„Su ukrainiečiais dirbame jau ne vieną savaitę, svarbiausia – geležinkelių susiderinimas, jau ne vienai įmonei pateikti konkretūs pasiūlymai, kaip būtų galima pervežti nuo Ukrainos-Lenkijos sienos iki pat Klaipėdos uosto“, – trečiadienį žurnalistams sakė M. Skuodis.

Anot jo, svarbiausias iššūkis šiame procese yra skirtingos rusiškos ir europietiškos geležinkelių vėžės.

„Gana sudėtinga perkelti nuo rusiško standarto bėgių ant europietiško Lenkijoje, po to iki Kauno intermodalinio terminalo ir toliau, tai susiję klausimai ir su vagonų prieinamumu, ir kitais dalykais“, – kalbėjo M. Skuodis.

Anot jo, jau suplanuotas bandomasis važiavimas, kuris turėtų įvykti artimiausiomis savaitėmis.

„Bandomasis važiavimas suplanuotas balandį, iš savo pusės mes esame pasiruošę, tai tik reikia klientų, ir galime bandyti balandžio pabaigoje – gegužės pradžioje, tada matysime. Aišku, tiesiausias maršrutas būtų per Baltarusiją, bet šalis yra įsitraukusi į tam tikrus karo veiksmus, tai būtų neįmanoma“, – trečiadienį žurnalistams sakė M. Skuodis.

Grūdų eksportas iš Ukrainos sutriko dėl Rusijos vasario pabaigoje pradėto karo.

Europos Komisijos atstovybės Lietuvoje vadovas Marius Vaščega anksčiau sakė, kad Ukraina užima 10 proc. pasaulio kviečių, 13 proc. – miežių, 15 proc. – kukurūzų, virš 50 proc. – saulėgrąžų aliejaus rinkos.

Šiaurės Afrika ir Artimieji Rytai javų importu iš Rusijos ir Ukrainos patenkina daugiau nei 50 proc. savo poreikių.

Šaltinis
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją