„Aš trylika metų kiekvieną pirmadienį su džiaugsmu atsibusdavau ir eidavau į darbą, man ten tikrai labai patiko. Bet kai dirbi 13 metų, vis tiek kažkada ateini į tą etapą, kai supranti, kad viską, ką galėjai, padarei. Galbūt net ir nesąžininga užimti vietą, kur kiti žmonės galėtų atskleisti savo talentus.

Tai prieš porą metų pradėjau galvoti, kad norėčiau daryti kažką daugiau. Ir kai tos mintys atsiranda, kažkada iš idėjų jos tampa planais. Taip, kurį laiką jau ruošiausi. Dėl to turime agentūrą“, – apie planuotus pokyčius pasakojo A. Baranauskas.

Išauginta reputacija

Paklaustas, ar dirbdamas „Tele2” jis pagerino telekomunikacijų bendrovės reputaciją, ar kaip tik – bendrovė pagerino jo paties reputaciją, sakė, kad atsakymo į šį klausimą neturi. „Tiesiog žinau, kad kiekvieną dieną dariau, ką galėjau. Ir dar turėjau laisvę, nes tai yra fantastiška įmonė, vadovaujama turbūt geriausio pasaulyje boso, kuris duoda laisvę. Tai, ką dariau – tas rašymas „Facebook‘e“ – buvo mano užklasinė veikla, bet ji taip pat kartais padėdavo įmonei, kartais padėdavo man. Tai buvo būdas bendrauti su žmonėmis ir gauti ryšį iš klientų.

Kai klientas tau tiesiai parašo, kad turi problemą – ją reikia spręsti čia ir dabar. Tada matai, kad galbūt tai yra didesnio paveikslo dalis, galbūt panašią problemą turi ne tik šitas žmogus, bet ir keliasdešimt ar keli šimtai žmonių, nes „Tele2” yra milžiniška įmonė – du milijonai klientų. Jeigu kažkoks procesas netiksliai vyksta, tai yra puikus būdas ištaisyti ir padaryti įmonę geresnę. Aš labai džiaugiuosi, kad turėjau tokią galimybę. Bet, iš tikrųjų, visą tai darė žmonės, kurie ten dirbo“, – sakė komunikacijos specialistas.

Andrius Baranauskas

A. Baranausko teigimu, jam pradėjus dirbti, įmonė turėjo tikrai prastą reputaciją, tačiau ją pavyko pagerinti – tai daugybės bendrovėje dirbančių žmonių nuopelnas. Pašnekovas mano, jog šiandien „Tele2” sekasi todėl, kad bendrovė nepamiršta savo klientų ir žino, kad pirmiausia dirba dėl jų.

„O kalbant apie tai, ar galima pagerinti reputaciją – taip, ją galima pagerinti. Kartais būna situacijų, kai žmonės padaro klaidas ir tu gali jiems patarti kaip tas klaidas ištaisyti. Klaidas jie padaro nebūtinai dėl to, kad yra blogi žmonės ar blogas verslas, galbūt tai tiesiog nutiko ir jie nežino kaip elgtis toliau. Tu gali patarti. Yra daugybė pavyzdžių, kur viešoji nuomonė susiformavo gana netikėtais būdais. Jeigu klaidą padarei viešai, kartais gali gauti ir gana skaudžių pamokų. Svarbus dalykas – tas pamokas išmokti, išsinešti, iš jų išsinešti kažką gero“, – dalinosi „Verslo požiūrio“ svečias.

Kaip komunikacinė krizė paveikė įmonės reputaciją?

A. Baranauskas prisiminė didžiausią komunikacinę krizę, kurią jam dirbant išgyveno įmonė: „Turbūt didžiausią krizę „Tele2“ turėjo prieš keletą metų rugpjūčio mėnesį, labai karštą savaitgalį, kai dešimtys tūkstančių žmonių buvo išvažiavę iš Lietuvos į užsienį – mes praradome tarptinklinio ryšio paslaugą. Tai nebuvo „Tele2” problema technine prasme – gedimas įvyko pas mūsų tiekėją Šveicarijoje. Su tuo pačiu gedimu pasaulyje susidūrė pusantro šimto operatorių, nes tiekėjas paslaugas teikia pusei pasaulio. Bet kai tu esi klientas ir neturi ryšio, tau tikrai nerūpi, kad ten kažkur Šveicarijoj yra problema. Natūraliai žmogus yra sutrikęs, pasimetęs, piktas ir reikalauja, kad kuo greičiau ta situacija būtų išspręsta. Ta situacija truko kelias dienas ir tikrai buvo labai sudėtinga technologine ir reputacijos prasme.“

Pasak pašnekovo, šioje situacijoje komanda darė viską, kad padėtų, patartų klientams. O krizei pasibaigus, „Tele2” galėjo pasidžiaugti, jog žiniasklaidoje apie bendrovę pasirodė daugiau teigiamų, nei neigiamų straipsnių.

