Pasak prezidento patarėjo Jaroslavo Neverovičiaus, susitikime aptartos trys temos: pirma – Baltarusijos trąšos, antra – Kinijos eksporto-importo ir logistikos situacija, trečia tema – kelių finansavimas savivaldybėms.

„Reikalingi bendri Vyriausybės veiksmai, reikalingas sankcijų sinchronizavimas su sąjungininkais. Taip pat aptarti nacionalinio saugumo aspektai, kalbant apie geležinkelių ir uosto infrastruktūros ir tranzito per Lietuvą klausimus. Išvada – negalime leisti materializuotis rizikoms nacionaliniam saugumui. Negali būti, kad visa našta ar jos didelė dalis gultų ant mūsų geležinkelių pečių, tuo pačiu visą naudą gautų trečiųjų šalių nuosavybėje esančios ir kontroliuojamos iš trečiųjų šalių įmonės“, – antradienį žurnalistams kalbėjo patarėjas.

Kalbėdamas apie Kiniją jis sako, kad iš verslo gaunama vis daugiau signalų dėl problemų logistikos grandinėse, taip pat dėl problemų eksportuoti ir importuoti prekes.

„Matome, kad įmonės susiduria su pinigų srautų problemomis dėl užšaldytų konteineriuose prekių, kurios negali pajudėti iš uostų. Reikia konstatuoti, kad nebuvo parengta tokio plano, kaip valdyti tokias rizikas verslui ir dabar tenka dirbti su pasekmėmis“, – akcentavo jis.

„Lietuvos geležinkeliai“ pirmadienį sulaukė oficialaus JAV Iždo departamento Užsienio aktyvų kontrolės biuro (OFAC) išaiškinimo, kaip turėtų traktuoti Baltarusijos bendrovei „Belaruskalij“ paskelbtas sankcijas.

LTG atsiųstame rašte išdėstyta informacija patvirtina, jog bendrovės priimti sprendimai atitinka galiojantį reglamentavimą – kitaip tariant, JAV sankcijų reikalavimai nepažeidžiami. Reaguodamas susisiekimo ministras sako, kad šis raštas nieko nekeičia.

„Raštas nieko nekeičia, jis nepasako nieko naujo, ko mes nežinojome, ta informacija buvo ne vieną kartą mums pasakyta žodžiu, aš ją girdėjau dar spalio mėnesio pradžioje, lankydamasis JAV. Labai svarbu, kad pačiame rašte yra pabrėžta ir kita dalis – nepaisant to, kad tai yra tiesioginės sankcijos, kurios susijusios su JAV juridiniais asmenimis ir atsiskaitymais doleriais, JAV pasilieka galimybę pritaikyti sankcijas ir visiems subjektams, kurie bendradarbiaus. Kitaip sakant, įgyvendinti antrines sankcijas, kai tiktai ir jeigu jos atitiks JAV užsienio ir saugumo politikos interesus. Mes tą informaciją žinome, bet klausimas daug platesnis ir valstybės pasirinkimo klausimas“, – kalbėjo M. Skuodis.

Ministras aptarė ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovo Algio Latako klausimą. Pasak M. Skuodžio, jis gali toliau eiti pareigas.

„Įvertinau visą informaciją, kurią pateikė valdyba. Įvertinau teisininkų išvadas. Galiu pasakyti, kad dėl viešų mestų kaltinimų iš kai kurių politikų uosto vadovams, nematau jiems pagrindo. Įvertinęs visą situaciją ir kad valdyba prisiima atsakomybę dėl tolesnio darbo su vadovu, galiu konstatuoti, kad uosto vadovas turi mandatą toliau tęsti darbus, o jų yra labai daug“, – sako ministras.

Delfi primena, kad Klaipėdos jūrų uosto direkcijos valdyba nesiūlė atleisti direkcijos vadovo Algio Latako, penktadienį žurnalistams pranešė valdybos pirmininkas. Jis pabrėžė, kad sankcijos nebuvo pažeistos, tačiau aplinkybių viešinimas ir komunikacija esą kelia abejonių. Galutinį sprendimą dėl vadovo priims susisiekimo ministras.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (64)