Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) trečiadienį galutinai atmetė bendrovės skundą, kuriuo ji prašė stabdyti pernai lapkritį Aplinkos apsaugos departamento (AAD) priimtą nurodymą nutraukti palaidos geležies rūdos krovą įmonės terminale.

„Pirmosios instancijos teismas priėmė iš esmės teisėtą ir pagrįstą nutartį, kurios naikinti ar keisti atskirojo skundo argumentais nėra pagrindo“, – rašoma nutartyje.

Aplinkos ministras Simonas Gentvilas teigia, kad teismai tik patvirtino ankstesnius aplinkosaugininkų teiginius dėl taršos, tačiau bendrovei nedraudžiama užsiimti šia veikla ateityje.

„Abiejų teismų sprendimai įrodė, kad Aplinkos ministerija buvo teisi stabdant taršią krovą. Įmonė kitą krovinį gali pradėti krauti, kad ir šiandien“, – pranešime sakė S. Gentvilas.

LVAT pažymėjo, kad laikinai sustabdžius nurodymo galiojimą, būtų sudaryta galimybė bendrovei toliau teršti aplinką, o taip būtų pažeisti žmonių, gyvenančių už įmonės ribų, interesai.

Bendrovė argumentavo, kad jai bus padaryta neatitaisoma didelė žala – ji turės prisiimti atsakomybę už sutarties su Rusijos metalurgijos gamyklos „Metalloinvest“, iš kurios atkeliauja krovinys, nevykdymą, atleisti 46 darbuotojus.

Šių metų pradžioje „Klasco“, prižiūrint aplinkosaugininkams, išgabeno anksčiau sukauptą geležies rūdos likutį ir BNS patvirtino, jog neketina daugiau krauti šio aplinką teršiančio krovinio.

Rūdos krova praėjusį rudenį sustabdyta nustačius, kad krovinių dulkės patenka už įmonės teritorijos ribų ir nusėda ant šalia esančių statinių paviršių, o kai kur net apie pusę tokios taršos sudarė būtent „Klasco“ krovinių dulkės.