Kilo problemų

Iki“ atstovė Vaida Budrienė kalbėjo, kad šiandien specifinių konkrečių prekių ženklų, kuriems dingus negalėtų būti rasta alternatyvų, nelabai yra. Pasak jos, čia būtų galima minėti mineralinį vandenį „Borjomi“, kuris yra išskirtinis, tačiau alternatyvų vis tiek esama.

„Didžioji mūsų prekių dalis iš Rusijos ir Baltarusijos buvo alkoholiniai gėrimai ir pagrindinė kategorija – degtinė. Kita prekių dalis – arbatos, šampūnai ir kondicionieriai bei žuvies produktai, tai rūkyta žuvis pakuotėse ir pan. Tai buvo prekės, kurias įmanoma pakeisti kitomis.

Rusiškos kilmės prekių dalis pas mus ir bendrai buvo labai nedidelė. Tai buvo dešimtys prekių“, – sakė ji.

Nors atstovė tikino, kad net ir druskai įmonė rado naujus tiekėjus ir dabar ji keliauja nebe iš Ukrainos, o iš Čekijos, problemų esama su soda.

„Vienintelis dalykas, kurį šiandien dar sunku pakeisti – soda. Viena ji būdavo rusiškos kilmės, bet ją išėmėme, ir dabar yra sodos trūkumas.

Tai pat fiksuojamas ir didelis šios prekės pirkimo padidėjimas. Lyginant su praėjusiais metais, sodos pardavimai padidėjo 10 kartų“, – skaičiavo ji.

Bendrai, kaip sakė atstovė, iš skambesnių prekių ženklų parduotuvėse nebeliko „Siberica“ šampūnų, „Greenfield“ arbatų, „Borjomi“ mineralinio vandens bei tam tikrų alkoholinių gėrimų.

„Tai „Russian Standard“ degtinė, „Zelionaja Marka“, – sakė ji.


Dundulis: rimto pakaitalo rusiškai sodai kol kas nėra

Norfa“ vadovas Dainius Dundulis aiškino, kad nutraukus sutartis su rusiškų ir baltarusiškų prekių tiekėjais daugiausia iššūkių šiandien taip pat kelia valgomosios sodos tiekimas.

„Sąžiningai galiu pasakyti, čia yra problemų. Gal kažką esame suradę, bet tiekėjų kiekiai labai maži.

Pačioje sodos grupėje žiūrint, kol kas rimto pakaitalo anksčiau vežtai rusiškai sodai nėra.

Alternatyvų atsiranda, bet kol kas jos dar labai silpnos. Manau, kad tai laiko klausimas ir vėliau problema išsispręs“, – sakė D. Dundulis.

Paklaustas ar šios prekės pardavimai pastaruoju metu taip pat padidėjo, jis teigė, kad jie gal būtų didėję ir šimtą kartų, tačiau tai dabar neįmanoma.

„Mes tiesiog neturime ką parduoti“, – sakė jis.

Dainius Dundulis

Vadovas svarstė, kad soda naudojama stiklainių plovimui ruošiantis konservuoti, santechnikos plovimui, įeina į kepimo miltelių sudėtį.

„Gamybininkai, kurie gamina kepimo miltelius šiandien ir neturi sodos, galima sakyti, gali turėti didelių problemų“, – sakė vadovas.

Paklaustas dėl druskos tiekimo, jis sakė, kad rasti nauji teikėjai ir čia problema išspręsta, tačiau sutrikimai dėl valgomosios sodos gali užtrukti.

„Netikiu, kad tiekimas bus staigiai atstatytas, bet mano nuomone tam prireiks kokių 3 mėn. ar metų“, – teigė D. Dundulis.

Bendrai apibendrindamas vadovas aiškino nežinantis, ar kada gyvenime į prekybos tinklą dar keliaus rusiškos ir baltarusiškos prekės.

„Aš esu linkęs niekada nesakyti niekada, tačiau šiai dienai tai yra nerealu“, – sakė jis.

Paprašytas įvardyti prekės ženklus, kurių pirkėjai neberas, vadovas vardijo jau minėtus degtinės pavadinimus.

