„Keturių mėnesių vaikutis šąla lauke. Visiškas nesupratimas, bent jau atvaryk autobusą, leisk įlipti, nešaldyk. Baisi nepagarba mums visiems‟, – nemaloniais įspūdžiais dalijasi moteris.

Šiek tiek per daug lagaminų

Dangyra (vardas pakeistas, redakcijai žinomas) į Šarm el Šeichą skrido kovo 26 dieną, sekmadienį, numatyta skrydžio pradžia – 7.45 minutės, trukmė – 4.10 val.

„Iš pradžių pasakyta informacija, kad yra įkrautas ne to lėktuvo bagažas, paskui mums pasakė, kad lėktuve atsirado vienas lyšnas lagaminas. Po dviejų valandų, kadangi per daug bagažo, tai: būkite malonūs, išeikite į lauką ir atpažinkite savo bagažus. Na, mes atsistojome‟, – istoriją pradeda Dangyra.

Moteris pasidomėjo, kas kompensuos šiuos nepatogumus, tačiau teigia sulaukusi neadekvačios reakcijos iš antžeminio personalo.
Skrydis į Egiptą

„Ir tokia jauna mergaitė, 22–24 metų šoko man į akis, pradėjo ant manęs rėkti‟, – sakė skaitytoja.

Permainingi orai Vilniuje taip pat neprisidėjo prie keleivių, skridusių į Afriką, komforto.

„Rytas buvo baisiai šaltas, buvome labai plonai apsirengę. Atpažinome (lagaminus), norime lipti į lėktuvą, bet mums kategoriškai neleidžia. Pamėlynavo rankos, nosis, sušalome. Turiu net video nufilmuotą, kai „Litcargus‟ darbuotoja vėl pradėjo ant visų staugti, rėkti, aiškinti‟, – sako Dangyra.

„Vietoj to, kad gražiai kalbėtų, draskė mums akis, rėkė. Nepagarba buvo aukščiausio lygio‟, – piktinosi moteris.

Anot jos, kai kurie žmonės buvo su mažais vaikais, teko reikalauti, kad leistų grįžti keleiviams į lėktuvą. Pasak pašnekovės, žmonės buvo dalimis išleidžiami iš orlaivio atpažinti lagaminų, o toliau laukdavo lauke.

„Išsireikalavome, privežė kitą trapą prie kito išėjimo, tada jau pradėjo mus leisti‟, – sako keleivė.

Keičiamas lėktuvas, nauja patikra

Dangyros pasakojime yra dar vienas posūkis, susijęs su normatyvais pilotams: kol keleiviai ir personalas tikrino lagaminus, įgulai baigėsi skrydžio laikas (detaliau apie tai kalba oro linijos, žr. žemiau).

„Įleido. Po 10 minučių pranešimas, lakūnai sako: kadangi mūsų laikas skrydžiui baigėsi, mes nebegalime skristi, taip kad turėsite būti persodinti į kitą lėktuvą‟, – kuriozišką situaciją toliau pasakoja moteris.

Ji sako, kad pradėjus krauti jau patikrintus lagaminus į pirmąjį lėktuvą ji pastebėjo keistą elgesį: dalis bagažo taip ir neįkrauta – nuvažiavo kitur. Pasirodo, lagaminai keliavo į naują lėktuvą: „buvo juokinga ir graudu‟, sako keleivė.
Skrydžių palydovė (asociatyvi nuotr.)

„Mus vėl išsodina, vėl – į oro uostą, pasų patikra, skenuoja bilietus. 11 val. patikra ir 11.30 val. išskrendame (planuoja išskristi – red).

Persodina mus į lėktuvą. Trūksta šešių vietų. Visiems liepė persėsti į priekį, ten kažkaip kaišioja. Žinokite, absoliutus nepasiruošimas‟, – teigia moteris.

Dangyros teigimu, laimei, pirmajame, didesniame lėktuve buvo kaip tik šešiais keleiviais per mažai, todėl naujame lėktuve tokio pat skaičiaus vietų trūkumas jau netapo problema. Tiesa, žadėtas 11.30 val. pakilimas iš tiesų užtruko dar ilgiau, nes į lėktuvą reikėjo sukrauti maistą.

Pašnekovė sako, kad ir šiuo atveju neišvengta išėjimo į lauką. Pirmuoju atveju į lėktuvą eita per „rankovę‟, dabar gi – važiuota autobusu.

„Lauke stovėjome, į lėktuvą lipome, sušaldė – ne tas žodis. Mano kolegės net rankos pamėlynavo‟, – teigė Dangyra.

„Stiuardesė pasakė „mus net iš namų iškvietė, kad jus nuskraidintume‟, tai sakau, malonu, kad nors tiek pasirūpino. (...) Ten tikrai buvo mažesnis lėktuvas ir žymiai prastesnės kokybės‟, – apie naują lėktuvą kalbėjo moteris.

Ji taip pat piktinosi neatidumu keleivių poreikiams, papildomomis išlaidomis maistui, nes vylėsi, kad jau vidurdienį bus Egipte.