„Komunikacijos krizės atsiranda ne dėl komunikacijos, jos atsiranda dėl realaus gyvenimo“, – sakė A. Baranauskas ir pridūrė, kad būtent tas realaus gyvenimo problemas ir reikia spręsti, tada jokios situacijos į viešumą neiškils – tam paprasčiausiai nebus priežasties.

„Nuo šiandien esu verslininkas“

„Delfi TV“ laidos svečias teigė, kad dirbant sukauptas socialinis kapitalas šiandien kuriant verslą padeda: „Mes gyvename visuomenėje, visuomenę sudaro žmonės. Jeigu tuos žmones pažįsti, jeigu jie apie tave mano gerai, jeigu jiems gerai su tavimi bendrauti, jeigu jie mano, kad tu gali jiems padėti – tai aišku, kad tai padeda.“

Komunikacijos specialistas, „Facebook“ paskyroje užsiminęs apie darbą startuolyje „Deals On Wheels“, sakė, kad automobilių prekybos įmonės idėja pirmiausiai patikėjo todėl, kad jos įkūrėjas Laurynas Boguševičius yra jo bičiulis. „Kitas dalykas, tai yra labai geras pavyzdys, kad verslą daro žmonės ir tai, koks tu esi žmogus. Laurynas yra veržlus, labai atsidavęs klientams, jis dega tuo, ką daro. Ir kai žmogus tiki tuo, ką daro – jis padaro ir užkrečia kitus. Kai dirbi su tokiais žmonėmis, rezultatą pasiekti yra labai lengva. Rezultatą daug lengviau pasiekti, kai patys žmonės nori to rezultato, o nesitiki „aš tau padėsiu pinigus ant stalo, tu viską padarysi“. Taip nebūna“, – įsitikinęs A. Baranauskas.

Andrius Baranauskas

„Pasirodo, kad jau nuo šiandien aš esu verslininkas. Bet niekur nedings tai, kad aš esu ir komunikacijos specialistas, aš tą darau daugiau negu 20 metų, tai turbūt specialistu toliau liksiu“, – sakė pašnekovas, „Verslo požiūrio“ laidos vedėjai pasiteiravus, kaip šiuo metu save pozicionuoja.

„Winning“ vadovas teigė, kad viešųjų ryšių agentūrų rinkoje sieks išsiskirti būdami geriausi savo klientams ir suteikdami jiems realią pagalbą siekiant norimo rezultato. „Tikslas nėra daryti komunikaciją dėl komunikacijos. Komunikacija dėl komunikacijos yra skambinimas tuščiu kibiru gatvėje – tai apie nieką. Bet jeigu tai padeda stiprinti prekės ženklą, pritraukti darbuotojų, jeigu padeda surasti partnerių, investicijų, padeda plėsti pardavimus – tai viskas puiku. Tada tai yra vertė. Ir aš noriu daryti vertę, noriu turėti rezultatą“, – savo požiūriu dalinosi pašnekovas.

A. Baranauskas neatskleidė, kas yra pirmieji reputacijos agentūros klientai, bet prasitarė, kad susidomėjusių yra daug.

Įmonės vadovas „Facebook“ įraše minėjo, jog savo darbuotojams stengsis mokėti geriausius atlyginimus. Laidos vedėja teiravosi, kokio dydžio atlyginimas tai bus. „Atlyginimai skiriasi pagal pozicijas. Vienokį atlyginimą gauna patyręs komunikacijos specialistas, kitokį gauną naujokas asistentas. Mano nuomonė yra labai paprasta, tai išmokau ir iš Petro („Tele2” vadovo P. Masiulio – red.) – jeigu žmogui sakai, kad jis reikalingas, svarbus, gerai dirba – pradėk tai sakyti atlyginimo eilutėje. Nes žmogus ateina dirbti už atlyginimą, o ne tam, kad gerai praleistų laiką. Gerai praleisti laiką jis gali po darbo. Aš noriu savo darbuotojams mokėti didesnį atlyginimą, kad jie žinotų – jiems čia yra gerai ir tas „gerai“ prasideda ne tik nuo to, kad jie gauna ką daryti, gauna įkvėpimą, bet ir gauna įvertinimą į savo banko sąskaitą“, – sakė „Winning“ vadovas.

Pokalbio pabaigoje A. Baranauskas užsiminė, kad be vadovavimo agentūrai turi ir daugiau planų bei idėjų, kurias stengsis įgyvendinti ir atskleis ateityje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (40)