia, kad daugiau žmonių visame pasaulyje gali tai stebėti.“

Londone veikiančio Sičio universiteto sociologijos profesorius Chrisas Rojekas, parašęs knygą apie garsenybių kultą, sako, kad per pastarųjų 50 metų atstumas tarp garsenybių ir paprastų žmonių gerokai sumažėjo.

„Holivudo sistema anksčiau atrodė esanti kažkur toli, o žvaigždės buvo aukštai virš tavo galvos ir į jas žmonės žvelgė su pagarbia baime. Socialiniai tinklai pasirūpino, kad dabar viskas yra daug lengviau pasiekiama“, – sakė jis.

Tiesa, pats jis nėra didelės garsenybių žinučių gerbėjas. „Koks pinigų švaistymas“, – sakė jis.