Dar prieš išvykstant į kelionę, 8 draugų kompanija atsidūrė nežinioje, ar pavyks jų atostogų planai. Po kreipimosi į žiniasklaidą, pasak vienos iš agentūrų, situaciją pavyko ištaisyti.

Kelionių organizatorius „Itaka Lietuva“ nurodo, kad istorija neatitinka realybės ir keliautojai turi pilną teisę susigrąžinti visus pinigus. Iš pradžių bilietus pardavusios kelionių agentūros situacijos nekomentavo, tačiau po kurio laiko Delfi sulaukė jų atsakymo.

„Mano žiniomis, klientė jau pasikalbėjo su „Itakos“ pardavimų vadove ir viską išsiaiškino“, – trumpai pakomentavo „Holiday Travel“ vadovė Loreta Korsakienė.

„Kelionių akademija“ nurodo klientams pasiūlysi tris alternatyvas.

Griūva atostogų planai

Su Delfi susisiekusi keliautoja Jurga pasakoja, kad 8 žmonių kompanija, nutarusi atostogas sutikti Dominikos Respublikoje, per dvi kelionių agentūras iš „Itaka Lietuva“ įsigijo 14 dienų kelialapius.

Tokiai žmonių grupei dėl vietų trūkumo skristi kartu nebuvo galimybės, todėl dalis leistis į kelionę turėjo lapkričio 20 d., kiti – po savaitės, t. y. lapkričio 27 d. Savaitę jie planavo atostogas leisti drauge ir atšvęsti vieno iš draugų jubiliejų. Tačiau panašu, kad tokie jų planai pakibo ant plauko.

Grupė asmenų, turėjusių išskristi lapkričio 27 d., iš kelionių agentūros „Kelionių akademija“, per kurią įsigijo bilietus į Karibų kurortą, prieš kelias dienas sulaukė informacijos apie iki 7 dienų trumpinamas atostogas, mat nesurinkus pakankamai keleivių, atšaukiami kiti skrydžiai.

Nesutikus keisti kelionės trukmės ir paprašius grąžinti pinigus, iš pradžių jie buvo informuoti, kad atgaus tik 30 proc. sumos, o už likusią dalį jie galės įsigyti kitų kelionių. Vėliau jie gavo patikinimą, kad „ieškoma galimybių grąžinti pinigus“.

Dviejų savaičių atostogos vienam asmeniui vidutiniškai atsiėjo 2400 Eur.

Kita draugų grupė, turinti išskristi lapkričio 20 d., sunerimo, ar toks pat likimas nelaukia ir jų. Sutrumpėjus atostogoms, griūva visi planai kartu pailsėti ir atšvęsti gimtadienį.

Oro uostas

Nesulaukia jokio atsakymo

Svarbu pažymėti, kad abejos grupės bilietus įsigijo iš skirtingų kelionių agentūrų. Tačiau ir antroji – „Holiday Travel“, jokios informacijos keliautojams, tarp jų ir Jurgai, nesuteikė. Daugiausiai pykčio keliautojams kelia organizatoriaus ir agentūrų komunikacijos stoka.

„Skambinome, kreipėmės į mūsų kelionių agentą, „Itakos“ kelionių perpardavinėtoją. Jis nieko nežino. Paskambinus „Itakai“, niekas su mumis nebendrauja, siunčia atgal pas kelionių agentą, neva jis turės visą informaciją. Galiausiai gavome lakonišką atsakymą – jeigu taip bus (sutrumpės atostogos – Delfi), mus informuos“, – piktinasi pašnekovė.

„Mūsų kompanijoje yra vyresnių žmonių, jiems tiesiog netinka toks ilgas skrydis dėl 7 dienų kelionės. Visiškai sugriūva ir mūsų planai kartu atšvęsti jubiliejų. Dėl jų kaltės pasikeitė planai, bet negalime pilnai atsiimti pinigų. Agentas nurodė ieškosiantis galimybių grąžinti pinigus, bet atsakymo nėra iki šiol“, – priduria Jurga.

Kartu sumokėjo per 20 tūkst. eurų

Po 10 dienų į kelionę turinti leistis moteris su savo kompanija jau sumokėjo pilną sumą, o kita grupė tai padarė visai neseniai, likus dienai iki žinios apie trumpinamas atostogas. Visi kartu jie sumokėjo daugiau nei 20 tūkst. eurų.

„Sumokame tokias sumas ir iki paskutinės minutės nežinome, nei kaip skrisime, kaip grįšime ir kur gyvensime. Neįsivaizduojame, kaip tokioje situacijoje elgtis“, – sutrikusi sako pašnekovė.

„Keisčiausia, kad grupei, kuri turėjo skristi 27 dieną, iš agentūros atėjo priminimas sumokėti galutinę įmoką. Jie tai padarė ir kitą dieną sulaukė žinios, kad kardinaliai keičiasi visa kelionė“, – stebisi ji.

Pasiūlė grįžti per Vokietiją

Jei keliautojai visgi nuspręstų likti dviem savaitėms, jų kelionė atgal jau vyktų nebe tiesioginiu reisu į Lietuvą, bet su persėdimu. Jiems buvo pasiūlyta patiems ieškotis skrydžių su persėdimu Vokietijoje.

„Kiek truktų laukimas Vokietijoje, niekas nežino. Gali tekti nemažai laukti, tai dar vienas nepatogumas. Jeigu jau skristume į Dominikos Respubliką per Vokietiją, tai tų pasiūlymų yra įvairiausių, būtume išsirinkę, o ne su „Itaka“. Bet mes norėjome tiesioginio skrydžio iš Lietuvos ir atgal“, – pažymi Jurga.

Nežino, ar tikrai gaus tą patį viešbutį

Lietuviai užsisakė garsųjį „Lopesan“ viešbutį, į kurį nepakliuvo pirmuoju reisu skridę 60 asmenų. Draugai prašė patvirtinimo, kad šiame viešbutyje tikrai gaus nakvynes ir jokių pakeitimų nebus. Tačiau to nesulaukė.

„Mus informavo, kad iki paskutinės minutės jie pasilieka teisę keisti viešbutį. Tai neva normali praktika. Mes viešbučiui pateikėme užklausas su rezervacijos numeriais ir klausėme, ar viešbutis mato mūsų rezervacijas, bet ne“, – pasakoja ji.

„Itaka Lietuva“: keliautojai turi pilną teisę susigrąžinti visus pinigus

„Itaka Lietuva“ atstovė sako, kad ši istorija neatitinka faktų ir keliautojai turi pilną teisę susigrąžinti visus pinigus.

Kelionių organizatorius niekada nesiūlė ir nesiūlo grįžimo per Vokietiją, esant esminiams pokyčiams, tokiems kaip kelionės trukmė, iš kelionių organizatoriaus, niekada nėra bauduojama, ir keliautojui nesutikus su pakeitimais yra grąžinama pilna kelionės kaina“, – nurodo „Itaka Lietuva“ pardavimų vadovė Daiva Strumskienė.

Ji mano, kad įvyko nesusikalbėjimas tarp kelionių agentūrų ir turistų.

„Mūsų oficialus laiškas išsiųstas visoms kelionių agentūroms, kurios kontaktuoja su turistais, ir paaiškintos visos priežastys, kodėl trumpinamos atostogos. Tai apibrėžia visi turizmo reglamentai. Yra terminas, per kurį privalome pranešti. Iki kelionės likus mažiau nei 20 dienų, nesurinkus pakankamo skaičiaus turistų, kad lėktuvas nebūtų visiškai nuostolingas, pranešame apie pokyčius. Mes informavome visas kelionių agentūras, siūlėme alternatyvą – kelionę keisti į savaitės trukmės arba pilnai susigrąžinti visus pinigus“, – komentuoja ji.

