Bendrovės atstovai BBC sakė svarstę galimybę uždaryti fizines parduotuves Rusijoje, tačiau, norėdami apsaugoti personalą, apsisprendė to nedaryti.

Produkcijos į Rusiją bendrovė nebesiunčia, tačiau pardavimai internete ir toliau galimi.

Šimtai tarptautinių prekės ženklų, tarp kurių „L'Oreal“ ir „Estee Lauder“, protestuodami prieš Rusijos karą Ukrainoje, jau uždarė savo fizines parduotuves ir nutraukė prekybą internetu.

Kai kurie klientai aršiai kritikuoja „L'Occitane“ sprendimą ir ragina boikotuoti šio prekės ženklo produkciją, kuria prekiaujama daugiau nei 3085 prekybos vietų visame pasaulyje, o praeitų metų pardavimai siekė 1,5 mlrd. eurų.

Kosmetikos gamintojas, turintis daug SPA centrų ir parduotuvių tokiuose Rusijos miestuose kaip Maskva ir Sankt Peterburgas, sako nenorintis rizikuoti, ko nepavyktų išvengti nusprendus parduotuves uždaryti.

„Negalime garantuoti, kad, nutraukę savo veiklą Rusijoje, nesukelsime pavojaus savo darbuotojams. Ypač nerimaujame dėl savo personalo, turinčio artimųjų Ukrainoje bei tų, kurie kilę iš Ukrainos. Be to, esame įsipareigoję savo partneriams ir jų darbuotojams Ukrainoje“, – BBC sakė „L'Occitane“ atstovė.

Bendrovė tikina griežtai smerkianti „nepateisinamą ir neišprovokuotą“ Rusijos invaziją į Ukrainą ir drastiškai apribojo savo veiklą Rusijoje, įskaitant investicijų įšaldymą ir produktų tiekimo stabdymą. Atstovai atsisako įvardyti, ar šalyje veikia prekyba internetu, ir kokią įtaką tiekimo sustabdymas turės Rusijoje esančioms parduotuvėms.

Tviteryje vieno „L'Occitane“ produkto nuotrauka pasidalinusi klientė teigia: „Šį kremą naudojau daug metų, bet daugiau niekada. Net jeigu ir dabar nuspręs trauktis, savo korporatyvinę etiką jau pademonstravo visu gražumu“.

„L'Occitane“ – viena iš bendrovių, kurias Rusijoje veikiančių verslų sąraše mini Jeilio universiteto vadybos mokyklos profesorius Jeffrey‘is Sonnenfeldas. Tarp jų – Prancūzijos energijos gigantas EDF, Jungtinių Arabų Emyratų „Emirates“ oro linijos ir Kinijos „Lenovo“. Nuo karo Ukrainoje pradžios daug verslų Rusijos rinką paliko nedelsiant, taip pasielgė ir, pavyzdžiui, „Starbucks“, „Coca Cola“, „Levi‘s“ ir „Apple“.

Kiti tarptautiniai prekės ženklai, ir toliau dirbantys Rusijoje, teigia negalintys uždaryti parduotuvių dėl sudėtingų frančizės susitarimų, draudžiančių trauktis. „Burger King“ ir viešbučių grupės „Marriott“ ir „Accor“ – tik kelios iš tokių.

Antradienį dalis nepriklausomų „Nike“ parduotuvių vis dar vykdė veiklą Rusijoje, nors daugiau nei prieš savaitę sporto prekių prekės ženklas pranešė laikinai savo parduotuves šalyje uždarantis.

Profesorė Vanessa Burbano iš „Columbia Business School“ sako, kad Rusijoje dirbančių verslų atveju labai svarbus kalbų ir veiksmų atitikimas.

„Tiek klientai, tiek darbuotojai atkreipia dėmesį, kurie verslai nedelsia su tokiais sprendimais, o kurie neskuba. Kai verslų žodžiai ir veiksmai prasilenkia, tai galima vadinti žaliuoju melu Ukrainos kontekste, o tai gali labai pakenkti jų reputacijai“, – mano profesorė V. Burbano.