Atskirai „Utenos trikotažo“ bendrovės pajamos per metus augo 12,5 proc. – iki 31,6 mln. eurų. Augantiems rezultatams įtakos turėjo aktyviai įgyvendinama strateginė transformacija ir pernai priimti ambicingi sprendimai dėl veiklos efektyvinimo.

„2022 veiklos rezultatai nuteikia pozityviai – nepaisant rinkoje kilusių iššūkių dėl smarkiai pašokusių žaliavų ir energijos kainų, lyginant su 2021 metais pavyko pagerinti rezultatus. Pernai priėmėme ne vieną svarbų strateginį sprendimą – pardavimų pajamas augino dar didesnis dėmesys aukštesnės pridėtinės vertės gamybai, o įgyvendinus pokyčius gamybos procesų optimizavimo srityje, pavyko sumažinti nuostolius“, – sakė „Utenos trikotažo“ generalinė direktorė Nomeda Kaučikienė.

Lyginant su praėjusių metų atitinkamu laikotarpiu, Grupės didžiausio pardavimų segmento – užsakomųjų trikotažo gaminių – pardavimai padidėjo 18,7 proc. iki 28,2 mln. eurų. Nuosavų prekės ženklų pardavimai sudarė 3,6 mln. eurų ir buvo 19,1 proc. mažesni nei pernai.

Praėjusių metų pradžioje „Utenos trikotažas“ pradėjo strateginę įmonės transformaciją, kurios metu energiją ir išteklius sutelkė į sudėtingesnių bei aukštesnio kainų lygio produktų, ypač iš funkcinės vilnos ir jos mišinių, gamybą.

„Beprecedenčius iššūkius pernai įveikti padėjo aiški strateginė kryptis ir griežta disciplina – to laikysimės ir toliau, siekdami dar labiau didinti veiklos efektyvumą“, – teigė „Utenos trikotažo“ generalinė direktorė Nomeda Kaučikienė.

2022 m. dėl Ukrainos teritorijoje prasidėjusių ir tebesitęsiančių karinių veiksmų ir jų sukelto neužtikrintumo nustatant grupės turto ir investicijų vertę šioje šalyje, grupė ir bendrovė suformavo atidėjinius Ukrainoje esančiam turtui ir investicijoms. Nepaisant to, grupės įmonė „Mrija“ Ukrainoje tiek 2022-iais, tiek šiuo metu veiklą vykdo be reikšmingų sutrikimų.

Grupės rezultatas prieš mokesčius ir EBITDA rodikliai 2022 m. reikšmingai gerėjo. Per 2022 metus Grupės nuostoliai prieš mokesčius siekė beveik 1,9 mln. eurų. Atmetus nuostolį dėl atidėjinių, grupė patyrė beveik 1,2 mln. eurų nuostolio prieš mokesčius, kai 2021 m. nuostoliai siekė apie 2,9 mln. eurų. Bendrovė „Utenos trikotažas“ per tą patį laikotarpį patyrė 2,7 mln. eurų nuostolių prieš mokesčius. Atmetus atidėjinius, bendrovės nuostoliai siekė 0,8 mln. eurų (2021 m. – beveik 2,8 mln. eurų).

Bendrai visos „Utenos trikotažo“ grupės ir atskirai bendrovės EBITDA buvo neigiama – atitinkamai -0,51 mln. eurų ir -0,67 mln. eurų, tačiau atmetus nuostolį dėl atidėjinių Ukrainoje grupės ir bendrovės EBITDA buvo teigiama ir sudarė 0,22 mln. eurų bei 0,07 mln. eurų atitinkamai. Atmetus atidėjinių įtaką, grupės EBITDA rodiklis gerėjo 2,1 mln. eurų lyginant su 2021 metais. Bendrovės „Utenos trikotažas“ EBITDA rodiklis buvo 1,4 mln. eurų geresnis nei tuo pačiu laikotarpiu pernai, kai siekė -1,3 mln. eurų.

„Utenos trikotažo“ įmonių grupei be „Utenos trikotažo“ šiuo metu priklauso bendrovės „Aboutwear“, „Gotija“, „Šatrija“ ir „Mrija“ (Ukraina). „Šatrijos“ gaminamų funkcinių-techninių drabužių pardavimai padidėjo 21,6 proc. Per 2022 metus grupė eksportavo 80,9 proc. produkcijos.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją