Dyzelis jau 2023 metais gali brangti keliomis dešimtimis centų – tiek, kiek sudaro skirtumas nuo benzino kainos degalinėse.

„Tikslas yra suvienodinti dyzelino ir benzino kainas. Lietuva tikrai netaps turtinga iš prekybos benzino kolonėlėse. Lietuva savo protais uždirbs. Mes importuojame kurą, ir jį perparduodame“, – stebėjosi S. Gentvilas.

Kiti „Delfi“ laidoje „Iš esmės“ dalyviai įspėja, kad dėl dyzelino akcizų pakėlimo pradėtų tuštėti biudžetas – tranzitinio transporto srautai ir sumokami akcizai persikeltų į kitas valstybes.

Tačiau S. Gentvilui šis argumentas nesuprantamas, kodėl baiminamasi dėl vienos ekonominės eilutės.

„Na taip, bet kokia yra neveikimo kaina? Neveikimo kaina yra baudos Lietuvai. Mes esame pasiskaičiavę, kad trečdalis akcizo, kurį surenkame, turėtų būti grąžinama baudų pavidalu. Mes dabar esame paskaičiavę, kad apie 450 mln. eurų bauda siektų, jeigu neįvestume papildomų ribojimų. 2030 metais mes ją turėtume sumokėti“, – besipiktinantiesiems atkirto S. Gentvilas.

Jis pabrėžė, kad Lietuva vertinti ne tik ekonominį poveikį.

„Yra kiti dalykai. Yra moraliniai dalykai. Mes kalbame apie teršalus, kurie yra miestuose, kurie vidutinį Vilniaus senamiesčio gyventojo gyvenimą sutrumpina 7 mėn. Ir atleiskite, aš kaip aplinkos ministras ir Lietuviškų degalinių sąjungos (LDS) vadovas (Vidas Šukys – „Delfi“), esame priešingose pusėse. Aš noriu, kad jie parduotų mažiau degalų, ir čia yra skirtingi interesai. Kai sako, man čia sumažės apyvarta, na aš ir noriu, deja, sumažinti degalinių apyvartą – kad jie prekiautų mažiau“, – kalba S. Gentvilas.
Simonas Gentvilas

Ministras patikina, kad Lietuva yra prisiėmusi šimtų milijonų eurų dydžio įsipareigojimus Europos Sąjungai, o degalai yra žalingi sveikatai, klimatui.

„Gausime baudas. Ir aš turiu elgtis atsakingai. Pasakymas, kad mano verslo modelis toks, kad aš noriu prekiauti, mes ilgai su LDS kalbėjome apie biodegalų įterpimą. Aš buvau tas, kuris užginčijau ir šiemet buvo pirmą kartą 7 proc. biodyzelino maišoma per žiemą į degalus. Ir neužkalė varikliai, ką jūs žadėjot, kuo gąsdinote, nes norėjote maišyti 100 proc. tik naftos degalus. Aš labai atkreipiu dėmesį į tai, mes gyvename klimato krizėje ir negalime dėl cento parduoti ateities. Jei yra kažkokia kritika, tai turime žiūrėti ne tik galutinių pardavimo balansą, bet žiūrėti, kokia yra neveikimo kaina“, – atsakinėjo S. Gentvilas.

Ministras įsitikinęs, kad 2026 metais elektromobilių ir vidaus degimo variklius naudojančių automobilių kaina suvienodės, o 2035 metais Europoje pastaruosius ketinama uždrausti pardavinėti.

„Padarėme realų tyrimą – Vilniaus gatvėse per 3 mėnesius buvo patikrinta 45 tūkst. automobilių ir mes matome, kad net ir nepaisant Euro 6 standarto, matome stipriai didelius išmetimus, kas rodo, kad mūsų techninė apžiūra, praleidžia, ji neveikia, ne visai tas filtras veikia“, – kalbėjo S. Gentvilas.

Laidoje jam oponavo parlamentaras, buvęs premjeras Algirdas Butkevičius, jis mano, kad ne vien dyzelino pardavimais galima pasiekti įsipareigojimus ES. LDS vadovas V. Šukys įsitikinęs, kad logiška ginti verslą, kuris atneša pajamas į biudžetą.

Tuo metu taip pat laidoje dalyvavęs Lietuvos atsinaujinančių išteklių energetikos konfederacijos prezidentas Martynas Nagevičius žadėjo: „Galiu pasakyti V. Šukiui blogą naujieną – už 15 metų ta jo graži kolonėlė neturės darbo bet kokiu atveju, nes tiesiog visa Europa atsisakinėja naftos degalų, ir čia kitos išeities nėra“.

Visą laidą „Iš esmės“ galėsite stebėti nuo 19.15 val. Delfi TV eteryje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (980)