Apie sprendimą, dėl kurio jau ir Lietuvos įmonėje moterys galės turėti laisvadienius menstruacijų metu, pasakoja „Dermofaktoriaus“ generalinė direktorė Eglė Vatiekūnaitė–Šiuškienė.

„Mūsų įmonėje yra 90 procentų moterų, kas yra reikšmingas skaičius ir šitas žingsnis buvo labai natūralus, netgi, sakyčiau, toks savalaikis. Tai nebus kažkoks sprendimas dėl sprendimo. Mes skatiname žmones ir moteris gyventi savo gyvenimą, visų pirma, kaip laimingus žmones. O tai reiškia, kad jei nori jaustis darbingas ir būti rezultatyvus, pasiekti sau išsikeltų tikslų – turi gerai jaustis. Ne visos moterys menstruacijų pradžioje taip jaučiasi“, – teigia ji.

„Taisyklė yra tokia, kad moteris, norinti pasiimti nuotolinių dienų arba laisvų apmokamų dienų, turi informuoti savo tiesioginį vadovą, nurodydama priežastį. Tam mes nereikalaujame gydytojo leidimo, mes žinome, kad dalis moterų susiduria su tikrai skausmingomis menstruacijomis ir neprašome papildomų įrodymų.

Bet aš apie tai galvoju ir mes įmonėje tariamės. Žmonės, kurie linkę piktnaudžiauti – jie ras būdų visada, todėl mes paliekame šį sprendimą moterų sąmoningumui ir sąžiningumui“, – aiškina E. Vatiekūnaitė–Šiuškienė.

Eglė Vaitiekūnaitė - Šiuškienė

„Manillos“ vykdantysis direktorius Normantas Rabačiauskas teigia, kad šis priimtas sprendimas yra labai geras ir suteikiantis galimybę neieškoti kitų būdų, kaip spręsti skausmingų moterų menstruacijų problemas.

N. Rabačiauskas taip pat teigia, kad dėl šio sprendimo, kaip vyras, tikrai nesijaučia nuskriaustas.

„Nežinau kodėl būtų galima jaustis nuskriaustam. Yra įvairių, skirtingų žmonių, skirtingų charakterių, skirtingų būdo savybių ir prie visų jų mes turime ieškoti kaip prieiti, kad rastume tą bendrą rezultatą. Tai, lygiai taip pat, kažkokia savybė ar harmoninis ciklas yra kažkoks naujas iššūkis, su kuriuo tu turi rasti, kaip pasiekti bendrą sprendimą ir kaip adaptuotis pačiam“, – teigia vyras.

Tiesa, nors įmonėje dirbantys vyrai yra supratingi, tačiau E. Vatiekūnaitė–Šiuškienė neslepia, kad komentarų ir įžvalgų buvo sulaukta įvairių.

„Turėjome labai daug, pliūpsnį mane nustebinusių komentarų, tarkim, iš vyrų, ar reikėtų pagirių atostogų, ar reikėtų dar visokių keistų formų? Jeigu kam įdomu, pabandykite skaityti komentarus, kam nervai leidžia tą daryti.

Bet, iš tikrųjų, taip, aš suprantu, kad žmonės mano, kad tokios dienos moterims, atima kažką iš kitų darbuotojų. Savo ruožtu noriu pasakyti, kad darbo organizavimas neturi priklausyti nuo to, ar tai vyras, ar moteris. Organizacija ar šiaip, ar taip turi leisti sau turėti galimybę pakeisti vieną ar kitą darbuotoją, kažkokio įvykio atveju. Tai, jeigu organizacija to negeba padaryti, vadinasi, tai yra blogai organizuota organizacija“, – teigia moteris.

„Sprendimas, iš tikrųjų, aišku, nudžiugino, bet jis atėjo labai organiškai, labai natūraliai, nes organizacijos kultūrą formuoja įmonės vadovas. Kadangi įmonės vadovas yra ir moteris, ir vaikų mama, ir direktorė, tai tiesiog natūraliai atėjo su visais klausimais, ne tik ciklo klausimais, bet tikrai būna ir dantį skauda, ir vaikai suserga. Tai, iš esmės, organizacija matuoja produktyvumą. Tai tikrai labai sveikintinas sprendimas ir moterys jaučia tokią, visuomenės mastu, didelę pergalę“, – teigia „Manillos“ marketingo vadovė Rita Laukionė.

Ar galima tikėtis, kad ir daugiau įmonių žengs tokiu keliu?

„Aš manau, kad Lietuva yra pakankamai pažangi. Visa mūsų verslo bendruomenė, visi ieško naujovių, kaip kažką naujo pasiūlyti rinkai, naujų sprendimų, lygiai taip pat darbuotojais rūpinasi. Tai tikrai ieškos ir, manau, eis panašiu keliu ir dar toliau“, – teigia N. Rabačiauskas.

Visas pokalbis LNK žiniose: