Pranešė apie pokyčius

Vasarį „Booking.com“ pranešė atsisakanti 3 tūkst. klientų aptarnavimo specialistų, nes planuoja beveik visas klientų aptarnavimo operacijas perkelti išoriniams tiekėjams (angl. outsourcing). Nyderlandų kompanija visame pasaulyje turi 14 klientų aptarnavimo centrų, o artimiausiais mėnesiais 12 iš jų perkels į Liuksemburge įsikūrusią klientų aptarnavimo įmonę „Majorel“, kurioje visame pasaulyje jau dirba beveik 67 tūkst. žmonių, rašo „NL Times“.

Šie pokyčiai neaplenks ir Lietuvoje įsikūrusio klientų aptarnavimo centro. Skelbiama, kad Lietuvos atveju darbdavys išliks tas pats – „Booking.com“, keisis tik klientų aptarnavimo padalinio akcininkas – „Majorel“.

Toliau veiklą tęs tik du „Booking“ aptarnavimo centrai, įsikūrę Amsterdame ir Mančesteryje.

Lietuvoje darbuotojų kas mėnesį mažėja

Booking.com klientų aptarnavimo centrą Lietuvoje atidarė 2018 m. Tuomet skelbta, jog per penkerius metus Vilniuje bus įdarbinta iki 900 žmonių.

Kaip rodo „Sodros“ duomenys, nuo 2018 m. kovo kas mėnesį darbuotojų skaičius augo, kol piką pasiekė 2019 m. birželį (403). Vėliau darbuotojų skaičius pradėjo mažėti, kol praėjusių metų pabaigoje pasiekė 135. Per praėjusius metus Lietuvoje įsikūrusioje bendrovėje sumažėjo daugiau kaip 100 darbuotojų (2020 m. gruodį dirbo 244, o pernai gruodį – 135).

Valdymą perleidžia kitai bendrovei

Užsienio investicijų skatinimo agentūros „Investuok Lietuvoje“ duomenimis, „Booking.com“ plečia bendradarbiavimą su klientų patirties (angl. CX) kompanija „Majorel“. Agentūros atstovai tikina, kad minėtas darbuotojų skaičiaus kitimas su šiuo strateginiu kompanijos sprendimu nėra susijęs.

„Kompanijai siekiant optimizuoti klientų aptarnavimo centrų veiklą, buvo nuspręsta 12 „Booking.com“ priklausančių centrų valdymą perleisti partneriams „Majorel“. Toks funkcijų perleidimas nesukuria poreikio darbuotojų atleidimui.

Lietuvos atveju darbdavys išliks tas pats – „Booking.com“, keisis tik klientų aptarnavimo padalinio akcininkas – „Majorel“. Minėtas darbuotojų skaičiaus kitimas su šiuo strateginiu kompanijos sprendimu nėra susijęs“, – komentuoja „Investuok Lietuvoje“.

„Booking.com“ atstovai Delfi taip pat patvirtino, kad nuo šių metų antrojo ketvirčio klientų aptarnavimo darbuotojai bus perleisti kitai bendrovei.

„Atsižvelgdami į savo įsipareigojimą teikti pagalbą savo klientams ir partneriams 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę ir siekdami išplėsti tą patį keliuose kelionių produktuose ir paslaugose, galime patvirtinti savo ketinimą nuo šių metų antrojo ketvirčio perkelti daugumą klientų aptarnavimo darbuotojų į pirmaujančią pasaulinę klientų aptarnavimo įmonę „Majorel“.

Manome, kad darbas su atsidavusių ekspertų komanda yra geriausias būdas užtikrinti ir patenkinti klientų ir partnerių poreikius, nes toliau plečiame savo produktų pasiūlą Booking.com. „Majorel“ yra pagrindinis mūsų strateginis partneris, kuriame jau dirba apie 2 700 mūsų darbuotojų, todėl tikimės ir toliau panaudoti jų žinias šioje srityje, kad padėtų mums efektyviai plėstis ir patenkinti kintančius mūsų verslo poreikius“, – komentuoja bendrovės atstovas.

