„Vakar buvo itin konstruktyvus derybų raundas - pagaliau sutarta dėl VISŲ esminių Kolektyvinės sutarties punktų ir streiko reikalavimų. Logiška, nes ir taip pagerintos darbuotojų sąlygos tampa vis geresnės, saugiklių darbuotojams dabar dar daugiau. Šiandien šį susitarimą aptarė ir naujų pastabų jam neturėjo VVT darbuotojų profesinės sąjungos taryba - todėl mes (VVT ir savivaldybė) iš savo pusės jau esame pasirengę pasirašyti naują Kolektyvinę sutartį. Ji jau parengta, trūksta parašų. Bet šiandien profesinė sąjunga, deja, iškėlė naują reikalavimą dėl streiko užbaigimo - jie reikalauja streikuojantiems darbuotojams sumokėti pusę atlygio“, – savo feisbuko paskyroje pranešė R. Šimašius.

Jo manymu, toks reikalavimas yra neteisingas ir tam įvardijo keturias priežastis, kuriose akcentuojamas tokio reikalavimo nesąžiningumas nestreikavusių darbuotojų atžvilgiu bei VVT finansinės situacijos bloginimas.

„Pirma, Darbo kodeksas nurodo, kad streikuojantys darbuotojai atlygio negauna (nebent susitaria kitaip - bet mūsų pozicija buvo aiški nuo derybų pradžios). Streikas yra kraštutinė priemonė, jis yra žalingas abiem pusėms, ir darbuotojų profesinė sąjunga tai žinojo prieš jį pradėdama. Antra, tai nebūtų sąžininga nestreikavusių darbuotojų atžvilgiu, tai būtų demotyvacija jiems. Trečia, streikas blogina VVT finansinę situaciją (atsiranda baudos dėl nevykdomų maršrutų), o mokėjimai nedirbantiems darbuotojams turėtų didelių neigiamų finansinių pasekmių“, – aiškino sostinės vadovas.

„Ketvirta, girdėjome, VVT profesinės sąjungos pirmininkas dar prieš streiką pažadėjo streikuojantiems darbuotojams mokėti kompensacijas (po 40 eurų už dieną) - kviečiu jį laikytis šio pažado. Tuo labiau, kad profesinė sąjunga lėšų tam turi - iš narių mokesčių ir VVT per pastaruosius penkerius metus ji yra gavusi apie 1,5 mln. eurų pajamų. Dabar puiki proga parodyti rūpestį darbuotojais ir kompensuoti jiems streiko dienas“, – pridėjo jis.

Galiausiai politikas pasidžiaugė, kad profsąjunga įrodė, jog konstruktyvus pokalbis yra įmanomas ir, anot jo, pasirašyti Kolektyvinę sutartį VVT vadovybė pasiruošusi pasirašyti jau sekmadienį.

„Profesinė sąjunga vakar įrodė, kad konstruktyvus pokalbis yra įmanomas. Ačiū jiems. Suderėtos sąlygos tenkina vairuotojus - kviečiu dar šiandien atsiimti naujai atsiradusį reikalavimą sumokėti streikuojantiems darbuotojams. Kolektyvinę sutartį, kurios visi punktai jau suderinti, esame pasiruošę pasirašyti jau rytoj, kad pirmadienį visi autobusai galėtų išvažiuoti į miestą, o vairuotojai vėl pradėtų gauti atlygį už darbą“, – sakė Vilniaus meras.

„Labai tikiuosi, kad profesinė sąjunga šį kvietimą išgirs ir miestiečiai nebeturės nepatogumų keliauti po Vilnių“, – pridėjo jis.

ELTA primena, kad praeitą pirmadienį prasidėjo neterminuotas VVT darbuotojų streikas. Skaičiuojama, kad streike dalyvauja apie 35 proc. VVT vairuotojų.

VVT profsąjungos teigimu, gruodžio 12 dieną streike dalyvavo 582 vairuotojai.

Pagal teismo nutartį VVT ir profesinės sąjungos atstovai, atsakingi už streiko organizavimą, turi užtikrinti ne mažiau kaip 50 proc. minimalių paslaugų teikimą miestiečiams. Kilus grėsmei dėl šios nutarties neįvykdymo, profesinė sąjunga įsipareigojo bendrovei nedelsdama reaguoti į susidariusią situaciją ir garantuoti reikiamą skaičių darbuotojų, kad būtų susisiekimas mieste keleiviams būtų užtikrintas.

VVT sostinėje aptarnauja 76 iš 105 maršrutų: penkis greituosius, 17 troleibusų ir 54 autobusų. Nuo ketvirtadienio užtikrintas 50 proc. autobusų ir daugiau nei 50 proc. troleibusų kursavimas.
Streikas turėjo vykti spalio mėnesį, bet buvo atidėtas, nes buvo pasiektas susitarimas nuo lapkričio vidurio VVT darbuotojų atlyginimą kelti 10 proc. Bet nebuvo sutarta dėl reikalavimo įtraukti darbo apmokėjimo sistemą į kolektyvinę sutartį.

D. Aleknavičius teigia, kad įmonė ruošėsi pasirašyti sutartį

„Vilniaus viešojo transporto“ atstovai šeštadienį vakare išplatino įmonės vadovo Dariaus Aleknavičiaus pranešimą.

„Šiandien turėjome gauti patvirtinimą iš profesinės sąjungos dėl bendro paketo, kuriame jau buvo įtraukti penktadienį suderėti punktai. Tuo pagrindu jau rengėme kolektyvinės sutarties projektą ir sekmadienį jis turėjo būti patvirtintas parašais.

Bendrovė sutiko derybose su kompromisais: papildomai skirti lėšų stažo priemokai 700 tūkst. eurų, keisti kokybės priemokos skaičiavimą. Taip pat suderintos pozicijos dėl darbo užmokesčio indeksavimo. Sutarta, kad kartą per kalendorinius metus bus peržiūrėta ir sutarta dėl darbuotojų mėnesinės algos ar valandinių atlygių indeksavimo.

Kadangi vairuotojų trūkumas yra didelis, bendrovė pasiūlė apmokėti papildomus viršvalandžius didesniu tarifu nei numato LR DK, jei darbuotojui sutikus jam bus skirta papildoma darbo diena per savaitę. Pritraukus naujų vairuotojų prie šio klausimo sutarta grįžti ir įtvirtinti aiškų poilsio režimą.

VVT patvirtino, kad darbo apmokėjimo sistema bus įtraukta į kolektyvinę sutartį. Sutartas ir kolektyvinės sutarties galiojimo terminas.

Didžiausias netikėtumas yra tai, kad bendrai sutarus dėl šio paketo profesinė sąjunga sutiko nekelti papildomo reikalavimo dėl streikuojančių atlyginimo, tačiau praėjus parai vėl sugrįžo su šiuo reikalavimu.“

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (33)