Labiau apsimokėtų žiemą nedirbti

Vichy“ vandens parko vadovas Marius Šiškauskas Delfi pasakoja, kad šį savaitgali panaikinus galimybių paso reikalavimą, kol kas lankytojų nepadaugėjo, tačiau dar praėjo per mažai laiko, kad būtų galima įvertinti poveikį srautams.

„Sulaukėme užklausų iš žmonių, ar šį savaitgalį jau tikrai jie gali ateiti be galimybių paso, nes yra tokių tiesiogiai įsižeidusių, kurie kaltina verslą neva mes sugalvojome galimybių pasą ir jį taikome. Kol kas jokio skirtumo (be galimybių pasoDelfi) nepajutome.

Tačiau bendrai vertinant srautus, dėl pandemijos jie nukritę 30-40 proc., palyginti su priešpandeminiu lygiu. Tai tikrai negalime sakyti, kad mums užtenka klientų. Toliau dirbame ir tikimės, kad dėl panaikintų apribojimų turėsime daugiau klientų“, – sako jis.

Pašnekovas pažymi, kad šiuo metu verslui sunkiausia ne dėl kritusių lankytojų srautų, o dėl išaugusių energetinių kaštų. M. Šiškauskas skaičiuoja, kad už sausį jie turėtų išaugti beveik dvigubai.

„Tai visiškas kosmosas, realiai ką uždirbi – viską atiduodi komunaliniams mokesčiams. Mūsų skaičiavimais, mums labiau apsimokėtų žiemą būti užsidariusiems. Bet turime įsipareigojimų prieš savo klientus ir abonementų pirkėjus, todėl negalime leisti sau tokios prabangos.

Kažkaip niekas nesitikėjo, kad kaštai tiek išaugs, būtume stabdę galbūt prekybą abonementų ir sprendę kitus klausimus, bet dabar tiesiog nei fiziškai, nei niekaip kitaip negalime padaryti“, – teigia M. Šiškauskas.

Kainas reikėtų drastiškai kelti, bet to nedarys

Nepaisant išaugusių šildymo ir elektros sąskaitų, jis patikina, kad vandens parkas Vilniuje dirba pilnu pajėgumu.

„Veikiame pilnai, visų laukiame. Bet mus labai vargina ir neleidžia turėti pelno išaugusios sąskaitos. Turime didžiulius nuostolius, per vasarą turėsime juos kažkaip padengti ir uždirbti daugiau, bet kol kas kaip tai padaryti, vizijos aiškios nematome“, – teigia pašnekovas ir priduria iš valstybės besitikintis kompensacijų.

„Labai keista situacija. Vilnius nespėjo pastatyti kogeneracinės jėgainės, kuri sumažintų šildymo kaštus, kaip yra kituose miestuose, tai savivaldybė turėtų ir kompensuoti nuostolius, kuriuos visi patiria dėl išaugusių kainų. Turėtų kompensuoti išpūstą augimą. Tai – vienintelė išeitis tiek paslaugų sektoriuje, tiek gamyklose, restoranuose, viešbučiuose. Visiems, kurie turi didelius energetinius kaštus, dideles patalpas, tai yra kilpa po kaklu“, – pabrėžia M. Šiškauskas.

„Vichy“ vandens parko vadovas nesupranta, kodėl gyventojams dėl išaugusių kainų ruošiamos pagalbos priemonės, o verslui – ne: „Verslas ant tų pačių gyventojų pečių ir uždės mokesčius. Tai man labai keista. Verslas tarsi nustumiamas į šalį.“

Anot jo, simboliškai pakelti paslaugų kainų neužtektų, reikėtų tai daryti drastiškai, tačiau patikina, kad to nesiims.

„Paslaugų kainų negali kelti iki nelogiško lygio. Realiai tiek vienkartinius bilietus, tiek abonementus turėtume pardavinėti bent jau 30 proc. brangiau nei dabar. Tačiau lygiai taip pat suprantame, kad ta paslauga nebus tokia patraukli už tokią kainą. Taigi esame tarsi įkaitai. Jei maisto ar būtinieji produktai branginami atsižvelgus į tiekėjų kainų kėlimą, tai mes šioje vietoje – kaip įkaitai, nes pabranginę paslaugas, neteksime klientų“, – atkreipia dėmesį pašnekovas.

Vichy vandens parkas

Savaitgalį sulaukė ketvirtadaliu daugiau žmonių

Druskininkų sveikatingumo ir poilsio centre „Aqua“ esantis vandens parkas šį savaitgalį sulaukė ketvirtadaliu daugiau lankytojų nei prieš savaitę, tačiau centro rinkodaros ir pardavimų vadovė Jūratė Vaitkevičiūtė to nesieja vien tik su galimybių pasų reikalavimo panaikinimu, mat ši priemonė nebuvo itin didelė problema verslui.

