Iššūkiai – kalbos barjeras ir žinių įsisąmoninimas

Šiandien žinios yra nemokamos, tačiau problema ta, kad mes dažnai nemokame arba neturime gebėjimų jomis pasinaudoti. Pirmoji kliūtis, su kuria tenka susidurti, neretai būna kalbos barjeras – nors gebame kalbėti užsienio kalbomis, įgūdžiai ne visuomet yra pakankami suprasti, pavyzdžiui, akademinio pobūdžio tekstus, todėl žinios, nors ir nemokamos, tampa mums neprieinamomis, rašoma pranešime.

Jei pirmosios kliūties pavyksta išvengti, laukia kitas iššūkis – informacijos, kurią gavome, įsisąmoninimas ir taikymas praktikoje, savo aplinkoje. Vis dar plačiai paplitęs vertinimas, kad mokymų kokybė priklauso nuo to, ką naujo sužinojau, tačiau esmė turėtų būti visai kas kita. Paklausykite savęs, ką aš suvokiau ar pritaikiau? Žinoma, sužinoti kažką naujo yra puiku, bet svarbiau yra išbandyti.

Svarbų vaidmenį, dalyvaujant mokymuose, atlieka ir išankstinis nusiteikimas. Jei jau dešimtmetį esate įmonės vadovas, tikriausiai, puikiai išmanote savo darbą ir galite manyti, kad nieko naujo neišgirsite, tačiau užduokite klausimą – kaip kitaip, kokiais dar būdais galiu daryti tai, ką taip ilgai darau?

Goda Petravičienė

Svarbu mokytis vieniems iš kitų

Mane džiugina organizacijose atsirandanti nauja tendencija kurti aplinką, palankią dalintis patirtimi. Besikeičiant įmonių kultūrai, pradedama suvokti, kad svarbiau, nei atnešti naujieną, yra gebėjimas mokytis vieniems iš kitų – pamažu pradedamos kurti ugdymo platformos, padedančios dalintis patirtimi ne tik komandos viduje. Taip pat didžiulę vertę įmonei gali suteikti mentoriai – tai yra žmonės, galintys perduoti „know-how“ įgūdžius juos pakeisiantiems darbuotojams.

Nors manau, kad į mentorystę kol kas yra investuojama per mažai, tačiau pozityvi tendencija taip pat ryškėja.

Nuotoliniai mokymai – ekonomiškas variantas

Karantinas mums padovanojo galimybę džiaugtis nuotolinių mokymų teikiama nauda. Tikėtina, kad vieni kitų pasiilgę žmonės, pasibaigus ribojimams, norės pabūti kartu ir kuriam laikui tokio pobūdžio mokymų populiarumas sumažės, tačiau nemanau, kad jis sumenks ilgalaikėje perspektyvoje. Nuotoliniai mokymai yra ekonomiškas variantas tiek laiko, tiek išlaidų prasme, efektyvumu nenusileidžiantis įprastiems susitikimams. Tikrai nenoriu pasakyti, kad tai yra geresnis variantas nei tiesioginiai susitikimai, tačiau neabejotinai geresnis, nei anksčiau manė klientai.

Kada rinktis nuotolinius mokymus?

Nuotoliniai mokymai yra puikus būdas organizacijoje užtikrinti tam tikrą standartą. Besikeičiant mokymų dalyviams sunku užtikrinti, kad visi stovėtų ant vieno laiptelio, o kai informaciją perduodama iš lūpų į lūpas, gali atsirasti ir nukrypimų ar netikslumų. Nuotoliniai mokymai leidžia įrašą parodyti neribotą kiekį kartų neribotam kiekiui asmenų – taip būsite tikri, kad visi darbuotojai gavo tą pačią informaciją.

Tačiau kyla klausimas, kur mokymų medžiaga turėtų būti saugoma. Manau, kad ugdymo skaitmenizaciją stabdo būtent turinio saugojimo platformų nebuvimas. Suprantu, kad tai yra brangūs sprendimai, tačiau tikiuosi, kad ilgainiui kuo daugiau įmonių jiems numatys eilutę savo biudžete, nes tai – ilgalaikė investicija.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (16)