Artėjantis šventinių dovanų pirkimo sezonas gali būti dar intensyvesnis nei pernai.

„Šiuo kalėdiniu laikotarpiu numatome dukart augančius siuntų kiekius, lyginant su praėjusiais metais. Didelę dalį augimo, kaip ir įprastai, numatome iš mūsų tarptautinių partnerių bei strateginių klientų“, – sako „Itella Logistics“, valdančios „Smartpost“ siuntų terminalų tinklą, generalinis direktorius Gediminas Mickus.

Lietuvos paštas šiemet pastebi augančius siuntinių skaičius, didesnį „LP Express“ paštomatų užimtumą. Įmonės atstovai įvardijo ir datas, iki kada užsisakius galima būti ramiems.

Ne viskas priklauso vien nuo kurjerių – patys pirkėjai internetu turi būti itin atidūs.

Lietuvos paštas mato augimus, tik importas kiek mažėja

Kalėdinis laikotarpis visuomet būna pats intensyviausias metuose – lyginant su įprastu metu siuntų kiekiai išauga kartais. Lietuvos paštas šiemet išimčių nesitiki.

„2020 metų lapkričio – sausio laikotarpis buvo išskirtinis dar ir dėl sutapusio karantino. Ypač ši tendencija išryškėjo paštomatais keliaujančių siuntų statistikoje – lyginant 2019 m. lapkritį su 2020 m., siuntų kiekis buvo daugiau nei 2,5 karto didesnis, gruodį – 3 kartus. Šių metų rugsėjo mėnesio siuntų kiekį, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai metais, beveik visose srityse matome didesnį ar mažesnį augimą“, – sako Lietuvos pašto rinkodaros ir pardavimų vadovas Norbertas Žioba.

Jis vardija, kad per paštus keliaujančių siuntų yra daugiau nei 30 proc. daugiau, ypač didelis augimas fiksuojamas „LP Express“ paštomatų siuntose – jų augimas siekia 84 proc., nežymiai paaugusi ir eksporto – iš Lietuvos siunčiamų siuntinių – dalis.

„Tačiau liepos mėnesį įsigaliojusi nauja siuntų iš trečiųjų šalių tvarka lemia ženklius pokyčius importo srityje – jau nuo liepos mėnesio fiksuojame kritimą: palyginus su praėjusių metų liepa, šiais metais srautas sumažėjo 4 kartus, rugsėjo mėnesį, lyginant su 2020 m., jis siekia beveik 60 proc., lyginant su tuo pačiu laikotarpiu 2019 m. – beveik 70 proc. Tikėtina, kad artėjant šventiniam laikotarpiui jis stabilizuosis, tačiau greičiausiai buvusio lygio nepasieks“, – apžvelgia N. Žioba.

Jis patikina, kad kalėdiniam laikotarpiui paštas ėmėsi ruoštis dar vasarą.

„Jau dabar aktyviai ieškome kurjerių (apie 150), skirstymo darbuotojų, klientų aptarnavimo specialistų (apie 30) bei kitų darbuotojų“, – vardija N. Žioba.

Jis viliasi, kad susidoroti su siuntomis padės ir išplėstas paštomatų tinklas, pavasarį įgyvendintas strateginis projektas – automatinis siuntų skirstymas.

„Išmani skirstymo įranga leidžia išskirstyti ženkliai didesnius siuntų kiekius, tad šiais metais skirstymo procesas bus sklandesnis“, – patikina N. Žioba.

„Itella Logistics“ 50 procentų didina kurjerių komandą

„Itella Logistics“ vadovas G. Mickus patikina, kad bendrovė deda visas pastangas, kad vėlavimų neturėtų, arba jie būtų minimalūs.

„Planuojame iki kalėdinio piko pradžios užbaigti savo paštomatų plėtrą ir iš viso turėti 210 paštomatų visoje Lietuvoje. Taip pat rudens pradžioje savo klientams atidarėme papildomas 47 lokacijas greitesniam bei patogesniam siuntų atsiėmimui. Lyginant su praėjusiais metais, bendrą sandėlių/terminalų plotą padidinome daugiau kaip 3 000 kv.m. visoje Lietuvoje. Savo kurjerių komandą, pristatančią taip visų laukiamas siuntas, taip pat didinsime iki 50 proc.“, – sako G. Mickus.

