„Nerimą kelia tai, kad kaip ir visi kiti regionai, Klaipėda dalyvauja konkurencinėje kovoje dėl investicijų. Iš ties čia matėme, kad Klaipėdos apskrities vaidmuo per pastarąjį dešimtmetį nedidėjo. Jis netgi šiek tiek susitraukė, kai tuo tarpu Vilnius ir Kaunas raumenis augino. Tai iš principo nėra gera tendencija, nes vis tik Klaipėda pasižymi eile konkurencinių pranašumų, kurių tikrai nėra nei sostinėje, nei Kaune“, – penktadienį „Verslo žinių“ organizuotame Klaipėdos ekonomikos forume kalbėjo I. Genytė-Pikčienė.

Pasak ekonomistės, dėl įtampų su Kinija bei Rusijos pradėto karo Ukrainoje sumažėjęs krovinių srautas taip pat turės neigiamos įtakos Klaipėdos ekonominiam tobulėjimu.

„Nerimą kelia ir pastarojo pusmečio problematika, nes Klaipėdos uostas, kaip žinia, buvo labai priklausomas nuo šalių agresorių. Ir krovinių srauto nutrūkimas per uostą matyt tikrai turės reikšmingos įtakos, vers skaudžiuoju būdu keistis, ieškoti alternatyvų ir diversifikuotis, mažinti priklausomybę“, – aiškino ji.

Pasak I. Genytės-Pikčienės, transporto ir susisiekimo situacija taip pat neramina, kadangi strateginės reikšmės europinės vėžės projektas „Rail Baltica“ Lietuvos uostamiesčio į naująją geležinkelio susisiekimo sistemą neįtraukia.

„Rail Baltica atšaka, einanti per Lietuvą palieka Klaipėdą tam tikrame nuošalyje, užribyje. Jungiamos pietinės valstybės, esančios Lietuvai iš Pietų, su Šiaurėje esančiais Rygos ir Estijos uostais. Aišku, yra ieškoma sprendimų, diegiama labai mobili ir patogi perkėlimo į siauresnes vėžes sistema Kaune“, – kalbėjo ekonomistė.

Tačiau ekspertė pažymėjo, kad Klaipėdoje galima įžvelgti ir pozityvių ekonominės raidos ženklų, tokių, kaip palankios demografinės tendencijos.

„Gera naujiena ta, kad per pastaruosius ketvertą metų į Klaipėdą atvyko daugiau gyventojų, negu išvyko ir Klaipėda demografine prasme yra tas ekonominis židinys Lietuvoje, kuris sugeba pritraukti žmones. Tai yra labai puiki tendencija, nes vis tik niekas iš mūsų matyt nenori, kad Lietuva taptų vieno ekonominio židinio šalimi“, – mano I. Genytė-Pikčienė.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)