Jis patikina, kad klientų aptarnavimo centrą Vilniuje ketinama perkelti į „Majorel“, jis veiks toliau, ateityje planuojama ir plėtra.

Darbuotojai baiminasi pokyčių

Pirmasis žinią apie planuojamus pokyčius organizacijoje paskelbė Nyderlandų portalas „NL Times“. Klientų aptarnavimo darbuotojai portalui teigė, kad apie restruktūrizavimą sužinojo per „Booking Holdings“ generalinio direktoriaus vaizdo žinutę. Teigiama, kad daugumai persikėlusių dirbti į „Majorel“ bus pasiūlyta šešių mėnesių darbo sutartis, tačiau darbuotojai nerimavo, kas nutiks tiems, kurie atsisakys šio pasiūlymo. Baiminamasi netekti išeitinių kompensacijų.

Kiti darbuotojai nuogąstavo, kad Liuksemburge įsikūrusi klientų aptarnavimo įmonė „stumdys“ darbuotojus nuo vieno kliento prie kito ir bandys priversti juos dirbti kitose šalyse už mažesnį atlyginimą.

Technopolio biurų pastatas Penta

„Booking.com“ atstovai Delfi patikino, kad šios baimės nepagrįstos.

„Booking“: darbuotojai toliau dirbs pagal tą pačią sutartį, alga nesikeis

„Visi darbuotojai Vilniuje, kaip ir kituose centruose, kurie bus perkelti, išsaugos visą įdarbinimo istoriją iš „Booking“ ir dirbs pagal tą pačią, nenutrūkstamą ir nepakeistą sutartį su tuo pačiu juridiniu asmeniu, su kuriuo dirba iki šiol.

Tai reiškia, kad jų atlyginimas išliks toks pat, kaip ir dauguma dabartinių papildomų naudų (angl. benefits). Taip pat svarbu pabrėžti, kad atsiras papildomų potencialių tobulėjimo ir karjeros augimo galimybių, kurių negalime pasiūlyti savo organizacijoje“, – komentuoja „Booking.com“ atstovai.

„Majorel“ generalinis direktorius Thomas Mackenbrockas pranešime taip pat mini Lietuvą, kalbėdamas apie bendrovės plėtrą.

„Ši išplėsta partnerystė su „Booking“ atitinka mūsų strateginį tikslą išplėsti savo geografiją į naujas šalis Pietų Korėjoje, Japonijoje, Tailande ir Lietuvoje, ir toliau padeda įsitvirtinti kitose rinkose“, – sako jis.

„Booking.com Customer Service Center (Lithuania)“ Registrų centrui pateiktoje metinėje 2020 m. ataskaitoje rašo, kad 2019 m. bendrovės apyvarta siekė 13 mln. eurų ir sumažėjo iki 11 mln. eurų 2020 metais. Tai lėmė bendras sąnaudų sumažėjimas, lyginant su 2019 metais. Grynasis pelnas 2020 m. sumažėjo iki 572 tūkst. eurų (2019 m. – 629 tūkst. eurų). Grynasis pelnas atitinkamai sumažėjo dėl taikomos „kasai plius“ metodikos, rašoma pranešime.

Delfi primena, kad „Booking.com“ darbuotojų masiškai sumažėja jau antrą kartą per dvejus metus nuo COVID-19 pandemijos pradžios.

2020 m. rugpjūtį Booking.com valdytoja „Booking Holdings“ pranešė, jog dėl koronaviruso krizės poveikio turizmo sektoriui ji priversta atleisti 25 proc. (apie 4 tūkst.) darbuotojų visame pasaulyje. Po mėnesio paaiškėjo, kad bendrovė uždaro penkis savo pasaulinius biurus Belvju, Vašingtone (JAV), Londone ir Kembridže (Jungtinė Karalystė), Toronte (Kanada) ir Splite (Kroatija).

„Booking“ visame pasaulyje šiuo metu dirba apie 5 tūkst. klientų aptarnavimo specialistų, tai daugiau nei trečdalis visos kompanijos darbuotojų, kurių šiuo metu yra apie 13 tūkst.
„Majorel“ šiuo metu visame pasaulyje dirba beveik 67 tūkst. darbuotojų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)