Liko be priėjimo prie sąskaitos

Vladimiras Kot yra UAB „Rožinis dramblys“ direktorius. Kaip pasakojo, įmonė, įsikūrusi Šalčininkuose, kaip viena iš veiklų užsiima statybomis ir anksčiau įvairiausias metalo konstrukcijas pirkdavo iš Rusijos ir Baltarusijos šalių įmonių.

Ukrainoje prasidėjus karui, kaip jis pasakojo, įmonė kovo mėnesį iš minėtų šalių dar vykdė pirkimus, tačiau „Luminor“ bankas, kurioje įmonė turi sąskaitą, tuo metu mokėjimus sustabdė aiškindama, kad yra įvestos sankcijos ir mokėjimai negali būti įvykdyti.

„Suprasdami situaciją atsisakėme pirkti iš minėtų šalių įmonių. Nusprendėme, kad reikiamą skardą pirksime iš kaimynų lenkų. Tada bankas mums bandytus pervesti pinigus grąžino“, – pasakojo verslininkas.

Visgi neseniai vyras teigė sulaukęs staigmenos.

„Trečiadienį grįžau iš Lenkijos, kur vykau užsakyti skardos gaminius, o vakare pastebėjau, kad nebeturime priėjimo prie įmonės banko sąskaitos. Bankas man atsiuntė laišką, kad jiems turiu pateikti daugybę informacijos, dokumentų, sutarčių, tačiau viskas susiję ne su pirkimu iš Lenkijos, tačiau anksčiau bandytais vykdyti iš Rusijos ir Baltarusijos.

Įdomiausia tai, kad mes, reaguodami į situaciją, seniai atšaukėme šiuos pirkimus ir jų nebevykdėme, bet bankas dabar apribojo priėjimą prie sąskaitos“, – stebėjosi jis.

„Dabar turiu padaryti pavedimus į Lenkiją už skardą, tačiau to padaryti neįmanoma. Kitą savaitę medžiaga brangs 7 proc., o aš nežinau ką daryti“, – sakė verslininkas ir aiškino, kad tikėdamasis kuo greičiau išspręsti situaciją galiausiai bankui nusiuntęs paaiškinimus bei prašytus dokumentus.

Jis aiškino, kad įmonė šiuo metu jokio kontakto su šalimis agresorėmis neturi.

„Tiesiog jau nei atsiskaityti įmanoma, nei medžiagų atsiveši“, – pridūrė jis.


Vykdo stebėseną

Redakcijai susisiekus su „Luminor“ banko atstovais jie paaiškino situaciją.

Kaip teigė banko komunikacijos vadovė Lietuvoje Indrė Baltrušaitienė, net jei sandoriai buvo atšaukti, bankas, įgyvendindamas teisinius reikalavimus, privalo vykdyti nuolatinę kliento dalykinių santykių stebėseną, įskaitant sandorių, kurie buvo sudaryti tokių santykių metu, tyrimą, siekiant užtikrinti, kad vykdomi sandoriai atitiktų turimą informaciją apie klientą, jo verslą, rizikos pobūdį ir lėšų šaltinį, o ši informacija turi būti nuolatos peržiūrima ir atnaujinama.

„Negalime komentuoti konkrečių aplinkybių, tačiau apibendrintai galime pasakyti, kad tai gana tipiškas atvejis, kuomet neatsižvelgiama į smarkiai pasikeitusias aplinkybes.

Šis klientas dirba su rinkomis, kurios jau savaime yra padidintos rizikos ir padidinto dėmesio zonoje, todėl nereikėtų stebėtis, kad bankas reikalauja daugiau, išsamesnės ir platesnės informacijos nei anksčiau.

Paprastai, tokiai informacijai surinkti ir pateikti suteikiamas tam tikras protingas terminas, tačiau laiku to nepadarius bankas būna priverstas imtis prevencijos – klientui pradedami taikyti apribojimai“, – teigė ji.

Kaip aiškino, informuodamas apie papildomus reikalavimus bankas visuomet perspėja apie pasekmes ir primena, kad reikalavimų nesilaikymo atveju LR Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 18 straipsnis leidžia bankui inicijuoti ir dalykinių santykių nutraukimą.

„Delfi“ kreipusis į banką su prašymu paaiškinti situaciją, su redakcijai dar susisiekė ir pats verslininkas. Jis teigė sulaukęs banko skambučio su atsiprašymu.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (5)