Darbų pradžia – jau kitąmet

Penktadienį planuojamo projekto atstovai žiniasklaidai pasakojo, kad planuojama, kad buvusioje pramoninėje teritorijoje iškils naujas miesto kvartalas su vidinėmis gatvėmis, koncertų sale, konferencijų centru, biurų ir ilgalaikei gyvenamajai nuomai skirtų apartamentų pastatais, maisto hale, rekreacijos erdvėmis bei požeminėmis automobilių stovėjimo aikštelėmis.

Buvo teigiama, kad 14 hektarų sklype buvę apleisti buvusios gamyklos pastatai šiuo metu yra nugriauti, teritorija išvalyta nuo šiukšlių, taip pat pašalintas užterštas gruntas.

Mažesnėje sklypo dalyje, 3,7 ha, esančioje prie Neries upės, nekilnojamojo turto vystymo bendrovė „Galio Group“ jau vysto gyvenamųjų namų kvartalą „reVingis“.

Tuo tarpu didesnėje sklypo dalyje, 10,3 ha, suprojektuoto naujojo daugiafunkcinio kvartalo „Akropolis Vingis“ statybas planuojama pradėti pabaigus techninio projekto rengimą, gavus naują statybas leidžianti dokumentą ir įvykdžius rangovų atrankos konkursus. Numatoma, kad statybos prasidės 2023-aisiais.

Kaip buvo aiškinama, iš viso mažmeninei prekybai, paslaugoms ir laisvalaikio praleidimui skirtų patalpų bendras plotas užims apie 100 tūkst. kv. metrų erdves, kai, palyginimui, Vilniaus „Akropolyje“ šis plotas sudaro 103 tūkst. kv. m.

„Akropolis Group“ Rinkodaros ir komunikacijos departamento vadovas Dominykas Mertinas tikino, kad ši vieta prie Vingio parko projektui pasirinkta įvertinus kitų prekybos centrų lokacijas.

„Daugiafunkcinis kompleksas bus daugiau nei prekybos centras, bet svarbu atkreipti dėmesį, kad dižioji dalis didžiųjų prekybos centrų yra išsidėstę Šiaurinėje miesto dalyje, o Pietvakarinėje tokių nėra.

Viena iš priežasčių, kodėl pasirinkta ši lokacija, būtent ir yra tai, kad subalansuotume pasiūlą Vilniaus mieste“, – sakė jis.

Pasak atstovo, komplekso statybos galėtų būti baigtos maždaug 2027-aisiais, tačiau kiek jos kainuos, jis pasakyti negalėjo.

„Geopolitiniai įvykiai turi įtakos statybų kainai, bet nežinome, kaip bus po metų.

Investicijų sumą galėsime žinoti tiksliau, kai turėsime techninį projektą“, – tikino jis.

„Akropolis Group“ rinkodaros ir komunikacijos departamento vadovas Dominykas Mertinas

Kaip buvo pasakojama, pagal Vingio parką bendrai yra numatyta promenada, o šalia jos – maisto halė, kuri bus per du aukštus, vaikų erdvės.

Pats prekybos centras numatytas įgyvendinti, kaip teigė, kad pirkėjas jaustųsi, kaip mieste. Stogas planuojamas su stoglangiais, kad, kaip tikino, prekybos centro viduje būtų kuo daugiau natūralios šviesos.

Architektūros studijos „Do Architects“ architektė Andrė Baldišiūtė taip pat kalbėdama apie patį projekto išdėstymą tikino, kad virš paties prekybos centro planuojami administraciniai pastatai.

Kvartalo kampuose suprojektuoti pastatai akcentai – kino, koncertų ir konferencijų pastatai.

Universali koncertų salėje, kaip buvo aiškinama, turės 2.500 sėdimų vietų arba iki 4.500 stovimų vietų.

Bendras 7 biurų korpusų, išsidėstysiančių virš prekybos centro plotas sieks apie 100 tūkst. kv. m. Taip pat numatoma pastatyti apie 450 ilgalaikei gyvenamajai nuomai skirtų apartamentų.

Numatyta požeminė transporto infrastruktūra

Teigiama, kad į naująjį kvartalą iš viso yra numatyti trys atskiri įvažiavimai – iš Geležinio Vilko gatvės, atvykstant nuo miesto centro, iš Gerosios Vilties gatvės ir iš Eigulių gatvės.

Pasak projekto autorių, didžioji dalis įvažiuojančių automobilių srauto bus nukreipta po žeme, o pačioje kvartalo teritorijoje prioritetas bus teikiamas pėsčiųjų ir dviratininkų judėjimui.

Buvo aiškinama, kad siekiant pagerinti susisiekimą vilniečiams ir miesto svečiams, „Akropolis Group“ lėšomis bus rekonstruojama šalia kvartalo esanti miesto susisiekimo infrastruktūra.

„Akropolis Vingis“

Dabartinę sankryžą tarp Geležinio Vilko, Gerosios Vilties ir M. K. Čiurlionio gatvių pakeis Gerosios Vilties gatvės pradžioje įrengtas žiedas, po Geležinio Vilko gatve numatoma požeminė pėsčiųjų ir dviratininkų perėja bei vienas iš įvažiavimų į komplekso automobilių stovėjimo aikštelę.

Po šių infrastruktūros pakeitimų Geležinio vilko, Gerosios vilties ir M. K. Čiurlionio gatvių sankryža taps nereguliuojama. Taip pat bus rekonstruota Eigulių gatvės dalis, sutvarkyta dalis M. K. Čiurlionio gatvės prieigų, įrengta 2,5 km naujų dviračių bei pėsčiųjų takų.

„Akroplis Group“ atstovas Dominykas Mertinas sakė, kad, galiausiai, įmonė, kaip projekto vystytojas, yra stipriai suinteresuoti, kad žmonėms būtų patogu atvykti ir išvykti iš prekybos centro, o pastatas negalės būti „priduotas“, jei vystytojas neužbaigs ir neįgyvendins aplinkinių gatvių infrastruktūros.

Architektė Andrė Baldišiūtė taip pat patikslino, kad po žeme bus du automobilių aikštelių aukštai, o iš viso yra suprojektuota 4.500 automobilių parkavimo vietų, kai, palyginimui, prie Vilniaus Akropolio yra 3000 automobilių parkavimo vietų.

Daugiausia automobilių parkavimo vietų ir numatyta dviejų aukštų požeminėje automobilių stovėjimo aikštelėje, kuri talpins apie 3.500 automobilių. Dar du mažesni automobilių aikštelės aukštai, talpinsiantys apie 900 automobilių, iškils šalia prekybinės paskirties patalpų.

Dar 100 parkavimo vietų bu įrengta komplekso prieigose.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)