Kaip nurodo įmonė, siekiant kompensuoti praradimus, produkcija pradėta aktyviau pilstyti į skardines pakuotes, tačiau vartotojai raginami neužlaikyti susikaupusios stiklinės įmonės taros ir grąžinti ją į depozito sistemą.

Lentynose stiklinę tarą keičia skardinės pakuotės

Kaip pasakoja įmonės pardavimų direktorius Mindaugas Čižauskas, šiuo metu produkciją, kuriai trūksta stiklo taros, įmonė pradėjo pilstyti į 0,33 l skardines pakuotes. Kai kuriuose prekybos taškuose sutinkami ir šios produkcijos stikliniuose buteliuose likučiai, ir naujai išpilstyta skardinėje pakuotėje pasiūla.

Aiškindamas tokią susidariusią situaciją, M. Čižauskas akcentuoja pasikeitusią geopolitinę situaciją ir verslo priimtus sprendimus, susijusius su tuo.

„Taros pirkimai paprastai būna suplanuoti iš anksto, tačiau, prasidėjus karui, nutraukėme bet kokius ekonominius ryšius su agresore, tad jau kurį laiką nebegauname dalies stiklo butelių. Situacija galėtų būti kritinė, tačiau mus iš dalies gelbsti tas pats sprendimas – neprekiauti su Rusija ir Baltarusija.

Būtent eksportui planuotus skardinių kiekius dabar naudojame įvairiems gėrimams, kuriems trūkstame stiklo taros. Nebegaminant šioms rinkoms, pavyksta padengti išaugusį poreikį Lietuvoje“, – komentuoja jis.

Stiklinius butelius kviečia grąžinti į depozito sistemą

M. Čižausko teigimu, didžiuosiuose prekybos taškuose taip pat buvo sustabdyti ir tam tikro nealkoholinio alaus stiklo taroje pardavimai – dėl nepakankamo sugrįžimo į rinką yra tikimybė pritrūkti iš šių butelių.

„Stebima, jog vartotojai šią tarą yra linkę užlaikyti savo namuose – jų sugrįžimo kelias į depozito sistemą yra gana ilgas. Tad tiems, kurie savo namuose turi sukaupę stiklinių butelių, primename ir prašome jų neužlaikyti. Jei norime nepritrūkti ir siūlyti produkciją pamėgtoje stiklinėje pakuotėje, turime paspartinti butelių sugrįžimą“, – aiškina įmonės atstovas.

Kalbėdamas apie ilgalaikę perspektyvą, M. Čižauskas pasakoja, jog tikimasi surasti naujus partnerius stiklo butelių gamybai ir, pasibaigus karštajam sezonui, užsitikrinti jų tolesnį tiekimą.

„Problema ta, kad šiuo metu ne tik Lietuvoje, bet visoje Europoje trūksta stiklo gamintojų pajėgumų, nes nemažus stiklo kiekius Europos rinkai tiekdavo Rusijos įmonės. Tad šią vasarą papildomų kiekių stiklo butelių įsigyti jau nėra įmanoma. Tikimės ir dedame pastangas, kad padėtis pasikeistų bent pasibaigus sezonui – deramės su Lietuvos ir Baltijos šalių stiklo gamintojais dėl didesnių kiekių.

Nėra įmanoma gauti ir papildomų skardinių, tačiau mus gelbsti nestandartinis sprendimas – perorientuoti eksportui skirtas skardines Lietuvos vartotojams. Žinoma, aliuminio kainoms šį pavasarį pasiekus rekordines aukštumas, už skardines irgi mokame daugiau, tačiau šiandien tai yra kone vienintelis sprendimas racionaliai amortizuoti susidariusius iššūkius rinkoje“, – sako „Švyturio-Utenos alaus“ pardavimų direktorius.