Optimizuoja skrydžių programą

Paklausta apie trumpinamų kelionių priežastis, D. Strumskienė sako, kad optimizuojama skrydžių programa. Lapkritį skrydžiai į Dominikos Respubliką vyks pilna apimtimi, bet paskutinis grįžtamasis skrydis – gruodžio 4 d.

Pašnekovė patikina, kad praeitą savaitę iš Lietuvos išskrido visi lietuviai ir gavo savo užsakytus viešbučius, tarp jų ir garsųjį „Lopesan“. Anot jos, tas pats laukia ir kitų turistų, vyksiančių lapkričio 20 ir 27 dienomis.

„Kai yra sutartis, mes kitaip negalime elgtis, kaip tik užtikrinti, kad turistas gaus tą viešbutį, kurį užsisakė. Keliautojai turi sutartį su kelionių organizatoriumi. Visa tai prižiūri Vartotojų teisės, yra turizmo įstatymai, Lietuvoje yra viena griežčiausių priežiūrų. (...) Jie turi pilną teisę atsisakyti sutarties, nes tai esminiai sutarties pakeitimo punktai“, – sako „Itaka“ atstovė.

Vis dėlto Jurga ir jos draugų kompanija tikina negavusi jokios sutarties.

„Skambinome į „Itaką“, prašydami atsiųsti sutartį, kad matytume patvirtinimą. Turime tik rezervacijos formas, kur nurodytas rezervacijos numeris, viešbutis, kambario ir maitinimo tipas, bet sutarties pasirašymui niekas iki šiol neatsiuntė“, – teigia moteris.

„Kelionių akademija“ pateikė komentarą

Praėjus kelioms dienoms po straipsnio publikavimo, Delfi sulaukė ir agentūros „Kelionių akademija“ komentaro. Kaip nurodo įmonės direktoriaus asistentas Mindaugas Murelis, kelionės laikas buvo sutrumpintas kelionių organizatoriaus „Itaka“ iniciatyva.

Dėl šios situacijos agentūra esą reagavo greitai ir klientams pateikė kelias alternatyvas: kelionės datos keitimą; kelionės krypties keitimą; pinigų grąžinimą.

„Kelionės datos pakeitimą: jeigu keitimas atliekamas į anksčiau pasirinktą viešbutį – keitimas būtų atliktas be kainos pasikeitimo. Jeigu pasiūlymo kaina būtų mažesnė, skirtumas bus grąžintas“, – sako jis.

„Kelionės krypties keitimas: kelionėms į Dominikos Respubliką, kurių sugrįžimo data buvo numatyta po gruodžio 4 dienos, siūlėme keitimą į kitas kryptis. Keitimas būtų atliktas pagal aktualią kainą arba rezervavimo dienos kainą, priklausomai kuri kaina palankesnė klientui. Kainos padidėjimas iki 15 proc. dengiamas iš kelionės organizatoriaus pusės. Keitimą į pasirinktą naują šalį buvo galima atlikti iki lapkričio 12 d.”, – kitą variantą paaiškina „Kelionių akademija“ atstovas.

„Pinigų grąžinimas: keliautojams, kurie per nurodytą aukščiau laikotarpį neapsisprendžia dėl kelionės pasikeitimo, siūlomas šimtaprocentinis pinigų grąžinimas“, – tikina jis.

Anot įmonės atstovo, šiuo metu didžioji dalis klientų pasirinko alternatyvas.

„Dėl klientų, kurie nėra tikri ar atostogų metu ilsėsis Punta Kana „Lopesan“ viešbutyje, galime atsakyti, kad mes, kaip kelionių agentūra, buvome kelionių organizatoriaus „Itaka“ patikinti, kad klientai bus apsistoję tuose viešbučiuose, kuriuos užsakė“, – nurodo M. Murelis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (59)