Banko saugumo specialistams nerimą kelia tai, kad dalis gyventojų, nepaisydami saugumo rekomendacijų, PIN kodą laiko piniginėje arba šalia kortelės. Siekdamas didinti saugumą ir patogumą, „Swedbank“ pasiūlė mokėjimo kortelės PIN kodo priminimo funkciją išmaniojoje banko programėlėje.

„Šiandien gyventojams, besinaudojantiems įvairiomis skaitmeninėmis paslaugomis, tenka prisiminti nemažai kodų ir prisijungimo slaptažodžių. Kaip rodo klientų patirtis, rečiau naudojamus prisijungimo duomenis lengva pamiršti. Deja, užmiršus mokėjimo kortelės PIN kodą, daugeliu atveju tenka keisti pačią kortelę, o tai sukelia papildomų rūpesčių. Laikyti PIN kodą šalia mokėjimo kortelės nėra gera išeitis, nes praradus kortelę kyla grėsmė lėšų saugumui“, – sako „Swedbank“ klientų aptarnavimo tarnybos vadovė Jūratė Gumuliauskienė.

Kaip rodo gyventojų tyrimo duomenys, kas penktam respondentui pamiršus PIN kodą teko pasikeisti mokėjimo kortelę. Tuo metu 27 proc. respondentų pripažino, laikantys užrašytą PIN kodą namuose, 18 proc. yra išsisaugoję jį telefone, 8 proc. – nešiojasi piniginėje.

„Nė vienas iš šių būdų, o ypač PIN kodo laikymas piniginėje, nėra saugus, nes praradus kortelę atsiranda reali tikimybė patirti finansinių nuostolių“, – pabrėžia J. Gumuliauskienė.

Pasak „Swedbank“ atstovės, tokia situacija paskatino ieškoti saugaus būdo, kaip klientams priminti kortelės PIN kodą – tam pasirinkta „Swedbank“ išmanioji programėlė.

„Tai patogus ir saugus sprendimas, nes telefoną daugelis gyventojų visada turi šalia, o PIN kodas laikomas po dviem užraktais − reikės ne tik atrakinti telefoną, bet ir patvirtinti savo tapatybę su „Smart-ID“, mobiliuoju parašu ar PIN generatoriumi“, – sako J. Gumuliauskienė.

PIN kodas išmaniojoje programėlėje bus rodomas iki 30 sekundžių. Jei klientui prireiks daugiau laiko, jo bus prašoma identifikuoti tapatybę iš naujo. Saugumo sumetimais, tikrinantis PIN kodą programėlėje reikia įsitikinti, kad jo nemato pašaliniai asmenys.

Pasak J. Gumuliauskienės, ši nauja galimybė padidins ir tvarumą. Užmirštas PIN kodas yra dažniausia dar galiojančios kortelės keitimo priežastis, lenkianti net kortelės pametimo atvejų skaičių.

„Skaičiuojame, kad „Swedbank“ yra išdavęs daugiau nei 1,5 mln.
mokėjimo kortelių, o kasmet dėl pamiršto PIN kodo klientams tenka iš naujo išduoti daugiau nei 28 tūkst. kortelių“, − sako „Swedbank“ klientų aptarnavimo tarnybos vadovė.

Galimybė programėlėje pažiūrėti savo kortelės PIN kodą bus prieinama ir privatiems, ir verslo klientams. Ateityje tokią galimybę planuojama pasiūlyti ir „Swedbank“ interneto banke.

Reprezentatyvią apklausą „Swedbank“ užsakymu atliko tyrimų bendrovė RAIT, iš viso buvo apklausa 1032 Lietuvos gyventojai nuo 18 iki 74 metų amžiaus.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją