Skaitmenizacijos procesams pasiekus beprecedentį lygį, nuotolinis darbas daugeliui įmonių tapo įprasta praktika. Su ja gerokai išsiplėtė ir potencialių darbuotojų spektras, mat Lietuvoje specialistų nerandantys darbdaviai paieškas perkėlė į kitas šalis. Pasak užsakomųjų paslaugų bendrovės „Baltic Virtual Assistants“ vadovo Andžej Rynkevič, ši problema paskatino ir jo vadovaujamą įmonę pradėti darbuotojų ieškoti užsienyje.

„Praplėsti darbuotojų paiešką į užsienio šalis mus pirmiausia paskatino specialistų trūkumas Lietuvos rinkoje, kuris stabdė mūsų augimo tempus. Darbuotojų ypač trūko informacinių technologijų (IT) ir finansų srityse. Ne mažiau svarbus buvo ir noras suteikti komandai daugiau kultūrinės įvairovės. Esame atviri kitoms tautoms – mūsų vertinimo procesas paremtas objektyviais kriterijais, todėl pirmiausia žiūrime, kad specialistas atitiktų konkrečios pozicijos keliamus reikalavimus, įmonės vertybes“, – teigia vadovas.

Specialistų ieškoma ne tik kaimyninėse šalyse

A. Rynkevič teigimu, pirmiausia naujų specialistų ieškota kaimyninėse šalyse.

„Metų pradžioje didžioji dalis pritrauktų užsienio specialistų buvo iš Lenkijos. Šią šalį rinkomės dėl panašios darbo kultūros ir mentaliteto, specialistų gerų anglų kalbos žinių, svarbu buvo ir tai, kad beveik nėra laiko juostų skirtumo.“

Jis taip pat atskleidžia, kad šiuo metu įmonė aktyviai daro specialistų atrankas su iš karo zonos Ukrainoje pabėgusiais žmonėmis.

„Per paskutines kelias savaites pradėjome įdarbinti žmones, kuriuos paveikė karas Ukrainoje, iš viso dar turime dvidešimt atvirų pozicijų. Šį procesą tęsime ir toliau bei ieškosime kitų būdų padėti“, – sako A. Rynkevič, pridurdamas, kad įdarbintiems Ukrainos žmonėms įmonė kompensuos apgyvendinimo išlaidas, siekiančias iki pusės metų.

Įdarbinant užsienio specialistus – iššūkių neįžvelgia

Paklaustas apie iššūkius, su kuriais susiduria įdarbinant užsienio specialistus, A. Rynkevič tikina, kad jų nėra daug, tačiau kartais koją gali pakišti biurokratiniai procesai.

„Ko gero, pagrindinis iššūkis – migracinių dokumentų tvarkymas. Šis procesas yra gana sudėtingas, o dėl dokumentų tvarkymo procedūrų kartais gali užtrukti, kol žmogus gauna leidimą pradėti dirbti“, – sako vadovas.

A. Rynkevič teigimu, didesnių sunkumų nekyla ir dėl darbo etikos. Anot jo, tokių problemų gali padėti išvengti aiški specialistų integracijos politika ir detalus atrankų procesas.

„Įmonės viduje vadovaujamės tam tikromis darbo tvarkos politikomis, turime atitinkamus darbo tempo bei vidinės komunikacijos standartus, dėl to užsienio specialistai gana greitai integruojasi į komandą. Svarbu paminėti, kad būtina turėti gerą atrankos procesą, kurio metu būtų galima identifikuoti potencialias rizikas ir pasirinkti tinkamiausią kandidatą“, – pataria „Baltic Virtual Assistants“ vadovas.

Jis taip pat rekomenduoja naujiems darbuotojams parengti individualų darbo planą.

„Įdarbinant specialistą iš užsienio, būtina parengti integracijos planą, kuriuo jam ir jo įsitraukimui į komandą skiriamas individualus dėmesys. Turime suprasti, jog naujam žmogui, ypač iš užsienio, prisijungus prie komandos bet kokiu atveju yra nedrąsu ir jis ne visada žino, ko tikėtis. Tad reikėtų stengtis tiek jį geriau pažinti, tiek padėti jam kuo greičiau įsilieti į įmonės gyvenimą.“

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją