„Verslo požiūryje“ tęsiamas interviu ciklas „Tvari Lietuva“. Laidoje kalbėtasi su „Girteka Logistics“ marketingo ir komunikacijos vadovu Simonu Bartkumi.

Pandemija atskleidė pervežimo sektoriaus svarbą

Kalbėdamas apie sunkumus, su kuriais susiduria krovinių vežėjai, S. Bartkus sako, kad prieškalėdinis laikotarpis šio sektoriaus įmonėms ypač įtemptas. Tačiau jis pažymi, kad bendras visų problemų pamatas yra stipriai išaugusi pervežimų paklausa, sutrikusios tiekimo grandinės ir besiplečianti elektroninės komercijos apimtis.

Laidos „Verslo požiūris“ vedėjai pasiteiravus, ar šiuos iššūkius paskatino COVID-19, pašnekovas teigia, kad nors pandemijos pradžioje baimės buvo daug, tačiau kartu ši situacija atskleidė pervežimo verslo svarbą ekonomikai, valstybei ir kiekvieno žmogaus gerbūviui.

„Galime prisiminti, kad pačioje pandemijos pradžioje, kai buvo įvesti tam tikri draudimai ir judėjimo apribojimai, nė viena Europos valstybė nedrįso stabdyti krovinių judėjimo. Taip nutiko dėl to, kad šis procesas turi per didelę reikšmę kasdieniam gyvenimui. Akivaizdu, kad pandemija išryškino mūsų verslo svarbą“, – kalba „Girteka Logistics“ marketingo ir komunikacijos vadovas.

Pasak S. Bartkaus, pervežimų paklausa vis kyla į viršų, todėl didžiausias iššūkis šiam pramonės sektoriui yra rasti resursų, reikalingų įgyvendinti visus klientų poreikius. Kalbėdamas apie tai, kokie vežėjams bus 2022 m., Delfi TV laidos svečias tiki, kad iššūkiai, su kuriais dabar susiduria jo atstovaujamas verslas, ilgainiui turėtų būti išspręsti. Pašnekovo teigimu, pervežimo veikla ir logistikos grandinės taip pat turėtų sugrįžti į normalias vėžes.

Nuolat ieško tvarių sprendimų

Pasakodamas apie tvarias idėjas pervežimo sektoriuje, „Girteka Logistics“ atstovas teigia, kad auga visuomenės lūkestis, jog ši veikla kuo mažiau kenktų aplinkai. „Visos logistikos įmonės jau dabar ieško tvaresnių sprendimų, kurie leistų daryti kuo mažesnę neigiamą įtaką gamtai, taip pat apimtų kitus darnios veiklos aspektus, tokius kaip vairuotojų darbo sąlygos, saugumas keliuose“, – kalba Delfi TV laidoje viešėjęs svečias.

Simonas Bartkus

Pasak S. Bartkaus, tvarumas jau yra integruotas į „Girteka Logistics“ veiklos modelį. Tačiau kalbėdamas apie krovinius gabenančius dyzelinius vilkikus jis pažymi, kad technologiniai pokyčiai šioje srityje vyksta lėčiau nei kitų transporto priemonių atveju.

„Mūsų veikla apima sunkių krovinių pervežimus labai ilgais tarptautiniais maršrutais. Deja, tokie pokyčiai, kaip lengvųjų automobilių elektrifikacija, krovinių pervežime nevyksta taip sparčiai. 2017 m. buvome pirmoji „Tesla“ vilkiką užsisakiusi įmonė Europoje, bet jis iki šiol nėra pagamintas. Tiesa, kiti gamintojai ir ilgalaikiai mūsų partneriai taip pat ieško būdų, kaip Europos keliuose išbandyti elektrinius vilkikus.

Tačiau viena yra kalbėti apie tam tikras būsimas ateities technologijas ir jų laukti, o kita – dabar žengti galimus žingsnius. Pavyzdžiui, 2020 m. metais ir prieš 10 m. pagaminti vilkikai skiriasi tiek išmetamųjų dujų, tiek suvartojamo kuro kiekiu. Tad nuolatinis vilkikų parko atnaujinimas yra pagrindas keliui tvaresnės veiklos link“, – dėsto pašnekovas.

S. Bartkaus teigimu, ne mažiau svarbus ir vairuotojų indėlis. Atlikti testai įrodo, kad aukštesnė vairavimo kultūra taip pat leidžia sumažinti neigiamas emisijas ir suvartojamą kurą. Todėl 18 tūkst. įmonės vairuotojų nuolat mokosi geriausių ekologiško vairavimo praktikų. Kalbėdamas apie alternatyvų dyzeliui kurą, laidos „Verslo požiūris“ svečias papildo, kad suskystintos dujos gali būti tik laikina priemonė, iki kol bus išvystytos kitos tvaresnės technologijos.

Atsakingas požiūris į tvarumą

Laidos „Verslo požiūris“ vedėjai pasiteiravus apie kitus tvarius sprendimus, tokius kaip intermodalinės kelionės, kuomet dalį laiko kroviniai yra gabenami ne tik vilkikais, bet ir traukiniais ar laivais, S. Bartkus sako, kad „Girteka Logistics“ kiekvienais metais didina tokių pervežimų kiekį. „Pavyzdžiui, Pietų Prancūzijoje vilkiko priekabą su kroviniu pakeliame ir uždedame ant geležinkelio, vedančio į Belgiją, platformos. Traukiniui atvykus į nustatytą vietą, kitas vilkikas paimą priekabą ir veža ją į pristatymo tašką. Panašiai yra ir su jūrų maršrutais.

Intermodaliniams pervežimams didelis dėmesys skiriamas visoje Europoje. Suprantame, kad vilkikų vis tiek prireiks kelionės pradžioje ir pabaigoje. Bet matome, kad dalį ilgo maršruto galime įveikti tokiu būdu. Pagrindinis motyvas yra sumažinti ilgo nuotolio pervežimų gamtai daromą neigiamą poveikį“, – teigia pašnekovas.

„Girteka Logistics“ marketingo ir komunikacijos vadovas ragina nepamiršti, kad požiūris į tvarumą taip pat turi būti tvarus. Pasak jo, kai kurios alternatyvios priemonės gali būti per brangios tiek patiems vežėjams, tiek jų klientams. „Ieškome sprendimų, kurių dėka laimėjimas būtų įvairiapusis, o pasitelkiant tvarius sprendimus pervežti krovinius galėtume ne brangiau ar tik ne žymiai brangiau.

Simonas Bartkus

Dirbame su kitais verslais ir jaučiame, kad įmonės, kurios užsisako mūsų paslaugas, vis didesnį dėmesį teikia tvarumo iniciatyvoms. Daugiau klientų yra linkę su mumis pasidalinti pabrangusio pervežimo kaštais, kurie neišvengiamai atsiranda renkantis ekologiškesnius kelionės būdus. Tokiu būdu ir jie prisideda prie to, kad tiekimo grandinės darytų kuo mažesnį poveikį gamtai.“

Mažėja vairuotojo profesijos patrauklumas

Laidos „Verslo požiūris“ vedėjai paklausus, ar ir „Girteka Logistics“ susiduria su daugelio verslų patiriamu darbuotojų trūkumu, S. Bartkus sako, kad kol kas vilkikų vairuotojų įmonei užtenka. Tačiau jis sutinka, kad ši problema išryškėjo ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje. Pasak pašnekovo, tai lemia vis auganti pervežimų paklausa ir vairuotojo profesijos nepatrauklumas jauniems žmonėms.

„Mes, kaip didžiausia pagal vilkikų parką įmonė Europoje, taip pat visa mūsų pramonė ir valdžios institucijos turime jausti pareigą, kad vairuotojo profesija taptų patrauklesnė. Kitos išeities nėra, nes kitaip turėtume ieškoti kompromisų ir atsisakyti, pavyzdžiui, šviežių vaisių žiemą.

Tikiu, kad sprendimai bus rasti. Mes darome tai, kas priklauso nuo mūsų: didiname atlygį vairuotojams, geriname darbo aplinką, suteikiame patogesnius vilkikus, stengiamės tiksliau suplanuoti maršrutus. Bet visoje Europoje taip pat reikalinga infrastruktūra, kad vairuotojų poilsis būtų kaip galima geresnis“, – mintimis dalijasi logistikos įmonės atstovas.

Pašnekovas netiki, kad ateityje įvyks dideli tiekimo grandinių pokyčiai, nes žmonių elgesys ir įpročiai taip greitai nepasikeis. Tačiau, jo teigimu, sumažinti augantį vairuotojų ir vilkikų poreikį padės kiekvieną nuvažiuotą kilometrą paversti prasmingu leisiantys būdai. Be to, S. Bartkus dalijasi pavyzdžiu, kad šaltesnio klimato šalyse vaisių ir daržovių auginimas žiemą gali būti mažiau tvarus pasirinkimas, nei atvežti produktus iš šiltų kraštų.

Delfi TV svečias taip pat pažymi, kad trečdalį krovinių pervežimo kainos sudaro degalų kainos, o tai lemia paslaugų pabrangimą. Todėl S. Bartkaus teigimu, kad ir kaip vežėjai norėtų pasiūlyti mažesnes kainas klientams, artimiausiu metu to padaryti negalės.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (10)