Paaiškinama, kad taip užtikrinti, jog biudžeto rengimo procesas būtų nuoseklus ir jo projektas būtų laiku pateikiamas Seimui.

„Atsižvelgiant į tai, kad centrinės valdžios sektoriaus subjektų, turinčių teisę skolintis, prisiimti skoliniai įsipareigojimai įskaičiuojami į valstybės skolą, būtina sumažinti riziką dėl šių subjektų prisiimtų skolinių įsipareigojimų įtakos valstybės skolai ir atitinkamai nustatyti kontrolės priemones (limitus).

Kadangi šiuo metu centrinės valdžios sektoriaus subjektams nėra nustatyti skolinimosi limitai (o skolinantis valstybės vardu Vyriausybei nustatomas grynasis skolinių įsipareigojimų pokyčio limitas), atsiranda rizika, kad tokie subjektai (pavyzdžiui, viešoji įstaiga „Lietuvos nacionalinis radijas ir televizija“, akcinė bendrovė Lietuvos automobilių kelių direkcija, UAB „Investicijų ir verslo garantijos“ ir kt.) prisiims skolinių įsipareigojimų, kurių bendra suma ir kontrolės nebuvimas gali turėti įtakos valstybės skolos dydžiui“, – dėstoma dokumente.

Plano projekte, be kita ko, nurodoma, kad 2024–2026 metų ekonominės raidos scenarijus turėtų būti pateiktas iki 2023 m. kovo 20 d., o atnaujintas iki rugsėjo 11 d.

Siekiama, kad 2024 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projektas Seimui būtų pateiktas iki 2023 m. spalio 6 d.