Mažiausiai trečdaliu brangiau

„Negalima teigti, kad rinka šiuo metu stoja. Bet kai kuriems žmonėms sunku psichologiškai mokėti už būstą 130 tūkstančių, kai prieš metus jis dar kainavo 100. O kur dar pabrangęs įrengimas ar ilgi mėnesiai belaukiant norimo šviestuvo ir durų“, – pokalbį pradeda nekilnojamo turto ekspertas Karolis Levanaitis.

Anot jo, šiuo metu įrenginėjant būstą tenka pasukti galvą ir dar daugiau pakrapštyti piniginę, nes statybinės medžiagos pabrango apie 30-40 procentų.

„Nuolat girdžiu apie tai kalbančius klientus. Jei toks pats šviestuvas dar praėjusių metų pradžioje kainavo 100 eurų, šiandien jį pavyktų įsigyti tik už 140“, – pastebi specialistas.

Net įpirkus teks laukti

Negana to – norimų prekių tenka laukti nuo 2 iki 5 mėnesių. K. Levanaičio teigimu, norint įsigyti pigesnes prekes ar nekeliant reikalavimų dėl dizaino, spalvos – tai padaryti nėra sunku. Tačiau būstą įrengiant kokybiškesnėmis, aukštesnio segmento medžiagomis – laukimas gali prailgti. Pasitaiko atvejų, kai tiekėjai klientus įspėja dėl pristatymo termino ir iki vienerių metų.

„Sunku pasakyti kas kaltas. Gali ir pandemija turėti įtakos, kurį laiką buvo sustojusios gamyklos, tačiau užsakymų nemažėjo, jų prisikaupė. Įtaką daro ir ilgėjantys bei brangstantys tarptautiniai pervežimai“, – svarsto nekilnojamo turto ekspertas.

Viena iš priežasčių

Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas įsitikinęs, kad viena iš priežasčių, dėl ko sparčiai kyla kainos, o lentynose trūksta prekių – sunkumai, su kuriais susiduria transporto sektorius: „Kas galėtų paneigti, kad tiek Mobilumo paketo, tiek Lietuvos vidaus politikos spaudžiami vežėjai yra priversti kelti tarptautinių pervežimų kainas, o tai vis tiek galiausiai nugula ant galutinio vartotojo pečių.“

Pasak asociacijos atstovo, kylantis kuro akcizas, didėjantys kelių mokesčiai, išskirtinai transporto sektoriui taikomas MMA 1,65 koeficientas nepalieka kitos išeities tik kaip kelti savo paslaugų kainas.

Negana to visame pasaulyje transporto įmonės susiduria su vairuotojų trūkumu, dėl to, kad vis mažiau žmonių nori rinktis šą profesiją. O čia Lietuvoje įdarbinant juos kyla papildomų iššūkių – kaip pavyzdžiui, deficitinei profesijai taikomos kvotos darbuotojams iš trečiųjų šalių. Būtent todėl ne visada vežėjams pavyksta aptarnauti visus klientus ir jų užsakymus. O kitos įmonės – mažesnės, kurioms nepavyksta susidoroti su sunkumais, yra priverstos stabdyti savo veiklą ar perkelti ją į užsienį.

Gali dar blogėti

„Dėl to ne susidursime, o jau susiduriame su Didžiosios Britanijos scenarijumi, kuomet tuščių lentynų vaizdas tampa vis labiau įprantamas. Praėjusių metų pabaigoje buvo sunku įsigyti nuo bengališkų ugnelių iki išmaniųjų telefonų.

Norimų prekių žmonės laukia ne po vieną ir ne po du mėnesius. O didėjant valdžios spaudimui transportininkams – tiek kainos gali dar labiau didėti, tiek laukimo laikas gali ilgėti“, – sako „Linavos“ generalinis sekretorius.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)