Jo teigimu, teoriškai naudoti „Lietuvos geležinkelius“ savo kroviniams pervežti gali bet kuri to norinti įmonė, kadangi Lietuvoje geležinkelių infrastruktūra yra „atvira, liberali, kaip ir kitos Europos Sąjungos rinkos“.

„Tos įmonės galėtų teoriškai dalyvauti. Bet didysis klausimas yra dėl pačios infrastruktūros naudojimo – kiek gali infrastruktūra naudotis tos įmonės, turint omenyje tą liberalizavimą“, – trečiadienį Seime žurnalistams po bendro Nacionalinio saugumo ir gynybos bei Ekonomikos komitetų posėdžio teigė A. Nekrošius.

„Valstietis“ patikino, kad posėdžio metu „Lietuvos geležinkelių“ atstovai nepateikė konkrečios informacijos, kaip bus apribojamos kitos sutartys, ne tik nuo vasario nebegaliosianti pačios bendrovės ir „Belaruskalij“ sutartis.

„Kaip bus su kitomis sutartimis, kurios dar yra papildomas, yra dideli klausimai. Nes yra papildomų šešėlinių, subįmonių, kurios prašo LG dalyvauti trąšų pervežime“, – sakė A. Nekrošius.

„Dėl jų jokių garantijų“, – mano parlamentaras.

Jis patikino, kad tokios įmonės bus nuodugniai tikrinamos, bet ar tranzitas visiškai sustos, A. Nekrošiaus tikinimu, yra sunku prognozuoti.

A. Nekrošius taip pat įžiūri didelę tikimybę, kad trąšos gali toliau būti gabenamos į kitas šalis per Rusiją arba į pačią Rusiją. Jis neatmeta, kad „Belaruskalij“ gali įsigyti analogiška rusiška įmonė.

„Rusijos analogiška įmonė pakankamai seniai domisi Baltarusijos įmonės įsigijimu. Jei įsigytų tą įmonę, kas būtų tada, kam būtų tos sankcijos“, – retoriškai klausė LVŽS narys.

ELTA primena, kad trečiadienį Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos bei Ekonomikos komitetai susirinko į antrą bendrą posėdį dėl Baltarusijos valstybinės įmonės „Belaruskalij“ trąšų tranzito tyrimo.

Gruodžio 8 d. įsigaliojus JAV sankcijoms valstybinei Baltarusijos kalio trąšų gamintojai „Belaruskalij“, įmonės krovinių judėjimas Lietuvos teritorija nesustojo, kadangi „Lietuvos geležinkeliai“ lapkričio pabaigoje iš bendrovės gavo netipinius išankstinius mokėjimus už jos krovinių pervežimus iki kovo.

Gruodžio 21 d. Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos koordinavimo komisija priėmė sprendimą, kad 2018 m. OAO „Belaruskalij“ ir AB „Lietuvos geležinkelių“ sudaryta sutartis dėl krovinių vežimo geležinkeliais organizavimo, taip pat 2021 m. spalio mėnesio sutarties pakeitimas neatitinka nacionalinio saugumo interesų.

Sausio 12 d. vykusiame Vyriausybės posėdyje buvo nutarta, kad „Lietuvos geležinkelių“ ir „Belaruskalij“ sutartis kelia grėsmę Lietuvos nacionaliniam saugumui ir ji bus anuliuota nuo vasario 1 d.