„Tai Amerikos požiūrio į Rusiją atspindys. Rusija tapo agresyvi šalis ir viso kompanijos, kurios rūpinasi savo reputacija, atitinkamai priima sprendimus“, – sakė jis.

Pašnekovas dėstė, kad Rusijos Dūmoje šiuo metu svarstomas nutarimas, kaip suteikti teisę vietinei administracijai perimti valdymą iš nedraugiškų šalių tose kompanijose, kur valdoma daugiau nei 25 proc. akcijų.

„Nutarime yra įtrauktas paralelinis importas. Tai reiškia, kad rusai ateina, prisideda panašiai kaip Kinija prie tų šalių, kurios nevertina intelektualinės nuosavybės. Pavadinimai, su kuriais atėjo į Rusiją, tampa niekiniai ir rusai planuoja naudoti arba tuos pačius prekės ženklus.

Egzistuoja ir Rusijos atskirose dalyse, kur žiūri į tarptautinę teisę, baimė, kad gali atsirasti nuostoliai dėl įvairių ieškinių. Dėl to kuriami panašūs prekės ženklai, kad sąskambis būtų panašus į buvusių, spalvos, išdėstymas – taip pat panašus.

Tačiau restorane, kaip ir kiekviena šeimininkė tą patį patiekalą ruošia skirtingai, taip ir ten reikia žinoti, turėti patirtį. Kaip produktą patiekti, yra aptarnavimo kultūra. Išėjus „McDonald's“, mano supratimu, pas rusus po metų ar dviejų atsiras didžiulė nostalgija tikram burgeriui ir kitiems produktams“, – sakė jis.

Arūnas Laurinaitis

A. Laurinaitis svarstė, kad Rusijoje veikusios užsienio įmonės buvo atsinešusios tam tikrą kultūrą ir „know-how“.

„Tačiau egzistuoja ir kita dalis – žaliavų, medžiagų tiekimo problema. Įsigaliojus sankcijoms, įvairūs valdymo paketai, elektronikos, laidų – užsidarė tas tiekimas. Gali būti, kad „Renault“ pasitraukė ir dėl logistinių grandinių sutrikimo. Fiziškai neįmanoma gauti reikalingos komplektacijos.

„Renault“ nacionalizavimas arba pardavimas už simbolinę kainą – 1 rublį ar 1 dolerį su galimybe galbūt grįžti po 5 ar 10 metų išsiperkant akcijas, jei tą nuspręstų... Tačiau pats principas, kad rusai eina į pasenusių modelių gamybą, kurie nereikalavo šiuolaikinių technologijų – gausis automobiliai, kurie neturi jokių priedų, kurie pagelbėtų vairuotojui vairuoti saugiau.

Jie gali grįžti į akmens amžių. Matyt, kito varianto Rusija neturi, jei nori turėti automobilių. Jei pažiūrėti į pirmąjį ketvirtį, automobilių gamyba nukrito daugiau nei trečdaliu. Apie 33 proc., įvykus įvykiams, dramatiškai krito gamyba, o pasitraukti pagrindiniams koncernams, mano supratimu, Rusija grįš į deficitinį laikotarpį, kada geroms prekėms reikia pažinčių arba iš po prekystalio“, – sakė jis.

Čia galite pažiūrėti LNK video: