Baigiantis žiemos sezonui, auga ir padangų kalnai atliekų aikštelėse. Vilniaus apskrities atliekų tvarkymo centro vadovas Tomas Vaitkevičius pasakoja, kad praėjusiais metais vien šio centro aikštelėse buvo surinkta 1,2 tūkst. tonų padangų atliekų – 200 tonų daugiau nei užpernai.

Tačiau Aplinkos ministerija mano, kad senoms padangoms didelių gabaritų atliekų aikštelėse – ne vieta. Todėl dabar galiojančią naudotų padangų surinkimo tvarką numatoma koreguoti – automobilių servisai ir padangų pardavėjai ir toliau bus įpareigoti padangas iš gyventojų priimti nemokamai, tačiau už jų pristatymą į atliekų aikšteles reikės mokėti.

Tokie ministerijos planai didelių gabaritų aikštelėse kelia sumaištį.

„Viskas labai staigiai keičiama ir mes tikrai turėsime daug reikalų, bandydami paaiškinti, kas čia atsitiko“, – sako T. Vaitkevičius.

Nuogąstaujama, kad naujoji tvarka dar labiau išaugins senų padangų krūvas pakelėse ir pamiškėse. Girininkai piktinasi, kad ministerijos planai nelogiški. Jie siūlo atliekų aikštelių apgultį mažinti padangoms taikant taromatų principą.

„Galbūt reikėtų įvesti papildomą minimalų mokestį, kuris būtų taikomas perkant padangas, o paskui žmogui grąžinamas. Ir tikrai tos padangos dingtų iš miškų“, – įsitikinęs girininkas Kęstutis Markevičius.

Tiesa, Vilniaus apskrities atliekų tvarkymo centro vadovas T. Vaitkevičius mano, kad miškininkų baimės perdėtos.

Senos padangos

„Na, gal mes nesame tokie laukiniai, kad vešime padangas į pamiškes, jei tik reikės kokį eurą susimokėti“, – sako jis.

Atliekų tvarkytojus Aplinkos ministerijos planai neramina dėl kitų priežasčių, jie mano, kad pokyčiai atneš daugiau chaoso nei naudos.

„Efektas gali būti įvairus. Bet ar tikrai žmonės atras automobilių servisus ir parduotuves, užuot vežę padangas į atliekų aikšteles, aš abejoju“, – teigia T. Vaitkevičius.

Pyksta ir kai kurie autoservisai, esą ir dabar galiojantis reikalavimas nemokamai priimti senas padangas verslui yra nuostolingas.

„Krūvis ir autoservisams, ir parduotuvėms jau dabar yra labai didelis. Pavyzdžiui, mūsų įmonė viena šiemet pridavė 6 tonas padangų. Viena padanga sveria 11-12 kilogramų, tai galima paskaičiuoti, koks tai kiekis“, – sako Arvydas Gailiušas, bendrovės „Ausegra“ direktorius.

Pati Aplinkos ministerija teigia, kad planas išdegs, nes žmonės bus mokomi, kur geriausia atiduoti senas padangas. Tiesa, gyventojų švietimas taps autoservisų rūpesčiu.

„Jie švies visuomenę, kad padangas galima palikti ten, kur jos perkamos ar montuojamos“, –sako ministerijos atstovas Mindaugas Kauzonas.

Kai kurie automobilių servisai teigia švietimu užsiimantys ir dabar.

„Mūsų klientams daug klausimų nekyla. Daugelis žmonių tikrai žino, kad jei pas mus perka ar montuojasi naujas padangas, tai senąsias gali palikti“, – tikina „Melgos“ rinkodaros vadovė Kotryna Sabauskienė.

Nepaisant to, kasmet pamiškėse surinktas padangas miškininkai skaičiuoja tonomis ir teigia, kad situacija pastaraisiais metais tik blogėja.

„Nemažėja tų padangų. Norisi, kad žmonės būtų pilietiški, bet matome, kad kiekiai tikrai nemažėja“, – teigia girininkas K. Markevičius.

Jei Aplinkos ministerijos planai bus įgyvendinti, naujoji tvarka įsigalios kitų metų sausį, o mokestį už padangų pristatymą į didelių gabaritų atliekų aikšteles turės nustatyti savivaldybės.

Čia galite pasižiūrėti visą LNK reportažą: