2005 metais duona brango apie 10 proc., o jos kepėjai gerų naujienų pirkėjams neturi ir dabar -duona turėtų dar brangti.

Tačiau abejojama, kad duonos brangimą pastebės visi pirkėjai, nes pirkinių krepšelyje ji paprastai sudaro tik 2 proc.

Pasak Kauno UAB "Fazer Kepyklos" generalinio direktoriaus Mariaus Horbačausko, smulkiuosius žudo didžiųjų prekybos tinklų reikalavimai, brangstantis produkcijos transportavimas, pirkėjų prisirišimas prie prekės ženklo.

"Ne kiekviena kepyklėlė gali atsilaikyti prieš tinklų finansinį spaudimą: atsiskaitymai atidedami nemažam laikotarpiui, o smulkiajam (verslui) įšaldytos lėšos kartais reiškia mirtį", - sako M.Horbačiauskas.

"Kratono" generalinis direktorius bei susivienijimo "Mobikra" vadovas Jonas Ščeponis teigia, jog naujų duonos kainų galima sulaukti jau šį mėnesį: "Brangsta viskas. Per metus kone 50 proc. pabrango ruginiai miltai. Atlyginimus irgi reikia kelti, nes be pusantro tūkstančio "į rankas" į kepyklą dirbti niekas neis. Todėl nori nenori reikia kelti ir duonos kainą".

Manoma, kad duonos brangimą labiausiai pajus mažesnes pajamas gaunantys gyventojai.

"Pastebime, kad vis daugiau perkama brangesnės, aukštesnės kokybės duonos", - sako M. Horbačauskas.

Jo teigimu, Lietuvos pirkėjai vis dažniau renkasi naujus produktus - įvairesnių formų, netradicinės sudėties duoną - ir kaina nebėra lemiamas veiksnys.

Specialistų teigimu, Lietuvoje vis daugiau suvalgoma šviesios kvietinių miltų duonos.

"Fazer Kepyklų" apyvarta pernai išaugo 10 proc.

Įmonė pagal užimamą rinkos dalį yra antroji. Šios rinkos lyderė yra "Vilniaus duona", kontroliuojama Suomijos koncerno "Vaasan & Vaasan".

Šaltinis
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją