„Jis turėtų būti pas mus, laukiame jo. Mes esame gavėjai šio krovinio, esame pasirašę sutartį su siuntėju“, – BNS antradienį sakė „Begos“ generalinis direktorius Laimonas Rimkus.

Jo teigimu, bendrovė yra pasiruošusi priimti ir daugiau grūdų iš Ukrainos, tačiau ar jie pasieks Klaipėdą, priklauso nuo logistikos galimybių.

„Mes turime planus, galimybes, esame pasiruošę priimti ir labai siekiame, kad tai vyktų, nes skaičiavimams laiko jau nėra, reikia daryti, alternatyvų nelabai yra. Jeigu susidėliotų logistika vienu ar kitu keliu, mes esame su partneriais pasiruošę išauginti gerokai tuos skaičius“, – sakė L. Rimkus.

Anot jo, kol kas ekonominę tokios logistikos grandinės naudą vertinti yra sunku, tačiau aišku, kad ilgai trukusi traukinio kelionė yra labai brangi.

„Tegul tik visiems sekasi, kad Ukrainos verslai gautų šiek tiek laisviau pakvėpuoti, atlaisvinti pernykščiu grūdų derliumi užimtus aruodus, nes naujas derlius kai kuriuose regionuose jau čia pat, liepos pradžioje. Nes jeigu vien tik skaičiuoti, tai labai brangu. Tas traukinys iš Ukrainos išvažiavo prieš tris su puse savaitės, tai netelpa į jokius rėmus. Vežame ir kartu skaičiuojame“, – kalbėjo L. Rimkus.

Didžiausios Klaipėdos uosto krovos kompanijos („Klasco“) vadovas anksčiau minėjo, kad šią savaitę laukia krovinio su Ukrainos grūdais, tačiau „Achemos grupės“ atstovė BNS patvirtino, kad pirmadienį į Lietuvą atvežtų grūdį nekraus ir ieško galimybių perkrauti didesnius kiekius.

„Mes nedalyvaujame šiame bandomajame perkrovime, mes ieškome galimybių dėl didesnių kiekių perkrovos, aktyviai dirbame ta linkme, bet šiame perkrovime nedalyvaujame“, – sakė Jolita Macelytė.

Pirmadienį į Šeštokus Lietuvos ir Lenkijos pasienyje atvykęs traukinys antradienį turėtų pasiekti Klaipėdos uostą.

„Traukinys iš Šeštokų šiandien ryte pasiekė Radviliškį, šiandien jis turėtų atvykti ir į Klaipėdą“, – BNS sakė „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) atstovė Laura Gabrilavičiūtė.

Anot jos, Šeštokuose krovinys perkeltas ant 1520 mm vėžės ir vežamas į Klaipėdą. Šio traukinio kelionę iš Ukrainos per Lenkiją organizavo „Lotos Kolej“, o nuo Lenkijos sienos iki Šeštokų ir Klaipėdos – „LTG Cargo.

Pasak jos, šią savaitę iš Ukrainos į Lietuvą turėtų pajudėti dar du traukiniai su Ukrainos grūdais ir kita su žemės ūkio produkcija (aliejus, kukurūzai, grūdai).

Praėjusią savaitę pirmą kartą LTG istorijoje iš Ukrainos į Lietuvą aplenkiant Baltarusiją atvyko traukinys su 50 konteinerių, atgabenęs maždaug 1 tūkst. tonų gyvulių pašarams skirtą priedą liziną. Jį nuo Ukrainos ir Lenkijos pasienio gabeno LTG antrinė bendrovė „LTG Cargo Polska“, o Lietuvoje – „LTG Cargo“.

Maršrutas išbandytas tik siaurąja europine vėže – nuo Kauno per Lenkiją iki Ukrainos pasienyje esančio terminalo.

Dėl Rusijos pradėto karo Ukraina negali per savo uostus išvežti maždaug 20 mln. tonų pernykščio derliaus grūdų ir paprašė Europos Sąjungos pagalbos.