„Sausio mėnesį net ir su galimybių pasų veikimu esame turėję netgi daugiau lankytojų nei šį šeštadienį. Tai negalime vertinti, kad srautai išaugo dėl galimybių paso panaikinimo. Kiek mes patys matėme, tų apsukamų žmonių, kuriems negalėdavome suteikti paslaugų, būdavo labai mažai – vienetai per dieną. Dauguma lietuvių, lenkų ir latvių turėdavo visus reikiamus dokumentus, kad galėtų gauti mūsų paslaugas. Galimybių pasai nebuvo problema ir lankytojų turėdavome“, – pasakoja ji.

Visgi ji pažymi, kad vienu metu prieš pandemiją Druskininkų vandens parkas sulaukdavo beveik 3,5 tūkst. lankytojų per dieną. Dabar būna šeštadienių, kai jų skaičius pasiekia 2 tūkst. Pašnekovė sako, kad šiuo metu šiek tiek apsilanko ir poilsiautojų iš kaimynių Latvijos ir Lenkijos.

„Šiek tiek yra ir užsienio turistų, pastebime, kad jų atvažiuoja daugiau, kai užsienyje vyksta moksleivių atostogos, ypač Lenkijoje, iš ten srautai varijuoja skirtingomis savaitėmis. Iš Latvijos taip pat sulaukiame lankytojų. O rusai ir baltarusiai kol kas nevažiuoja. Tačiau užsieniečių srautai tikrai negrįžo į priešpandeminį lygį, ypač iš Lenkijos. Tikriausiai reikėtų dar nemažai palaukti, kol tai įvyks“, – svarsto ji.

Nuo šių metų pabrango bilietai

J. Vaitkevičiūtė sako neturinti duomenų apie išaugusias energetines sąnaudas, tad ir negali išsamiau pakomentuoti jų poveikio. Kaip patikina, kompleksas pilnai veikia, tačiau dėl saugumo teko atsisakyti kai kurių paslaugų.

„Kol kas viskas veikia, stengiamės dirbti, baseinai dirba, pirtys veikia. Aišku, darbo dienomis, kai turime mažiau lankytojų, mūsų nusileidimo kalneliai veikia pakaitomis: 3 vieną pusvalandį, po to 3 – kitą. Keletas didžiųjų pirčių išjungiamos, nes tiesiog lankytojų srautai yra mažesni. Tai šiek tiek ta prasme taupome, bet tai darydavome ir prieš pandemiją.

Pirčių erdvėje nuo pirmo ir antro karantino, kai mums buvo leista atsidaryti, nebeteikiame masinių pirčių programų paslaugų, kai vienu metu vienoje pirtyje susirenka daug lankytojų, o pirtininkas teikia pirčių programą. Kadangi reikia išlaikyti atstumus, nutraukėme jų veikimą. Individualios pirčių paslaugos toliau teikiamos“, – pasakoja vandens parko atstovė.

Vis dėlto dėl sumažėjusių srautų, pasikeitusių darbuotojų atlyginimų, taip pat prisidėjus energetinėms sąnaudoms, nuo šių metų „Aqua“ parko bilietai nežymiai pabrango.

„Nuo sausio 1 d. šiek tiek kainos kilo: viena kaina pakilo 3 eurais, visos kitos maždaug euru. Buvo tokių paslaugų, kurių kainos nesikeitė. Tai vos vos pabranginome bilietų kainas“, – teigia ji.

Atostogų parkas

Kainos už elektrą ir šildymą išaugo 5 kartus

Palangoje įsikūrusio poilsio ir sveikatinimo komplekso „Atostogų parko“ viešųjų ryšių specialistė Neringa Rimgailė sako, kad šį savaitgalį lankytojų srautas vandens ir pirčių erdvėje išaugo dvigubai.
Ji pažymi, kad „Atostogų parke“ lankytojų srautai reguliuojami įdiegta elektronine klientų aptarnavimo sistema. Išlaikomas 15 kv. m žmogui plotas.

Šiuo metu, kaip teigia, „Atostogų parkas“ dirba visu pajėgumu.

„Dirba Vandens ir pirčių erdvė, teikiamos gydymo ir SPA paslaugos medicinos centre „Natura Termo SPA“, maitinimo paslaugos restorane „Parko virtuvėlė“, apgyvendinimo paslaugos viešbutyje ir rąstinėse vilose“, – vardija N. Rimgailė.

Pašnekovės teigimu, kainos už elektrą ir šildymą išaugo penkis kartus. Problema sprendžiama pasitelkiant ilgalaikius sprendimus, tačiau būtina ir valstybės pagalba.

„Šiuo metu ant komplekso stogo yra montuojamos saulės elektrinės, kurios ne tik sumažins sąskaitas, bet ir prisidės prie gamtosaugos. Valstybės parama taip pat reikalinga, nes dabartinės elektros ir šildymo kainos remia mus prie sienos“, – sako „Atostogų parko“ atstovė.

Paslaugų kainų, kaip tikina, bendrovė nekoregavo.

„Nenorime nuskriausti savo klientų“, – akcentuoja ji.

Delfi kalbinti vandens ir poilsio parkų atstovai patikino, kad prastovose šiuo metu nėra nė vieno darbuotojo.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (32)