Lietuvos apeliacinis teismas vasario 15 dieną paliko galioti įmonei „LTG infra“ nepalankų Vilniaus apygardos teismas (VAT) pernai lapkritį priimtą sprendimą, pagal kurį „Hidrostatybos“, „Autokaustos“ ir Vokietijos kapitalo Estijos įmonės „Leonhard Weiss RTE“ konsorciumui buvo priteista skola su palūkanomis.

Rangovės ir „LTG Infra“ teismuose ginčijosi, pagal kokius įkainius – numatytus sutarties sąlygose ar konkurso metu teiktuose pasiūlymuose – turi būti apskaičiuotos darbų kainos.

Apeliacinis teismas konstatavo, kad tiek sutartis, tiek projektą prižiūrėjusios institucijos nurodė, kad rekonstrukcijos darbai turėjo būti įkainojami pagal žiniaraščiuose įrašytus įkainius.

„FIDIC inžinieriaus vertinime nurodyta, kad atraminių sienučių darbų įkainojimas turi būti atliekamas pagal darbų kiekių žiniaraščius ir juose nurodytus įkainius. Apeliantės („LTG infros“ – BNS) argumentas, kad neturėtų būti remiamasi inžinieriaus išvada, nepateikus įrodymų, pagrindžiančių minėtos išvados nepatikimumą, atmetamas kaip deklaratyvaus pobūdžio ir nepagrįstas“, – rašoma teismo nutartyje.

„LTG Infra“ teismuose įrodinėjo, jog patikslinus techninį projektą ir atsisakius dalies darbų, jų vertė yra ne 6,98 mln. eurų, kaip teigė rangovai, o 2,2 mln. eurų, nes sutartyje buvo nurodytas nerealus dalies darbų vieno cento įkainis, o jų sąnaudos buvo įskaičiuotos į kitų darbų eilutes.

„Hidrostatybos“ atstovai teisme teigė, kad už darbus turi būti atsiskaitoma pagal žiniaraščių įkainius, nes pakoregavus projektą buvo atsisakyta 52 iš 57 darbų pozicijų, kurios konkurso pasiūlyme buvo įkainotos vienu centu.

Pagrindiniai 15 km ruožo 54,8 mln. eurų vertės Kaunas–Palemonas, sujungusio Kauno intermodalinį terminalą su „Rail Baltica“, statybos darbai baigti 2020 metų spalį, tačiau darbus atlikę rangovai ir juos užsakę „Lietuvos geležinkeliai“ iki šiol dėl jų bylinėjasi teismuose.

2019-ųjų pabaigoje „Hidrostatybai“ iškėlus restruktūrizavimo bylą pagrindine rangove tapo „Leonhard Weiss RTE“.