„Pilnas lėktuvas slidininkų šeštadienį atvyko į Prancūziją slidinėti, o dabar yra ketvirta diena, kai esame Prancūzijoje, daugiau nei 30 slidininkų, be savo bagažo, be savo daiktų“, – paskambinęs į redakciją pasakojo į atostogas išvykęs Arūnas.

Jis aiškino, kad iš viso trūksta maždaug pusės tonos bagažo, kam lagamino su rūbais ar kitais būtiniausiais daiktais, kam slidinėjimo įrangos.

„Kelialapį slidinėti savaitei pirkome per „Novaturo“ įmonę, tačiau dalykas tas, kad įmonė tris dienas mums kalbėjo visišką melą ir turiu to įrodymus.

Mums sakė, kad bagažas yra tai Vilniuje, tai Lione, tačiau mano turėta sekimo įranga iki pat šiol dabar rodo, kad bagažas yra Paryžiaus „Charles de Gaulle“ oro uoste, 2 terminale.

Sekimo įrangą ėmiau savo asmeninėms reikmėms ir ji liko mano lagamine, o atsiminęs pradėjau žiūrėti. Galiausiai, pats „Novaturo“ atstovas manęs paprašė pažiūrėti, kur tiksliai yra mūsų bagažas“, – pasakojo jis.

Vyras tikino nemanantis, kad būrio žmonių bagažas į lėktuvą buvo nepaimtas per klaidą. Kaip tikino, dar prieš skrydį atrodė, kad kilo problemų, vyko kažkas neįprasta.

„Visiems susėdus į lėktuvą į saloną atėjo antžeminės tarnybos atstovas, kuris kažką ilgai derino. Išėjo, paskui vėl grįžo ir po valandos vėlavimo išskridome“, – sakė jis ir tikino manantis, kad bagažas į lėktuvą paprasčiausiai nebetilpo, nes visi atostogautojai vyko slidinėti ir vežėsi savo įrangą.

Pats „Novaturas“, kaip teigė vyras, žadėjo, jog daiktai keliautojams bus pristatyti kitos dienos rytą, tačiau taip nenutiko.

„Mūsų atostogos atrodo taip, kad dabar 30 žmonių neturi kažkokių asmeninių daiktų, kas apatinio trikotažo, kas dantų šepetėlio“, – pyko jis ir tikino, kad visą laiką buvo žadama, jog daiktai bus atvežti, kas ir yra pikčiausia.

„Mūsų atostogos yra sugadintos. Tris keletą dienų laukėme bagažo ir tik po tiek laiko mums pasakė, kad pirktume viską, ko mums reikia iki 1400 Eur ir pateikus čekius suma bus kompensuota“, – teigė Arūnas ir pridūrė, kad taip pat susisiekus per pažįstamus buvo pasakyta, jog bagažas keleivių per šią kelionę tikriausiai jau nebepasieks.

Redakcija susisiekė su „Novaturu“. Komunikacijos vadovė Dovilė Zapkutė aiškino, jog apie susiklosčiusią situaciją įmonė žino ir ją sprendžia drauge su savo partneriais ir vežėju „Avion Express“.

„Apmaudu, kad tokios situacijos vis dar pasitaiko ir mes prisiimame pilną atsakomybę už jų išsprendimą.

Pirmiausiai, ieškome būdų kaip kuo greičiau pristatyti neatkeliavusį bagažą. O taip pat ir užtikrinti sąlygas, kad žmonės galėtų mėgautis suplanuotomis atostogomis nepaisant laiku neatvykusio bagažo“, – teigė ji.

Konkrečiau situaciją, kas nutiko su keleivių bagažu, paaiškino „Avion Express“ komunikacijos ir pardavimų vadybininkė Monika Ostrauskienė.

„Taip, iš tiesų, dalis šeštadienį reisu X98245 Vilnius (VNO) – Lionas (LYS) skridusių keleivių iki šiol nėra gavę savo bagažo.

Dėl galimo kuro bazės darbuotojų streiko Liono Sent Egziuperi oro uoste, apie kurį buvome informuoti penktadienį, buvo priimtas sprendimas skristi pasipildžius kuro atsargas bei limituoti bendrą skrydžio svorį.

Atsižvelgiant į saugumo reikalavimus, dalis bagažo buvo iškrauta ir atskiru reisu išsiųsta į Lioną. Bagažas pasiekė Paryžių, iš kur dėl techninių kliūčių vis dar nepasiekė Liono.

Nuoširdžiai apgailestaujame dėl susiklosčiusios situacijos ir dedame visas pastangas keleivių bagažą kuo skubiau pristatyti į Lioną“, – aiškino ji.

D. Zapkutė teigė, kad keleiviams atsidūrusiems tokioje situacijoje pagal Europos Sąjungos reglamentą, bagažo vėlavimo atveju, oro vežėjas įsipareigoja atlyginti patirtus nepatogumus ir su jais susijusias išlaidas iki 1400 eurų sumai.

„Tai reiškia, kad žmonės gali įsigyti ar išsinuomoti jiems atostogų metu būtinus daiktus, tokius, kaip pavyzdžiui, slidinėjimo įranga, apranga ar kitos prekės ir už jas bus grąžinami pinigai. Būtina išsaugoti įsigytų prekių ar paslaugos pirkimo čekius, jų prireiks registruojant pretenziją oro vežėjui.

Saugiausia situacija yra tų keliautojų, kurie pasirūpina kelionės draudimu, dengiančiu ir su vėluojančiu ar pamestu bagažu susijusias išlaidas. Jiems priklauso papildoma kompensacija pagal įsigyto draudimo poliso sąlygas. Draudimas gali būti įsigytas iš draudimo paslaugas teikiančių įmonių arba už kelionę atsiskaičius kreditine kortele“, – teigė atstovė.