„Optimizuoti“ asortimentą bei atšaukti akcijas planuoja ir kiti gamintojai, praneša kommersant.ru. Tai padės įmonėms sumažinti išlaidas esant nestabiliam žaliavų ir pakuočių tiekimui.

Didžiausia kūdikiams ir vaikams skirto maisto gamintoja Rusijoje „Progress“ (prekių ženklas „FrutoNiania“) mažmeninėms parduotuvėms pranešė apie tiekimo pokyčius nuo kovo 1 d. Taip pat įmonė „neprognozuojamam laikotarpiui“ atšaukia akcijas, atideda reklamos paslaugų pirkimą ir sutelkia dėmesį į didžiausią paklausą turinčių produktų gamybą, kad maksimaliai užtikrintų pasiūlą.

Be to, „Progress“ įspėjo apie galimus tiekimo sutrikimus ir, norėdama išvengti baudų, paprašė priimti produkciją, kurios galiojimo laikas yra iki 40 proc. trumpesnis nei įprastai.

Įmonės generalinė direktorė Natalija Medunova paaiškino, kad tokių veiksmų būtinybę nulėmė žaliavų ir pakavimo medžiagų tiekimo problemos, valiutų kursų augimas, perėjimas prie išankstiniu mokėjimu paremto bendradarbiavimo su tiekėjais, nutrūkę verslo santykiai su kai kuriais partneriais ir Rusijos Federacijai įvestos sankcijos. Pokyčiai taip pat turėtų padėti sulaikyti tolesnį kainų augimą.

Anksčiau „Progress“ informavo mažmeninės prekybos tinklus, kad nuo vasario mėnesio produkcijos kainos turėtų išaugti vidutiniškai 15,5 proc., nes pabrango žaliavos, logistika ir pakuotės.

Kaip „Kommersant“ sakė N. Medunova, visos Rusijos įmonės patiria „beprecedentį ekonominį spaudimą“, ir „Progress“ stengiasi rasti veiksmingų sprendimų nenutrūkstamam darbui užtikrinti.

Peržiūrėti santykius su mažmenininkais ketina ir kiti gamintojai

„Campina“ (gamina jogurtą „Fruttis“, pieno mišinius „Friso“ ir kt.) pranešė, kad nuo kovo 1 d. yra priversta savo produkciją tiekti tik įprastomis kainomis – be akcijų ir nuolaidų.

Įmonė prašo mažmenininkų įvertinti turimą gaminių kiekį paskirstymo centruose bei sandėliuose, pateikti užsakymų prognozę ir priimti produkciją, kurios galiojimo laikas yra trumpesnis nei įprastai. „Campina“ atstovai į „Kommersant“ klausimus neatsakė.

Kiti stambūs pieno produkcijos gamintojai „PepsiCO“ (prekių ženklai „Domik v derevne“, „Vesiolij moločnik“, „Aguša“), „Danone“ („Prostokvašino“, „Tioma“) ir „Nestle“ komentarų nepateikė.

Stambioje maisto produktų įmonėje dirbantis „Kommersant“ šaltinis teigė, kad asortimentą optimizuos daugelis rinkos dalyvių. „Rusbrend“ vykdomasis direktorius Aleksejus Popovičevas pažymėjo, kad susitelkimas į populiariausius gaminius padeda sumažinti išlaidas ir racionaliai naudoti žaliavas bei medžiagas esant nenuspėjamoms rinkos sąlygoms.

Jo teigimu, bet kurioje gaminių kategorijoje dažniausiai galima rasti ne itin populiarių prekių, kurių tam tikram laikui galima atsisakyti. A. Popovičevas pridūrė, kad akcijos ir nuolaidos atšaukiamos ir dėl rublio devalvacijos.

Priešingu atveju gamintojai patirtų nuostolių. Eksperto teigimu, mažmenininkai turi bendradarbiauti ir neskirti baudų už pristatytą ne visą asortimentą, apskritai nepristatytas prekes ir t. t. „X5 Group“ („Petioročka“, „Perekriostok“, „Karusel“), „Magnit“, „Lenta“ ir „Auchan“ komentarų nepateikė.

„Kommersant“ pašnekovas sakė, kad mažmeninės prekybos tinklai yra pasiruošę bendradarbiauti ir pritaria tiekimui naujomis sąlygomis, „kad tik produkcijos pristatymas nenutrūktų“.

„Kommersant“ šaltinis taip pat pastebėjo, kad gamintojų sprendimas nebetaikyti nuolaidų ir akcijų gali iš pagrindų pakeisti Rusijos mažmeninės prekybos maisto produktais rinką, kurioje anksčiau kai kuriose produkcijos kategorijose prekių su nuolaida dalis viršijo 50 proc.

Gazprombanko“ vyriausiasis analitikas Maratas Ibragimovas pritaria, kad makroekonominė krizė gali pastūmėti atsisakyti akcijų ir nuolaidų. Jeigu ši tendencija apims visą rinką, vartotojams teks prisitaikyti ir pakeisti savo įprastus elgsenos modelius, mano jis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Dalintis
Nuomonės