Kaip aiškina LRLS frakcijos narys Andrius Bagdonas, antradienį Seime svarstomame projekte apsiribojama tik alkoholio reklamos ir kitais smulkiais pokyčiais, siekiant užtikrinti sutarimą valdančiojoje koalicijoje.

„Kad sulauktume koalicijos partnerių palaikymo, mes šiek tiek atsitraukėme ir tikimės, kad šis Ekonomikos komiteto subalansuotas siūlymų paketas sulauks palaikymo, o priėmimo stadijoje, aš manau, kad tikrai atsiras Seimo narių, kurie siūlys neatimti iš jaunimo galimybės pasirinkti, ar jie nori įsigyti alkoholinių gėrimų“, – antradienį Seime atsakinėdamas į žurnalistų klausimus teigė A. Bagdonas.

Pasak liberalo, Ekonomikos komiteto projekte siūloma atsisakyti tam tikrų nelogiškų reklamos ribojimų.

„Restorane ar kavinėje, kur matome lentynoje pridėta įvairiausių alkoholinių gėrimų, padavėjas neturėdavo teisės vilkėti marškinėlių su to paties alkoholinio gėrimo reklama (...), įmonių pavadinimuose atimta galimybė naudoti alkoholinio gėrimo pavadinimą, čia yra labai keista, nes įmonės pavadinimo nereklamuoja, tas pavadinimas tiesiog yra sąskaitose ir vietose, kur tai nėra reklama“, – aiškino A. Bagdonas.

Galimybės grįžti prie siūlymų ilginti pardavimo laiką sekmadieniais bei suteikti teisę alkoholį įsigyti nuo 18 metų neatmeta ir Laisvės frakcijos seniūnas Vytautas Mitalas. Pasak jo, dabartinis Ekonomikos komiteto projektas vis tiek yra tam tikras žingsnis į priekį.

„Manau, kad jeigu dabar Seimas pritars šitiems pakeitimams, tai bus tam tikras laimėjimas, nes tai vis tiek yra alkoholio kontrolės liberalizavimo klausimai“, – tvirtino V. Mitalas, kartu pridurdamas, kad siūlymai dėl alkoholio pardavimo laiko ir amžiaus dar gali būti registruojami dar iki šio projekto priėmimo.

„Bet iki priėmimo, aš neatmetu galimybės, kad bus teikiama daugiau pasiūlymų, kurie kai kurias kitas nuostatas patikslina. Man atrodo, kad yra labai svarbu, jog mes pasitikėtume visais Lietuvos žmonėmis ir atskirtume veikiančius ribojimus nuo neveikiančių“, – pridūrė jis.

ELTA primena, kad antradienį Seimas plenariniame posėdyje svarstys parlamentarų grupės parengtus Alkoholio kontrolės įstatymo pakeitimus, kuriais siūloma leisti silpnesnį alkoholį vartoti nuo 18 metų amžiaus, taip pat alkoholio pardavimo laiką sekmadieniais ilginti iki 20 val. bei numatyti švelnesnius reklamos ribojimus.

Vis dėlto pagrindiniu šiame svarstyme paskirtas Ekonomikos komitetas pritarė tik kai kurioms siūlomoms pataisoms, todėl plenarinio posėdžio metu Seimo nariai apsispręs, dėl kurio projekto varianto bus balsuojama priėmimo metu.

Komitete sujungtu Alkoholio kontrolės įstatymo projektu nepritarta siūlymams pakeisti prekybos alkoholiu laiką nuo 10 iki 20 val. kiekvieną dieną, įskaitant ir savaitgalius. Priėmus šį pataisų variantą, liktų galiojanti tvarka.

Ekonomikos komiteto siūlomu projektu taip pat nepakeistos nuostatos, susijusios su amžiumi, kada galima vartoti ar turėti alkoholinius gėrimus. Vyriausybė siūlė leisti asmenims nuo 18 metų vartoti ar turėti alkoholinius gėrimus, o įstatymo iniciatoriai siūlė leisti asmenims nuo 18 iki 20 metų – vartoti ar turėti alkoholinius gėrimus, kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija viršija 15 procentų. Ekonomikos komitetas siūlo nekeisti galiojančios tvarkos – palikti 20 metų amžiaus ribą.

Galiojantis įstatymas nenumato sąlygų, kurioms esant, draudimas prekiauti alkoholiu rugsėjo 1 dieną būtų perkeliamas į kitas dienas. Rugsėjo 1 dienai sutapus su savaitgaliu, daugelis ugdymo įstaigų šventę perkelia į artimiausią darbo dieną. Ekonomikos komitetas pritarė Seimo nario Sergejaus Jovaišos pasiūlymui, kad, jei rugsėjo 1 diena sutampa su laisvadieniu, alkoholio prekyba būtų draudžiama artimiausią darbo dieną.

Alkoholio įstatymo projektu taip pat patikslintos nuostatos, kokia informacija nelaikoma reklama. Pritarta Vyriausybės siūlymui, kad informacija, pateikta maisto, gėrimų ir kitų prekių pristatymo vartotojams paslaugą teikiančiose interneto platformose, nebūtų laikoma reklama, kadangi platformų valdytojai nėra nei alkoholinių gėrimų gamintojai, nei jais prekiaujančios įmonės.

Įstatymo projektu siekiama aiškiai atskirti, kad reklama nelaikomi įmonių pavadinimai, kuriuose minimi alkoholiniai gėrimai; alkoholinių gėrimų prekybos vietose esanti atributika; viešojo maitinimo įstaigų interneto svetainėse ir socialinių tinklų paskyrose pateikiama informacija apie alkoholinius gėrimus, kai viešojo maitinimo įstaigos informuoja apie maisto ir alkoholinių gėrimų derinimo rinkinius, alkoholinių gėrimų ir maisto degustacijas.

Taip pat pritarta nuostatai, kad alkoholinius gėrimus gaminančių ar jais prekiaujančių įmonių socialinių tinklų paskyrose leidžiama tik nemokama įrašų apie alkoholinius gėrimus sklaida.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)