Tyrimu siekta nustatyti, kokios strategijos verslas imasi, atsižvelgdamas į rinkos sukrėtimus ir nestabilumą, taip pat priimamų sprendimų priežastis. Apklausta daugiau kaip 590 vadovų (daugiausiai finansų direktorių) visame pasaulyje.

Beveik 60% įmonių finansų vadovų pasaulyje pripažįsta, kad sąnaudos, kurių jie šiuo metu atsisako, po dvejų ar trejų metų sugrįš ir vėl bus patiriamos.

Be to, 55% įmonių finansininkų teigia, kad sąnaudos yra mažinamos daugiau dėl to, kad norima padaryti įspūdį rinkos analitikams ir akcininkams, o ne siekiant įmonių veiklos gerinimo.

Tai rodo naujasis "PricewaterhouseCoopers" tyrimas, kuriuo siekta išsiaiškinti daugiau kaip 590 įmonių Europoje, Amerikoje, Afrikoje ir Australijoje požiūrį į sąnaudų mažinimą ir dabartinį ekonominį neužtikrintumą.

Tyrimo rezultatai atskleidžia, kad, nors dauguma įmonių finansų vadovų supranta ilgalaikio strateginio sąnaudų mažinimo svarbą, tačiau nesugeba to įgyvendinti praktiškai. Teorijos atotrūkį nuo verslo realybės rodo nemažai prieštaringų tyrimo rezultatų. Nors 86% respondentų sutinka, kad žymus ir greitas sąnaudų mažinimas gali turėti neigiamos įtakos darbuotojų moralei ir lojalumui, 61% įmonių nebepriima naujų darbuotojų ir beveik 60% respondentų sumažino darbuotojų skaičių.

88% sutinka, kad ekonominio nuosmukio metu įmonės turėtų skirti investicijų siekiant ilgalaikės pridėtinės vertės verslui, tačiau beveik 60% jau atidėjo investicijas arba jų atsisakė.

Nors 74% respondentų sutinka, kad sąnaudų mažinimo prioritetus įmonės dažnai supainioja ir atsisako tų sąnaudų, kurias lengva pamatuoti, o ne tų, kurių labiausiai reikia atsisakyti, mažiau kaip pusė (48%) apklaustų įmonių turi savo sąnaudų mažinimo strategiją.

Pasak Jonathano Tate'o, "PricewaterhouseCoopers" partnerio, "sąnaudos nėra visų blogybių šaknys. Per didelis sąnaudų mažinimas gali būti lemtingas, nes įmonės ateityje gali pritrūkti išteklių. Tačiau mūsų tyrimas rodo, kad verslo pasaulyje dominuoja greitas sąnaudų mažinimas, ir 60% įmonių jau nebepriima naujų darbuotojų bei sustabdė investicijas".

Be to, priduria jis, įmonės nesugeba atskirti reikalingų sąnaudų nuo nereikalingų, dėmesys skiriamas akcininkų pamaloninimui, o ne ilgalaikiam strateginiam valdymui. Įmonėms nepavyksta pasinaudoti galimybėmis pertvarkyti savo sąnaudas. Tik 38% respondentų daugiau investuoja į interneto technologijų ir el. verslo plėtrą, tuo tarpu 30% sparčiai mažina investicijas į informacines technologijas.

Šaltinis
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją