Įgyvendinant daugiabučių projektą „Avenue South Residences“, ketinama pastatyti 988 butus iš beveik 3 tūkst. vertikaliai sudėtų „modulių“. Projektą įgyvendinanti kompanija „ADDP Architects“ sako, kad tokiam statybų metodui reikia mažiau darbo jėgos, jis gali padėti sumažinti taršą, taip pat sumažinamas ir statybų keliamas triukšmas.

Atskiri moduliai yra gaminami Senajuje, Malaizijoje. Gamybos proceso metu iš betono išliejamos šešiasienės „dėžutės“. Vėliau šie moduliai gabenami į Singapūrą, kur specialioje gamybinėje teritorijoje įrengiami, net apstatomi baldais, o vėliau gabenami į statybvietę.

Atgabentos „dėžutės“ būna 80 proc. įrengtos, nurodo „ADDP Architects“. Tokie modeliai pakeliami kranu ir „susiuvami“ tarpusavyje, taip suformuojant tvirtą karkasą, sakė vienas iš kompanijos partnerių Markusas Chengas Thuanas Hannas. Paskutiniai elementai, tokie kaip durys, sumontuojami jau po to, sakė architektas.

„Tai yra tarsi automobilio gamybos koncepcija, pritaikyta statybos pramonei“, – sakė jis.

Surenkamų konstrukcijų privalumai

Ribotos statybos apimtys pačioje statybvietėje, kuri yra Singapūro gyvenamajame Bukit Meraho rajone, gali padėti mažiau trikdyti aplinkui gyvenančių žmonių gyvenimą, sakė M. Ch. Th. Hannas.

„Šis statybos metodas tikrai padeda sumažinti triukšmo lygį, – sakė jis, kalbėdamas apie teigiamą poveikį aplinkiniams namams. – Be to, galima sumažinti ir atliekų kiekį, ... nes darbai gamykloje yra gerokai geriau kontroliuojami.“

Kitas privalumas, kurio svarba padidėjo koronaviruso pandemijos kontekste, yra tas, kad vienu metu statybvietėje reikia mažiau žmonių. „Galima lengviau kontroliuoti saugaus atstumo laikymąsi, planuoti logistinius dalykus gamykloje, o ir nereikia visų darbininkų vietoje“, – sakė architektas.

Surenkamų namų pramonė pirmiausia klestėjo Europoje ir Amerikoje pokario metais, kuomet miestų planuotojai naudojo šį metodą greitai ir už prieinamą kainą pastatyti trūkstamo būsto. Tačiau dabar surenkamų namų rinka vis labiau dominuoja Azijos ir Ramiojo vandenyno regione.

Šis statybos metodas itin išpopuliarėjo Singapūre. Šalies Statybų tarnyba aktyviai propaguoja tokį statybos metodą ir nurodo, kad išlaidas jis leidžia sumažinti 8 proc., o našumą padidinti – 40 proc., lyginant su tradiciniais statybos metodais. Nuo 2014 metų tarnyba netgi reikalauja, kad kai kuriose vietose būtų naudojamas būtent šis statybos metodas.

Plečia ribas

„Avenue South Residences“ projekto statybos darbai jau pradėti. Projektą tikimasi užbaigti pirmąjį 2023 metų ketvirtį. Pastatytų pastatų gyventojai galės mėgautis balkonais, nuo saulės apsaugančiais ekranais ir „dangaus terasomis“, užpildytomis augmenija.

Šis projektas turėtų aplenkti šiuo metu Singapūre (ir pasaulyje) aukščiausią surinktą pastatą – 140 metrų aukšto „Clement Canopy“, kurį taip pat projektavo „Avenue South Residences“. Tarp kitų aukščiausių pasaulyje modulinių pastatų galima paminėti Pietų Londone esančiame Kroidono rajone stovintį 135 metų bokštą ir 109 metrų gyvenamąjį kompleksą Niujorke.

M. Ch. Th. Hannas mano, kad bent jau artimiausiu metu jo kompanijos statomą naujausią pastatą vargu, ar kas nors pralenks.

„Mes progresiškai statome vis aukštesnius pastatus, dirbame su inžinieriais, analizuojame 3D simuliacijas, kad užtikrintume, jog mūsų suprojektuoti pastatai atlaikys vėjo poveikį. Tačiau manau, kad 56 aukštai bus aukščiausias pastatas Singapūre. Nemanau, kad galėsime pastatyti ką nors aukštesnio, – sakė jis. – Tai yra betonas, ir mums reikia jį kelti labai aukštai. Tačiau jeigu būtų sukurta nauja technologija ir lengvesnės konstrukcijos, galbūt atsirastų galimybių mums palypėti aukščiau.“