Atšaukia keliones

Vieni gyventojai įmonės „Kidy tour“ atsiliepimuose Rekvizitai.lt pasakojo, kad kelionė jiems buvo atšaukta likus 20 dienų iki skrydžio, kiti tikino, kad tai, jog atostogų visgi nebus, sužinoję vos kelios dienos prieš.

„Kad atšaukia, praneša vos ne paskutinėmis dienomis. Tai reiškia, kad perkant iš kitų operatorių, kelionė jau bus išbrangusi. Neturi jokios atsakomybės“, – sakė viena moteris.

„Atšaukė ir mums, be priežasties. Sako, kad nesurinko žmonių. Užsisakėme rudenį, bet dabar nesiūlė jokių alternatyvų“, – teigė Irmantas.

Raminta taip pat pasakojo apie sugadintas atostogas.

„Užsisakėme kelionę į Turkiją prieš 4 mėnesius, pervedėme avansą, su draugais planavome švęsti Velykas. Deja, įdomybės prasidėjo, kai sumokėjome visą sumą už kelionę.

Po 2 dienų gavome informaciją, kad mūsų skrydis atšaukiamas, bet yra kita data“, – pasakojo ji, tačiau skaičiavo, kad tada žmogui jau būtų reikėję papildomai primokėti po 160 Eur.

Keliautojų sumažėjo, neužpildo lėktuvų

„Kidy tour“ įmonės akcininkės „Avia Solutions Group“ atstovė Vilma Vaitiekūnaitė paklausta, kas lemia atšaukiamus skrydžius, tikino, kad prasidėjus karui Ukrainoje įmonė pastebėjo drastiškai sumažėjusį keliautojų susidomėjimą Turkijos kryptimi.

„Manome, kad dėl nestabilios geopolitinės situacijos regione keliautojai yra linkę atidėti keliones arba atostogoms rinktis kitas, Vakarų Europos kryptis, ką rodo ir parduodamų kelionių skaičiai.

O ir išaugusios kuro kainos, nepakankamas lėktuvų užpildymas, ženkliai išbrangina skrydžių savikainas, kas neišvengiamai vestų prie kelionių brangimo, ką jau praktikuoja kiti kelionių organizatoriai“, – aiškino ji ir pridūrė, kad keleiviai įmonei išlieka pagrindiniu prioritetu, todėl dedamos visos pastangos kaip užtikrinti, kad kuo didesnis kelionių skaičius įvyktų sutartomis sąlygomis ir laiku.

„Jei skrydis negali įvykti kaip planuota, keleivius informuojame sutartyse numatytais terminais ir grąžiname už keliones sumokėtus pinigus“, – sakė atstovė.

VVTAT skundų negavo

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VTAT) informavo, kad šiuo metu nėra gavusi vartotojų pranešimų dėl Lietuvoje registruotų kelionių organizatorių atšauktų kelionių.

Visgi, kaip teigė, taip įvykus teisės aktai numato, jog kelionių organizatoriui nutraukus organizuotos turistinės kelionės sutartį, kelionių organizatorius ne vėliau kaip per 14 dienų nuo sutarties nutraukimo dienos turi grąžinti visus turisto arba jo vardu sumokėtus pinigus už organizuotą turistinę kelionę.

„Turistas dėl visų pretenzijų ir problemų pirma turėtų kreiptis į kelionių organizatorių, nepavykus turistui ir kelionių organizatoriui išspręsti ginčo geranoriškai, turistas turi teisę kreiptis į VVTAT dėl ginčo sprendimo alternatyvia (ne teismo) tvarka.

Papildomai informuojame, kad kelionių organizatoriai, vykdantys išvykstamąjį turizmą, kas ketvirtį VVTAT teikia ataskaitas, kuriose deklaruoja gautas pajamas pagal visas kelionių organizatoriaus sudarytas organizuotos turistinės kelionės sutartis, įplaukas (avansus) pagal visas kelionių organizatoriaus sudarytas ir dar neįvykdytas organizuotos turistinės kelionės sutartis, teikia kitus finansinius duomenis, kuriais vadovaujantis VVTAT įvertina kelionių organizatorių finansinę ir veiklos riziką.

Vertinama kelionių organizatoriaus veiklos rizika, turimo draudimo sumos pakankamumas, nuosavo ir įstatinio kapitalo santykis. Kelionių organizatoriai, kurie vykdo užsakomuosius skrydžius, kas mėnesį VVTAT teikia įplaukų lenteles, kuriose deklaruoja duomenis, reikalingus draudimo sumos pakankamumui nustatyti“, – teigė VVTAT atstovai.

Kaip buvo teigiama gautuose atsakymuose, turistas prieš pirkdamas kelionės paketą pirmiausia turi pasidomėti kas yra kelionės organizatorius, ar jis turi kelionių organizatoriaus pažymėjimą, ar sudaroma organizuotos turistinės kelionės sutartis.

„Pažymime, kad Lietuvoje visi licencijuoti išvykstamojo ir vietinio turizmo kelionių organizatoriai turi prievolių užtikrinimo draudimus. Licencijuotus kelionių organizatorius galima rasti Licencijavimo sistemoje www.licencijavimas.lt arba Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (toliau – VVTAT) svetainėje „Turizmo paslaugų teikėjai“, – informavo VVTAT.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)