Pranešama, kad neveiksnios paskolos bendroje paskolų portfelio struktūroje sumažėjo iki 1,2 proc., o tai yra geriausias visų laikų rezultatas. „Luminor“ bankas nuosekliai augino paskolų gyventojams portfelį, taip pat buvo lyderis skolinant Baltijos šalių verslui. Indėliai banke ketvirtąjį ketvirtį išaugo beveik 400 mln. eurų.

Baltijos šalyse ketvirtąjį ketvirtį ir toliau buvo fiksuojami aukščiausi infliacijos rodikliai euro zonoje. Ekonomikos perspektyvos išlieka neaiškios, todėl metų pabaigoje sumažėjo naujų paskolų paklausa. Paskutinį metų ketvirtį bankas padidino grynąsias pajamas iš palūkanų, nes palūkanų normos padidėjo po laikotarpio, kuomet buvo ypač žemos.

Ketvirtojo ketvirčio banko grynasis pelnas siekė 40,3 mln. eurų. Palyginus su 2021 m. ketvirtuoju ketvirčiu, tokius rezultatus lėmė 32 mln. eurų išaugusios pajamos ir 2,5 mln. eurų padidėjusios išlaidos. Banko normalizuota kapitalo grąža pagerėjo iki 12,3 proc. (2021 metais ketvirtojo ketvirčio rodiklis buvo 6,9 proc.). Banko likvidumo ir kapitalo pozicijos išlieka stiprios. Ketvirčio pabaigoje „Luminor“ bendrojo kapitalo pakankamumo rodiklis siekė 19,4 proc.

Kaip informuojama, „Luminor“ bankas pagrindinį dėmesį skyrė IT sistemoms tobulinti. Planuojama ir toliau šiai sričiai skirti daug dėmesio – bankas investuos į IT sistemų našumo gerinimą. Bankas taip pat tęsė darbus, siekdamas įgyvendinti aplinkos apsaugos, socialinės atsakomybės ir valdysenos (angl. Environmental, Social and Governance, ESG) ambicijas.

Per metus pelnas paaugo 50 mln. EUR – nuo 74,7 mln. EUR 2021 metais iki 124,7 mln. EUR 2022 metais. Lyginant su 2021 metais, jis kito 66,9 proc. 2022 m. rezultatus daugiausia lėmė grynųjų pajamų iš palūkanų pagerėjimas dėl padidėjusio EURIBOR ir efektyvumo didinimo.

Peter Bosek

„Žvelgdamas į praėjusius metus, didžiuojuosi galėdamas pasakyti, kad „Luminor“ Baltijos šalyse padėjo beveik 9 tūkst. namų ūkių įsigyti būstą. Padidinome kreditavimą Baltijos šalių įmonėms įvairiuose sektoriuose ir padėjome klientams prisitaikyti prie kintančios aplinkos. Taip pat ėmėmės veiksmų siekdami tapti tvaresniu verslu ir pasidalinome šia patirtimi su savo klientais.

Klientų patirties ir paslaugų kokybės gerinimas yra svarbiausias šių metų prioritetas, todėl ir toliau daug investuosime, kad įgyvendintume šiuos savo tikslus. Šiais metais gautas didesnes pajamas reinvestuosime į IT sistemas ir technologijas, išplėsime IT komandas.

Nors stebime didelę infliaciją ir neaiškias pasaulio makroekonomikos perspektyvas, esame įsitikinę, kad Baltijos regionas yra stiprus. Mes ir toliau stengsimės padėti išlaikyti palankią situaciją savo klientams – tiek asmenims, tiek įmonėms. Taip pat noriu padėkoti mūsų darbuotojams, kurie praėjusiais metais dar kartą demonstravo savo atsidavimą ir ištvermę“, – komentavo „Luminor“ banko generalinis direktorius Peteris Bosekas

„Laikotarpis išsiskyrė labai aukšta infliacija visose trijose Baltijos šalyse ir išaugusia įtampa tiek įmonėse, tiek namų ūkiuose. Kita vertus, vartotojų nerimas kol kas neatsispindi jų finansuose ir pagrindiniai verslų veiklos rodikliai metų pabaigoje išliko stebėtinai stabilūs.

Galima sakyti, kad metus užbaigėme labiau susitelkę ir gana geros finansinės būklės, todėl Baltijos šalys galimiems iššūkiams 2023 metais yra gerai pasirengusios. Savo ruožtu, bankas ir toliau išliks aktyvus ir bendradarbiaujantis su savo klientais“, – pridėjo „Luminor“ banko Lietuvoje vadovas Andrius Načajus.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)