Įmonių vadovai tikisi, jog susijungimas padės jiems laimėti vis įnirtingesnį konkurencinį mūšį dėl žiūrovų dėmesio ir jų įmonių ateities.

Naujas šių dviejų vaizdo turinio ir medijos milžinų darinys bus vadinamas „Warner Bros. Discovery“, pranešė „WarnerMedia“ generalinis direktorius Jasonas Killaras, o dabartinis „Discovery“ generalinis direktorius Davidas Zaslavas vadovaus naujai įmonei, kuri bandys imti pavyzdį ir ieškos įkvėpimo iš beveik šimtmetį veikiančios legendinės „Warner Bros. Studio“ įmonės.

Iš pirmo žvilgsnio šios dvi įmonės sudarys gan keistą porą – „WarnerMedia“ užsiima aukštos kokybės televizijos serialų ir filmų gamyba ir sklaida per sau priklausančią vaizdo srauto platformą HBO („Sostų žaidimai“, „Černobylis“, „Batmanas“, „Haris Poteris“), o „Discovery“ kuria nuosaikiai įkainotą faktinį bei dokumentinį turinį („Discovery Channel“, „Animal Planet“). Tačiau sakoma, jog priešingybės traukia, ir po šio susijungimo, įvyksiančio kitais metais, didžiulis abiejų įmonių katalogas gali pritraukti didesnę auditoriją ir padėti nuožmioje kovoje dėl žiūrovų dėmesio.

Susijungimas iš reikalo?

Dabartinis „WarnerMedia“ savininkas JAV telekomunikacijų milžinas AT&T turi pripažinti, jog jų 2016 m. pradėtas projektas prie savo infrastruktūros prijungti tuomet „Time Warner“ vardu veikusią įmonę, už kurią buvo atseikėta 85 mlrd. JAV dolerių, ir mėginimai pervadinus ją į „WarnerMedia“ iš šio naujo padalinio turimo vaizdo katalogo išspausti daugiau vertės per AT&T valdomą sklaidos kanalų spektrą vis dėlto nenusisekė. Šiandien įmonės vadovams tenka atskirti tą patį „WarnerMedia“ nuo motininės „AT&T Inc.“ korporacijos.

Warner Bros

Šis sandoris AT&T kišenes papildys 43 mlrd. JAV dolerių, tačiau investuotojai įžvelgia daug rizikų ir faktą, jog tenka keisti pirminius planus, įvertino neigiamai: AT&T akcijos kaina nuo pranešimo krito apie 10 proc. Tiesa, AT&T akcininkams priklausys 71 proc. naujos „Warner Bros. Discovery“ įmonės, o 29 proc. atiteks „Discovery“ akcininkams.

AT&T ilgus metus yra vadinama viena iš „dividendų aristokratų“ įmonių, šiuo požiūriu ji turėtų patikti ne tik žurnalo „Investuok“ skaitytojams, bet ir bendrai vertinantiems pastovų pinigų srautą – įmonė net 34 metus iš eilės kasmet mokėjo vis didesnius dividendus investuotojams. Tačiau besikeičianti konkurencinė aplinka privertė AT&T dividendų nekelti jau pastaruosius porą metų. Geros žinios tokios, jog įmonė ryžtingai imasi veiksmų persigrupuoti ir susikoncentruoti į tai, ką daro geriausiai. Šis sandoris padės AT&T sumažinti skolas bei įsipareigojimus ir suteiks kapitalo investicijoms į jų 5G tinklo plėtrą konkuruojant su kitais telekomunikacijų žaidėjais, tokiais kaip „T-Mobile“ ar „Verizon“.

O „Discovery“, kuri gali didžiuotis savo išlaikomų prenumeratorių rodikliais, taip pat turi savų priežasčių ieškoti didesnių partnerių, jei nori išsikovoti vietą po saule šioje ekosistemoje. Įmonė pasižymi itin vertingu ir įtraukiančiu turiniu: vidutiniškai kiekvienas iš 15 milijonų „Discovery+“ platformos prenumeratorių praleidžia daugiau nei tris valandas per dieną žiūrėdamas jų turinį ir yra linkęs atšaukti savo prenumeratas rečiausiai, palyginti su kitomis vaizdo srauto platformomis.

Nors katalogas toks įtraukiantis, korporacijos vadovai puikiai suvokia, jog konkuruoti su kitais gigantais rinkoje vien to gali neužtekti, ir tai atspindi „Discovery Inc.“ akcijos kaina, kuri jau kelerius metus ne itin pajudėjo iš vietos. Manoma, jog šis susijungimas šiems dokumentikos ekspertams gali atnešti daug galimybių ir padėti pasiekti daugiau potencialių prenumeratorių.

Kad išgyventų virtualioje erdvėje, medijos įmonės jungiasi

Jau kuris laikas vaizdo turinio naudojimas iš įprastos televizijos ar kino teatrų terpės keliasi į virtualią erdvę. Vartotojams turinys tampa vis prieinamesnis ir patogesnis žiūrėti per telefonus, kompiuterius, išmaniuosius televizorius ar kitus įrenginius. Pastarieji karantino metai ir daugiau laiko namuose tik paspartino šią tendenciją. „MIDIA Research“ skaičiuoja, jog turinio žiūrimumas per 2020-uosius pakilo apie 20 proc., o vidutinis Amerikos namų ūkis prenumeravo keturias vaizdo srauto platformas.

Warner Bros

Manoma, jog grįžę į įprastą gyvenimą žmonės vėl praleis kiek mažiau laiko prie ekranų. Naujausi duomenys taip pat rodo, jog vartotojų išlaidos vaizdo turiniui mažėja. Neseniai skelbtos „Netflix“ ir „Disney“ ataskaitos rodo, jog abi šios platformos nepasiekė savo prognozuoto naujų prenumeratorių skaičiaus.

Pirmasis rinkos lyderis persikeliant į online erdvę buvo „Netflix“. Tai padėjo įmonei surinkti didelį skaičių prenumeratorių, tačiau į šią ekosistemą atkeliaujant vis daugiau konkurencingų medijos gigantų kova tampa vis nuožmesnė.

„Apple“ jau kuris laikas siūlo savo „Apple TV+“ prenumeratą, tačiau net ir agresyviai taikant nuolaidas pavyko surinkti tik apie 40 mln. vartotojų, iš kurių daugiau nei pusė naudojasi nemokama prenumerata. Reikėtų nepamiršti, jog „Apple“ turi daug grynųjų rezervų, kuriuos bet kuriuo metu gali įdarbinti pirkdama konkurentus ar kurdama naują turinį.

Čia pat ir „Amazon“, kuri dėl savo įspūdingo katalogo ir vaizdo platformos „Amazon Prime“ integracijos į kitus savo rinkodaros pasiūlymus per ganėtinai trumpą laiką pasiekė 200 mln. prenumeratorių ir šiuo metu yra arčiausiai „Netflix“ konkurencinėje kovoje dėl vartotojų. Apie šias milžinių tendencijas nemažai rašėme ankstesniuose žurnalo „Investuok“ numeriuose.

Europos medijos lyderiai taip pat stengiasi neatsilikti: Prancūzijos transliuotojai TF1 ir M6 paskelbė apie savo planuojamą susijungimą. Atkreiptinas dėmesys ir į britų BBC ar vokišką RTL, tačiau šiems rinkos dalyviams reikės daug investicijų ir inovacijų, norint išlikti konkurencingiems.

„Discovery“ vadovas D. Zaslavas dar neseniai kalbėjo, kaip jų įmonė galų gale vietoj daugelio mažų ir nišinių vaizdo platformų nusprendė viską sujungti į vieną „Discovery+“ platformą. Naujoji „Warner Bros. Discovery“ įmonė savo vaizdo srauto platformoje turinio pasiūlos atžvilgiu turėtų tapti lydere, ir šis susijungimas galėtų palengvinti vartotojui galvosūkį, kurią platformą jam prenumeruoti, jei visas įdomiausias turinys bus vienoje vietoje.

Šis susijungimo sandoris taip pat turėtų padėti naujai „Warner Bros. Discovery“ korporacijai pritraukti didesnį finansavimą, kuris galės būti panaudotas naujam turiniui kurti, taip ne tik siūlant prieigą prie jau sukurto turinio katalogo, tačiau ir išlaikant bei sudominant prenumeratorius naujais filmais, serialais ar dokumentikomis.

Dar vienas šio sandorio pranašumas gali išryškėti ilgalaikėje perspektyvoje – „Discovery+“ kanalas jau veikia Europoje ir Indijoje, o tai leis šiai naujai įmonei plėstis globaliai ir sumažinti išlaidas, pastangas bei laiką norint patekti į šias teritorijas.

Nugalėtojas laimi viską?

Nors esami duomenys rodo, jog vidutinis JAV namų ūkis prenumeruoja net 4 vaizdo srauto platformas, manoma, jog po pandeminių metų ir ilgalaikėje perspektyvoje įmonėms vis labiau plečiantis globaliai šis skaičius gali kristi iki 1–2 vaizdo srauto platformų prenumeratų vienam namų ūkiui. Tokie milžinai kaip „Apple“ ar „Amazon“, turintys nemažus grynųjų rezervus, gali sau leisti agresyviai konkuruoti ar net subsidijuoti savo platformas ilgesnį laiką, tačiau kitiems reikės rimtai pasistengti norint tapti ir išlikti ta platforma, kurią daugiausiai rinksis vartotojai.

Jei susijungimo sandoris vyks sklandžiai ir bus sugebėta suvaldyti visas rizikas, ši nauja „Warner Bros. Discovery“ įmonė turi šansą tapti būtent ta lyderiaujančia platforma. Tikimės, ateinančiuose žurnalo „Investuok“ numeriuose dar parašysime apie tai, tačiau turint omenyje, jog „WarnerMedia“ sudaro tik dalį AT&T įmonės valdomo portfelio, atrodo, jog „Discovery“ akcininkai bus labiau patenkinti ir apdovanoti finansiškai, jei tai šioms dviem įmonėms pavyks.

Tai straipsnis iš žurnalo „INVESTUOK“.

Spalio mėnesio žurnalo „Investuok“ numeryje taip pat skaitykite:

Numerio tema – Baltijos biržoje karšta. Per metus Baltijos akcijos (jų indeksas) pabrango 66 % Dienos apyvarta sukasi apie 3 mln. eurų – trigubai daugiau negu prieš pandemiją. Kas vyksta visai šalia mūsų ir ko laukti ateityje?

NT rubrikoje – butas iš brėžinių: kaip išsirinkti? NT karštinė kiek atslūgo, bet pirkėjų apetitas vis tiek lenkia statytojų tempus, tad naujų butų sandėlis geroka ištuštėjęs. Todėl nemaža dalis perkančiųjų dabar perka butus dar nė nepradėtuose statyti namuose. Aiškinamės, į ką reiktų atkreipti dėmesį perkant butą iš brėžinių ir kaip įvertinti tai, ką jame matome, o ko nepamatysime.

Požiūryje – kalbiname Birutę Miškinienę, VU Verslo mokyklos vadovę, kuri drąsiai sako iki penkiasdešimties metų užsitikrinusi finansinę laisvę, todėl dabar galinti ramiai svarstyti, ko nori iš gyvenimo. Apie tai kas svarbu šiam kelyje.

Rubrikoje Vertybinių popierių birža: gilinamės į įdomią alternatyvą - siekiant pasinaudoti besitęsiančiu vakarėliu akcijų rinkose, didžiausia pasaulyje muzikos įrašų kompanija „Universal Music Group“ rudenį debiutavo Amsterdamo akcijų biržoje. Pirmąją prekybos dieną akcijų kaina į viršų šovė beveik 40 proc. Analizuojame, ar rinka tinkamai vertina šią įmonę, ir bandome suvokti jos ateities perspektyvas. Kalbame ir tai, kad opcionai pralenkė akcijų rinką – pandemija ne tik paveikė pasaulio ekonomiką, bet ir prisidėjo prie to, kad išaugo susidomėjimas investavimu bei prekyba finansų rinkose. Rinkos naujokus dažnai gundo pasirinkimo sandoriai (angl. option), todėl plačiau supažindinam su šiuo įdomiu, bet rizikingu investavimo būdu.

Regionuose – Molėtai. Ar verta čia ieškoti galimybių investuoti, ar apsiriboti ramiu poilsiu prie ežero?

Rubrikoje tamsioji investavimo pusė – „Evergrande“: ar Kinijos NT rinkai galas? Apie perkaitusią Kinijos NT rinką kalbama jau ne vienerius metus. Krizės užsienio investuotojai laukti jau pavargo, begalė įvairiausių „realybės iškraipymų“, „tvarių“ nelogiškų sprendimų, ir štai beveik netikėtai kortų namelis pradėjo byrėti – kodėl? Ir kuo tai gali pasibaigti?

Sektoriuose – apie tai, kad aviacijos sektoriui vis dar skauda ir kada gi pagaliau pamatysime šviesą tunelio gale? Galbūt jau verta pradėti rimčiau domėtis šiomis nuvertintomis įmonėmis? Kiek rizikinga?

Investuotojo dienoraštyje – ką bendro turi virtualus pasaulis, savavaldžiai automobiliai ir būstas Lietuvos regionuose – naujos Žilvino Speteliūno įžvalgos apie technologines įmones.

Ir dar: komentarai, patarimai, interviu, fondų rezultatai, pasaulio, žaliavų, valiutų apžvalgos ir tai, ką vasarą viešai kalbėjo garsūs investuotojai bei ekonomistai.

Daugiau informacijos: www.investuok.eu