„Čia reikėtų investicijų diskutuojant, kaip turėtų būti sumažintas (akcizas degalams – ELTA) ir kiek kartų, galbūt kartu ir su kitais mokesčiais. Mes matome, kad būtent akcizai yra ta liūto dalis, kurią vadybinant būtų galima sumažinti mokesčius“, – antradienį „Žinių radijui“ teigė I. Segalovičienė.

Prezidento patarėja pabrėžė, kad sumažinus degalų kainas, Lietuva gali padidinti arba išlaikyti stabilesnį kuro vartojimą bei atkovoti rinką iš tokių šalių kaip Lenkija. Anot jos, taip galėtų būti labiau papildytas valstybės biudžetas.

„Tie dalykai yra vienas su kitu susiję ir savaime akcizo mažinimo nereikėtų bijoti, bet turėtume lygiagrečiai suprasti, kad šis klausimas turėtų būti suprantamas kaip laikinas. Lietuva vis dėlto yra įsipareigojusi ir ateityje numačiusi laikytis žaliojo kurso“, – aiškino I. Segalovičienė.

Prezidento vyriausios patarėjos manymu, pridėtinės vertės mokesčio (PVM) degalams mažinimas taip pat yra klausimas, kuris galėtų būti ant stalo ir turėtų būti svarstomas.

„Kaip minėjau, akcizas ir PVM yra tie du instrumentai, tačiau PVM klausimas yra stipriai susijęs su Europos Sąjungos (ES) politika. Turėtume pirmiausia turėti diskusiją su ES bei priimti sprendimus konsultacijų būdu, suderintus su ES“, – tikino I. Segalovičienė.

ELTA primena, kad siekiant stabdyti kainų kilimą, didinti gyventojų perkamąją galią siūloma sumažinti akcizus degalams – benzinui ir dyzelinui.

Tai numatančią Akcizų įstatymo pataisą įregistravo Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininko pavaduotojas, Demokratų frakcijos „Vardan Lietuvos“ narys Algirdas Butkevičius kartu su kitais opozicijai atstovaujančiais parlamentarais.

Jeigu Seimas pritartų, akcizas 1 tūkst. litrų benzino sumažėtų nuo 466 iki 359 eurų, o 1 tūkst. litrų dyzelino – nuo 372 iki 330 eurų ir siektų ES minimalų tarifą.

Projektą parengęs ekspremjeras A. Butkevičius sako, kad akcizo mažinimas stabdytų kainų kilimą, didintų šalies gyventojų perkamąją galią. Jo teigimu, akcizo sumažinimas degalams sumažintų gyventojų paskatas įsigyti kurą kaimyninėse šalyse.