„Visi įrankiai yra darbdavio rankose. Darbuotojai iš tikrųjų nieko per daug neprašo. Bet jų teisėtas reikalavimas yra tai, kad darbdavys tai, ką tiek laiko žada žodžiu, tiesiog sudėtų į kolektyvinę sutartį ir įgyvendintų tuos pažadus“, – trečiadienį Eltai tvirtino I. Ruginienė.

LPSK vadovė pridėjo, kad VVT vadovybės pasirinkimas pradėti teisminį procesą dėl to, jog streiko metu dirba mažiau nei 50 proc. vairuotojų, parodo netinkamus prioritetus ir kompetencijos trūkumą.

„Labai gaila, kad darbdavys visus resursus deda ne į tai, kas reikalinga suvaldyti krizei savo įmonėje, bet įvairiais būdais stabdyti streiką ir nutempti darbuotojus į teismo procesus. Matyt, dar nėra pakankamai įgūdžių suvaldyti krizę, tad imamasi tokių priemonių“, – komentavo ji.

I. Ruginienė argumentavo, kad palyginus su darbininkų streikais, kurie vyksta Vakarų Europoje, šis streikas dar nėra toks destruktyvus, koks galėtų būti.

„Visa streiko esmė ir yra sukelti nepatogumą. Ir pasižiūrėkite į Vakarų Europos šalis, kaip, pavyzdžiui, Belgiją ir Prancūziją. Ten niekas apie kažkokius 50 proc. dirbančių ir nekalba, ten atsistoja žmonės ir išeina į streiką“, – tvirtino ji.

ELTA primena, kad pirmadienį prasidėjo neterminuotas „Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) darbuotojų streikas. Skaičiuojama, kad streike dalyvauja 35 proc. VVT vairuotojų.

VVT tuo tarpu antradienį pranešė, kad naujausiais duomenimis, streikuojančių darbuotojų yra 472.
Pagal teismo nutartį, VVT ir profesinės sąjungos atstovai, atsakingi už streiko organizavimą, turi užtikrinti ne mažiau kaip 50 proc. minimalių paslaugų teikimą miestiečiams. Kilus grėsmei dėl šios nutarties neįvykdymo, profesinė sąjunga įsipareigojo bendrovei nedelsdama reaguoti į susidariusią situaciją ir garantuoti reikiamą darbuotojų skaičių, kad susisiekimas mieste keleiviams būtų užtikrintas. Abi streiko dienas VVT aptarnaujamuose maršrutuose autobusų reisų sumažinta perpus.

Dėl šios priežasties VVT antradienį prašė stabdyti streiką motyvuodama, kad profesinė sąjunga nesilaiko teismo nustatytų streiko sąlygų – streiko metu užtikrinti bent pusę maršrutų.
VVT atstovai pažymi, kad nuo trečiadienio pavyksta užtikrinti šiek tiek daugiau nei pusę troleibusų ir lygiai pusę autobusų maršrutų reisų.

Streikas turėjo vykti spalio mėnesį, bet buvo atidėtas, nes buvo pasiektas susitarimas nuo lapkričio vidurio VVT darbuotojų atlyginimą kelti 10 proc. Bet nebuvo sutarta dėl reikalavimo įtraukti darbo apmokėjimo sistemą į kolektyvinę sutartį.

Pasak VVT A. Markevičiaus, nesusikalbėjimas tarp darbuotojų ir įmonės lemia prastėjančią paslaugų kokybę vilniečiams – vis daugiau vairuotojų VVT palieka, esą vien birželį įmonėje buvo virš 200 laisvų vairuotojų etatų.

R. Šimašius rugsėjo mėnesį teigė, kad didžioji dalis VVT profesinės sąjungos reikalavimų jau buvo patenkinti, o dalies įgyvendinimas neįmanomas ir streikui nėra pagrindo. Pasak jo, atlyginimai vairuotojams jau pakelti šį pavasarį. Meras taip pat teigė, kad darbuotojų streikas taptų dideliu smūgiu šio sektoriaus prestižui ir pasiūlymams, kuriais siekiama dar gerinti VVT kokybę.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją