Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos prezidentas Vaidotas Šileika sako, jog padėtis Klaipėdos uoste šiemet bus įtempta dėl netenkamų „Belaruskalij“ krovinių bei neoficialių Kinijos sankcijų Lietuvai, taip pat dėl augančių „Lietuvos geležinkelių“ tarifų.

„Mes su nerimu žiūrime į šiuos metus, situacija gana įtempta, vasario 1 dieną gali būti sustabdytas baltarusiškų trąšų tranzitas, tai reiškia žymias netektis, 10-11 mln. tonų per metus tranzitinių krovinių. Kalbant apie Kiniją, tendencijos nekelia didelio optimizmo, sausio pirmos kelios savaitės – tai ne rodiklis, bet rodo tam tikrus rezultatus, įtaką konteinerių krovai. Optimizmo didelio nėra“, – spaudos konferencijoje trečiadienį kalbėjo V. Šileika.

Pasak jo, krovos smukimą gali nulemti ne tik geopolitiniai veiksniai, bet ir tai, kad „Lietuvos geležinkeliai“ šiemet gerokai didina infrastruktūros uoste naudojimo ir pervežimo mokesčius.

„Lietuvos pramonei šie tarifai gruodį padidėjo 13 procentų. Mums tai labai netikėta. Buvo kalbėta, kad Lietuvos pramonei nepabrangs. Esame suglumę, nustebę. Pabranginta nežmoniškai, bet tai padaryta siekiant kompensuoti „Lietuvos geležinkelių“ praradimus“, – sakė krovos kompanijos „Bega“ generalinis direktorius Laimonas Rimkus.

Anot jo, dėl to iki Klaipėdos gali neatkeliauti 0,8-1,5 mln. tonų Lietuvos gamintojų produkcijos, kuri gali būti eksportuojama per kitus regiono uostus.

„Nenorime pasakyti, kad turime priešišką nuostatą, esame vienoje valtyje, su visa pagarba „Lietuvos geležinkelių“ vadovybei. Tačiau steigėjas, akcininkas privalo matyti plačiau, poveikį šalies pramonei. Susisiekimo ministras yra informuotas, sutinka, kad klausimas turi būti sprendžiamas“, – sakė L. Rimkus.

Asociacija norėtų, kad „Lietuvos geležinkeliai“ iki 2025 metų įšaldytų tarifus.

Komentuodamas 2021 metų rezultatus, V. Šileika sakė, kad uosto krova mažėjo, bet ne taip drastiškai, kaip galėjo.

„Pagal rezultatus grįžome į 2018 metus“, – pridūrė Klaipėdos konteinerių terminalo vadovas.

Anot V. Šileikos, santykinai gerus rezultatus lėmė diversifikuota krova.

Krova uoste pernai sumažėjo pirmą kartą nuo 2013 metų. Ji mažėjo nuo antrojo pusmečio pradžios, o didžiausias nuosmukis buvo gruodį – 9,7 proc.

Nepaisant prastėjančių rodiklių, Klaipėdos uosto rezultatai išliko geriausi Baltijos šalyse – perkrautų krovinių kiekis buvo didesnis nei Rygoje, Ventspilyje ir Taline kartu.

Šaltinis
Temos
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)