Tokį Darbo kodekso pakeitimo projektą įregistravęs Seimo vicepirmininkas socialdemokratas Julius Sabatauskas siūlo numatyti, kad šis straipsnis „negali būti taikomas nuolatinį darbą dirbantiems ir keleivių pervežimą vykdantiems miestų ir tarpmiestinio susisiekimo maršrutų vairuotojams.“

Priėmus siūlomas Darbo kodekso pataisas, anot J. Sabatausko, keleivių pervežimu užsiimančios įmonės nebegalėtų piktnaudžiauti.

J. Sabatausko siūlymu, neva komandiruotei skirtas lėšas būtų draudžiama mokėti, kai vairuotojai keleivius veža miestuose arba tarpmiestiniais maršrutais Lietuvos teritorijoje.

Pasak parlamentaro, šiuo metu tarp dalies privačių vežėjų yra susiformavusi praktika, kai dalis atlyginimų vairuotojams išmokama kaip lėšos komandiruotei, nors vairuotojai dirba Lietuvos teritorijoje, o gyvena savo namuose.

„Piktnaudžiavimas, atlyginimus mokant kaip lėšas komandiruotėms, deja, yra smarkiai paplitęs tarp Lietuvos verslininkų. Puikiai žinome apie tokius piktnaudžiavimus logistikos sektoriuje, tačiau tarptautiniais maršrutais važinėjantys vilkikų vairuotojai faktiškai būna komandiruotėse, todėl čia tai sukontroliuoti išties sudėtinga. Tačiau kai miesto ar tarpmiestiniais maršrutais keleivius vežančios įmonės aiškina, kad jų vairuotojai yra komandiruoti, kitaip nei cinizmu to pavadinti negalėčiau.

Blogiausia, kad dėl to kenčia sąžiningi verslai – ir tie patys vairuotojai, kurie dažnai net nepagalvoja, kad taip gautos lėšos mažina jų socialines garantijas. Toks piktnaudžiavimas turi baigtis“, – sakė J. Sabatauskas.

Tikimasi, kad pritaikius siūlomą išimtį padidės verslo skaidrumas, bus surenkama daugiau įmokų į valstybės biudžetą, rinkoje vykstanti konkurencija taps sąžiningesnė.

Šiuo metu į kompensacijas dėl kilnojamojo darbo vietos pobūdžio gali pretenduoti ir miestų bei tarpmiestiniuose maršrutuose keleivių pervežimą vykdantys autobusų vairuotojai.

Kartu su J. Sabatausku Darbo kodekso pataisas teikia Seimo socialdemokratų frakcijos nariai Orinta Leiputė ir Eugenijus Sabutis.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)