Nebėra „Daridos“, iššūkis – aliejaus tiekimas

Rimi Lietuva“ atstovė Gabrielė Šerėnienė tikino, kad tokių atvejų, kai išėmus Rusijos ar Baltarusijos kilmės šalių produktus neliktų visos jų kategorijos, jie neturi.

„Iš esmės jau suradome, kas juos pakeičia – pirkėjai mūsų parduotuvių lentynose gali įvairių naujų produktų, pagamintų kitose šalyse.

Svarbiausias iššūkis dabar išlieka užsitikrinti saulėgrąžų ir rapsų aliejaus teikimą, nes jų pagrindinės šalys gamintojos buvo Ukraina, kuri šiuo metu limituoja eksportą, ir Rusija, kurioje mūsų tiekėjai produktų nebeperka. Taip pat daug klausimų dėl naujo grikių sezono – neaišku, ar Ukrainai pavyks sėkmingai užauginti bei eksportuoti naują derlių“, – sakė ji.

Foto: Itar-Tass / Scanpix

Bendrai, kai teigė, iš prekybos tinklo dingo tokie prekiniai ženklai, kaip „BAIKAL“, „DARIDA“, „ESSENTUKY“ gėrimai, „BALTIKA“ alus, gerai žinomi degtinės ženklai „BELUGA“, „ZELIONAJA MARKA“, „MAJSKIJ CHAJ“ arbatos, keletas saulėgrąžų sėklų prekinių ženklų.

„Iš prekybos išėmėme 414 pavadinimų Rusijos ir Baltarusijos įmonių gaminamus produktus. Jų užsakymai, tiekimas, pardavimai pilnai sustabdyti“, – pasakojo G. Šerėnienė.

Neliks keleto rūšių „Moment“ klijų

„Maximos“ komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė Ernesta Dapkienė taip pat pateikė sąrašą prekių, kurių prekybos tinkle pirkėjai neberas.

Tarp išimtų iš prekybos žinomų prekės ženklų: mineralinis vanduo „Borjomi“, vaisvandeniai „Tarchūnas“ ir „Baikalas“, arbata „Greenfields“, kava „Jardin“, keletas klijų „Moment“ rūšių, saldainiai „Meller“, pėdkelnės „Conte“, žuvies produkcija „Santa Bremor“.

„Nuo vasario 28 dienos iš mūsų parduotuvių buvo išimtos rusiškos ir baltarusiškos kilmės prekės. Pirkėjams siūlome itin platų asortimentą, tad net ir išėmę šias prekes galėjome pasiūlyti kitų alternatyvų.

Klijai
Foto: Shutterstock

Daugiausia iššūkių kilo dėl sodos, nes didžioji jos dalis būdavo importuojama iš Rusijos. Šiuo metu soda mūsų lentynose yra iš Bosnijos ir Hercogovinos, ieškome ir daugiau tiekėjų“, – teigė E. Dapkienė.

Didžiausią Rusijoje pagamintos produkcijos pardavimų prekybos tinkle dalį sudarė alkoholiniai gėrimai, sausi pusfabrikačiai ir padažai bei karamelės. Mažesnę dalį – arbatos pakeliuose bei sausa bakalėja, pavyzdžiui, saulėgrąžos.

„Baltarusiškos kilmės prekės sudarė nežymią dalį – vos 0,5 proc. nuo visų mūsų tinklo pardavimų. Didžiąją dalį Baltarusijoje pagamintos produkcijos pardavimų sugeneruodavo vos 50 prekių: alkoholiniai ir nealkoholiniai gėrimai, žuvies produktai, hematogenas“, – teigė atstovė.

„Lidl Lietuva“ atstovė ryšiams su visuomene Lina Skersytė sakė, kad šiame prekybos tinkle rusiškų ar baltarusiškų prekių buvo tik specialių pasiūlymų metu, nedideliais kiekiais.

„Todėl didelių pokyčių asortimente tai nepadarė. Ukrainietiškų prekių esame turėję keletą, kai kurių iš jų dėl tiekimo sutrikimų šiuo metu neturime, tačiau asortimente ir toliau turime ukrainietiškus ledus“, – sakė ji.