„Buvome nepasiruošę pietus, mes turėjome jau Šarme gauti. (…) Pavyzdžiui, man jokio vandens niekas nepasiūlė. Kiti sako, kad pasiūlė‟, – teigė moteris.

Viešbutyje keliautojai atsidūrė jau apie 17 val. vietos laiku.

Bendrovė: retas atvejis, aplinkybės tiriamos

Antžeminio orlaivių aptarnavimo kompanijos „Litcargus“ personalo direktorė Asta Jurėnaitė komentuoja, kad situacija žinoma.

„Vykdant šių metų kovo 26 dieną skrydžio iš Vilniaus į Egiptą (GW607) aptarnavimą, buvo identifikuotas registruotų bagažų skaičiaus nesutapimas sistemoje. Buvo aiškinamasi šio neatitikimo priežastys, todėl buvo atliekama bagažo atpažinimo procedūra, kuri yra retas atvejis, bet privalomas, siekiant užtikrinti Aviacijos saugumo reikalavimus. Tolesnės įvykio aplinkybės yra tiriamos‟, – teigia A. Jurėnaitė.

Lietuvos oro uostų atstovas Tadas Vasiliauskas pažymi, kad situacija žinoma ir dėl jos kreiptasi į „Litcargus‟, tačiau plačiau pakomentuoti turėtų būtent jie.

„Keleiviai visas pretenzijas ir prašymus dėl galimų kompensacijų turėtų teikti skrydžio bilieto arba visos kelionės pardavėjui, kelionės organizatoriui. Specifiškai oro uostas dėl tokios situacijos jokių skundų negavo, todėl darome prielaidą, kad keleiviai toliau aiškinasi būtent su skrydžio organizatoriais ir konkretų lėktuvą aptarnaujančiomis įmonėmis.
Lėktuvas

Šiame kontekste reikia suprasti, kad būtent oro uosto darbuotojai neatlieka keleivių registracijos ar laipinimo į orlaivius, taip ir bagažo pakrovimo į orlaivius‟, – pažymėjo T. Vasiliauskas.

Dangyra sako, kad taip visko nepaliks.

„Tikrai nenutylėsiu, parašysiu didžiulį skundą. 22 metų, kur ant manęs pradeda šaukti. Aš garbingo amžiaus, man 63 metai. Man akis plėšyti, tuo labiau, kad esu klientė, su manim turi pagarbiai elgtis‟, – sako Dangyra.

Oro linijos „GetJet Airlines‟ atsiuntė išsamų komentarą, nors Dangyra šiai bendrovei neturi jokių pretenzijų.

„Taip, galime patvirtinti, kad įvyko incidentas dėl registruotų bagažų skaičiaus neatitikimo. Siekdamas užtikrinti skrydžio saugumą, kuris be išimties yra kiekvieno skrydžio prioritetas, antžeminio aptarnavimo operatorius organizavo keleivių bagažo patikrinimą ir atpažinimą. Dėl šios procedūros skrydis vėlavo.

Kiekvienas nukrypimas nuo skrydžio tvarkaraščio ir plano sukelia tam tikrų nepatogumų. Šiuo konkrečiu atveju turėjome pakeisti lėktuvą bei įgulą. Kiekvienos įgulos skrydžio laikas yra planuojamas, siekiant užtikrinti tinkamą darbo laiko ir poilsio režimą‟, – komentuoja bendrovės viešųjų ryšių ir komunikacijos vadovė Jurgita Gižaitė.

Anot jos, kompanija pamatė, kad dėl užtrukusios bagažo patikros baigsis įgulai skirtas skrydžio laikas, todėl įgula negalės numatytu laiku išskristi Šarm el Šeicho. Todėl, norint užtikrinti, kad poilsiautojai iš Egipto išskristų laiku, nuspręsta įgulą pakeisti.

Turima omenyje, kad pirmojo lėktuvo pilotai, jeigu būtų ilgiau delsę Lietuvoje, būtų viršiję skraidymo limitus ir nespėtų parskristi atgal iš Egipto nepažeisdami normatyvų, todėl jie pakeisti nauja įgula ir lėktuvu.

„Apgailestaujame, kad keleiviai susidūrė su nepatogumais ir jiems teko ne tik išlipus iš lėktuvo atpažinti savo bagažą, tačiau vėliau persėsti ir į kitą lėktuvą. Iš mūsų pusės įgula stengėsi kiek galėdama palengvinti laukimą ir visą procedūrą‟, – sakė J. Gižaitė.

„Stengėmės kuo operatyviau suorganizuoti keleivių persėdimą į kitą lėktuvą. Nedelsdami iškvietėme ir kitą įgulą, kad keleiviai galėtų kaip galėdami greičiau išskristi planuotų atostogų‟, – sakė J. Gižaitė.

Ji patikino, kad įgula keleiviams padalino vandens.

„Kadangi keleiviai nebuvo grąžinti į terminalą, suorganizuoti jų maitinimo laukimo metu neturėjome galimybės‟, – teigė ji.

Lėktuvas, kuriuo keleiviai turėjo skristi į Egiptą, yra „GetJet Airlines“ orlaivis, kilus poreikiui jį pakeisti pasitelktas partnerių „Airhub Airlines“ lėktuvas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)