Sklinda pokštai ir memai

Prieš daugiau nei savaitę į viešumą iškilo desertinės „Daktaro Deserto“ ir Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (VMVT) konfliktas, sulaukęs itin didelio atgarsio. Žiniasklaidoje šiuo klausimu pasisakė įvairūs ekspertai: teisininkai, komunikacijos specialistai, politikai ir kt.

Praėjusią savaitę „Daktaro Deserto“ istorija tapo interneto ir apskritai visos žiniasklaidos sensacija. Dar iki šiol socialiniuose tinkluose sklinda įvairūs pokštai ir memai.

„Siūlau keisti: „Sanatorija“ (baras Vilniuje – Delfi), nes ateinu gydytis, o išeinu girtas. „Nutrūkusi styga“ (laidojimo namai – Delfi), nes atsivežiau gitarą sutvarkyt, o palaidojau žmogų“, – rašo vienas iš komentatorių.

„Kodėl „Daktariška dešra“? Ar ją daktaras darė? Ar ji daktarams skirta? Aš iš daktarų padaryta?“ – ironiškai klausia kita internautė.

Daktaras Desertas

Palaikymo sulaukia nuo močiutės iki užsieniečio taksisto

Tokių ir dar daug panašių pokštų galime rasti socialiniuose tinkluose. Pasak vieno iš desertinės įkūrėjo M. Dijoko, atrodo, kad jau nebėra žmonių, kurie nežinotų apie „Daktarą desertą“.

„Šiuo metu jau ramiau, bet šiaip tai kasdien ar tai radijas, ar kas nors iš žurnalistų parašo, paskambina. Iš visuomenės taip pat sulaukėme daug dėmesio, atrodo, nėra vietos, kur apie mus nežinotų. Net taksi važiavau iš vienos „Daktaro deserto“ vietos į kitą, turkas angliškai man sako: „Mačiau jus per televiziją“. Tai net užsieniečiai, gyvenantys Lietuvoje, jau susipažino su mūsų istorija. Atrodo, nebėra žmogaus, kuris nežinotų apie mus, visi palaiko“, – šypsosi verslininkas.

Toks visuomenės palaikymas atsispindi ir pardavimuose. Kai istorija iškilo į viešumą, apyvartos šoko į viršų ne keletą, o vos ne 10 kartų.

„Toks yra milžiniškas šuolis. Dabar eina antra savaitė, tai žmonių šiek tiek mažiau, tačiau savaitgalį buvo daug žmonių. Sekmadienį baigėme darbą tuščiomis vitrinomis, valandą anksčiau uždarėme desertinę, nes absoliučiai nieko nebeturėjome“, – sako M. Dijokas.

Daktaras Desertas

Nebespėja suktis gamyboje

Panašu, kad desertinė nebespėja suktis gamyboje, tokiam klientų antplūdžiui nespėjo pasiruošti.

„Galvojome, kad viskas jau aprims. Bet žmonės vis dar palaiko, paskambina, močiutė prieš porą dienų skambino ir klausė, kaip padėti. Ir verslininkai labai palaiko, ypač smulkieji, kurie susiduria su biurokratiniais dalykais.

Džiaugiamės, kad iškėlėme šį klausimą ne tiek dėl savęs, bet ir kitų. Būtų smagu, jei pasikeistų pozicija ir Lietuvoje įvyktų pokyčių. Jų neįvyko po pirmųjų dviejų istorijų – „Marmaluzi“ ir „Sviestas sviestuotas“, bet gal trečias kartas nemeluoja. Tikimės, kad tai buvo jau paskutinis lašas, kai žmonėms toks absurdas paėmė viršų. Jei tai būtų pirmas atvejis, gal nebūtų tiek pasipiktinimo ir palaikymo“, – svarsto pašnekovas.

Ieško pastiprinimo

Be to, desertinė ieško ir pastiprinimo. „Ieškom Daktaro ar Daktarės Naujamiesčio kabinetui! 550 Eur į rankas plius procentai nuo apyvartos. Kas į komandą?“ – rašoma feisbuko paskyroje.

M. Dijokas pasakoja, kad po šio įrašo atsirado daug norinčiųjų įsidarbinti, tačiau įvardyti, kiek tiksliai, – sunku.

Daktaras Desertas

„Sunku įvardyti skaičių, socialiniuose tinkluose visi dabar mus žymi ir rašo, pvz., „Instagrame“ rodo, kad yra per 100 mūsų paminėjimų. Dar nespėjome tiesiog visko atkapstyti. Bėda, kad neturime laiko susitikti pokalbiams. Nespėjame suktis, nes jau ir Kalėdos ant nosies. Ruošiame kalėdinius rinkinius, kuriuos seniai planavome paleisti ir vis nespėjame. Gamyba taip šovė į viršų, nesitikėjome, kad ši situacija gali turėti tiek įtakos pardavimams“, – sako desertinės vadovas.

Jis pažymi, kad šiuo metu ieškomi keli papildomi darbuotojai. Svarstoma net prailginti darbo laiką.

„Visa tai brendo savaime, bet viešumoje pasirodžiusi istorija paspartino reikalus. Tai buvo pretekstas, kuris labai greitai išjudino, tapo aktualu ne kelių savaičių laikotarpiu, o iškart“, – sako pašnekovas.

Bręsta poreikis plėtrai

Anot M. Dijoko, yra bręsta poreikis ir plėtrai, bet kol kas artimiausiu metu to neplanuoja. Kitąmet šie planai galbūt išsipildys.

„Pirmiausia norisi susistyguoti, susižiūrėti ir susitvarkyti asortimentą, jį padidinti, įsivesti tai, ką jau seniai planavome. Norime tai padaryti kokybiškai iki galo ir tada plėstis. Ir savo produkcijos kokybę norime išlaikyti. Kitais metais tikrai gali būti plėtra. Tačiau dabar siekiame veikti ne plačiau, o giliau. Šiemet plėtra ir taip buvo ganėtinai greita: iš vienos vietos į tris, Kaune dalyvavome penkių savaičių projekte, Sostinės dienose, Pelenės parodoje“, – pasakoja jis.

Daktaras Desertas

Delfi primena, kad lapkričio 5 dieną desertinė feisbuke pasidalino įrašu, pasakojančiu, su kokia situacija šiuo metu susiduria: bendrovei nurodyta pasikeisti pavadinimą, logotipą, keisti visą komunikacijos koncepciją, mat pagal VMVT, tai klaidina vartotojus.

Savo ruožtu VMVT teigė, kad viešumoje pasirodžiusi informacija prasilenkia su tikrove ir klaidina visuomenę. VMVT teigimu, tarnyba neketina ir neketino reikalauti keisti ar uždrausti įmonės „Daktaras desertas“ pavadinimo. VMVT siekis – kad įmonė susitvarkytų savo produktų ženklinimą ir vartotojams pateiktų visą privalomą informaciją. Taip pat akcentuota, kad jokie sprendimai „Daktaras desertas“ atžvilgiu nepriimti, administracinės nuobaudos netaikytos, o visos kalbos apie tai yra tik spekuliacijos.

„Daktaras Desertas“ vadovas prieš savaitę Delfi sakė esantis nusiteikęs, kad bendrovė arba kovos, kol gaus palankų sprendimą, arba teks bankrutuoti, tačiau sumanymo neketina atsisakyti. Šiandien sulaukęs tokio palaikymo jis tikisi, kad pavyks išsaugoti verslą.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (92)