„Priežasčių yra tokių, kurios kartojasi nuolat. Naftos kaina biržoje nėra fiksuota, kainos keičiasi, tai reguliuoja birža, tai turi įtakos galutinei degalų kainai“, – kodėl kinta degalų kainos, aiškina jis.

Paklaustas ar neramumai Ukrainoje gali būti pagrindas laviruoti degalų kainoms, E. Cicėnas pažymi, kad biržoje naftos kaina reaguoja į bet kokią naujieną.

„Rinkos atspindys turbūt ir yra bet kokia naujiena, kuri gali daryti įtaką kainos pokyčiui. Tai biržoje kaina ir kinta dėl to, kad atsiranda vis naujų žinių, kurios gali padidinti arba sumažinti žaliavinės naftos paklausą“, – sako jis.

Pašnekovas priduria, kad vartotojai kainų pokyčius pajaučia neiškart, pasikeitus naftos kainoms rinkoje.

„Be abejo, yra technologinis procesas, kai užsiperkama degalų. Plius yra didmeninė kainodara, kuri keičiasi kas mėnesį, ne kas dieną. Tai yra buferis laike, kuris pasijaučia ne tiesiogiai subangavus naftos kainai rinkoje“, – paaiškina jis.

Emilis Cicėnas

Tai, kad Lenkija nuo vasario pradėjo taikyti nulinį PVM maisto produktams ir degalams, pasak pašnekovo, Lietuvos degalų pardavėjams atsilieps neigiamai.

„Be abejo, atsilieps neigiamai degalų pardavėjams, normalu, kad tiek verslas, tiek vartotojai ieško, kur nusipirkti prekių pigiau, ir turi puikią galimybę tą padaryti Lenkijoje“, – sako jis.

Skaičiuojama, kad Lenkijoje litas benzino dabar kainuoja apie 1,16 euro, dyzelinas – dar pigiau – šiek tiek per 1 eurą. O Lietuvoje – 1,4 euro, kai kur ir 1,5 euro. Vis dėlto E. Cicėno teigimu, Lietuvoje degalinės nesiims mažinti degalų kainų, nes tai reikštų tik nuostolius.

„Degalinių marža – žemiau procento. Kai mes kalbame, kad Lenkijoje PVM sumažintas nuo 23 iki 8 proc., tai čia nėra vietos sumažinimui (kainų Lietuvoje – Delfi). Čia yra verslo darbas į visišką nuostolį. Tai reikštų, kad pardavinėtų degalus smarkiai pigiau, nei juos perka. Tai joks verslas taip nedarys, nes tai elementariai neatitinka verslo logikos“, – pabrėžia jis.

Laidos vedėjas pastebėjo, kad vienose degalinėse kuro kainos siekia 1,46 Eur, kitose – 1,39 Eur, ir paklausė, ar verslas daug prarastų, jei degalinės sumažintų iki mažiausios įmanomos kainos.

„Kalbant apie degalus, reikia suprasti, kad degalai gali būti nevienodos kokybės. Tai turbūt priklauso ir nuo pačios žaliavos ir nuo įvairių priedų ir kitų dalykų. Galų gale, verslas skaičiuoja ir degalinės aptarnavimo kaštus. Daug sudedamųjų dalių lemia galutinę kainą vartotojui, ir jie gali rinktis, kurioje degalinėje piltis degalus“, – pažymi Lietuvos naftos produktų prekybos įmonių asociacijos vadovas.

Visa pokalbį galite išgirsti šiame įraše.