Itella Logistics, Smartpost terminalas

Paklaustas, kaip siuntimo kainas galėtų paveikti pasaulyje augančios degalų ar konteinerių kainos, G. Mickus patikina, kad kol kas paslaugos nebrangs.

„Taip, augančios kainos verčia įmonės viduje ieškoti būdų kaip amortizuoti augančius kaštus su tikslu, kad klientams, bent jau artimiausiu laikotarpiu, kainų padidėjimo nebūtų. „Itella Logistics“ garantuoja, kad siuntų siuntimas šiais metais Lietuvoje privatiems gavėjams, naudojantiems paštomatų paslaugą, nebrangs. Svarstymą apie kainų kėlimą mūsų klientams Lietuvoje darysime tik tuomet, kada visi vidiniai optimizavimo ištekliai bus išnaudoti, ir kainų kėlimas liks vienintelė opcija kaštams suvaldyti“, – žada G. Mickus.

Iki kada užsisakyti, kad atkeliautų iki Kalėdų?

Lietuvos pašto rinkodaros ir pardavimų vadovas N. Žioba šiemet rekomenduoja nelaukti paskutinės minutės ir siuntas išsiųsti ar užsisakyti kaip galima anksčiau.

„Šiuo metu tiek skirstymo procesas, tiek pristatymo terminai yra įprasti, tačiau artėjant šventiniam laikotarpiui jie ilgės. Pavyzdžiui, siunčiant Lietuvoje per „LP Express“ paštomatus, įprastu metu siuntos pristatomos per 1-2 darbo dienas, tačiau artėjant šventėms šis terminas ilgėja iki penkių darbo dienų, o paskutinėmis savaitėmis ir dar daugiau – iki savaitės ar ilgiau. Norint apsibrėžti galutinius terminus, siunčiant Lietuvoje, rekomenduojame išsiųsti ne vėliau nei likus dviem savaitėms iki švenčių (vėliausiai gruodžio 10-12 d.)“, – dėsto N. Žioba.

Norbertas Žioba

Tačiau užsisakant prekes iš užsienio jis dėl ramybės pasiliktų bent mėnesį.

„Siunčiant į / iš užsienio, vėliausiai rekomenduojame tai padaryti likus mėnesiui (iki gruodžio 1 d.). Žinoma, visada galima išsiųsti ir anksčiau ir ramiai laukti švenčių“, – sako N. Žioba.

„Itella Logistics“ vadovas G. Mickus vertina, kad skirtingi klientai taiko skirtingus terminus su garantija „pristatymui iki Kalėdų“.

„Todėl tikrai rekomenduojame pas kiekvieną pardavėją teirautis bei stebėti atskirai. Siuntoms, kurios yra užsakomos iš sandėlių Lietuvoje, dažniausiai pristatymas „iki Kalėdų“ yra garantuojamas jas užsakius iki Gruodžio 22-23 d., tuo tarpu tarptautiniai klientai – iki Kalėdų likus savaitei ar šiek tiek daugiau. Žinoma, tai tikrai nėra taikoma siuntoms iš Kinijos“, – akcentavo G.Mickus

Patarimai: ką pats pirkėjas gali padaryti, kad siunta nevėluotų

Gavėjams, besiruošiantiems siųsti dovanas ar užsakinėti šventinius pirkinius, turėtų atkreipti dėmesį į kelis svarbius niuansus.

„Pirmiausia, tinkamas adresavimas – perėjus prie automatizuoto skirstymo tikslus ir teisingai nurodytas adresas yra itin svarbu, taip pat reikėtų nepamiršti nurodyti gavėjo telefono numerio – gavėjai apie gautas siuntas informuojami SMS žinutėmis“, – pastebi Lietuvos pašto atstovas.

Jis taip pat siūlo pasirūpinti ir tinkamu siuntos supakavimu – siunta, kol pasiekia gavėją, keliauja ne per vieną logistikos tašką, sukasi ant konvejerio, yra transportuojama, todėl labai svarbu ją tinkamai supakuoti, kad kelionės metu nebūtų pažeista.

„Reikėtų nepamiršti pasirūpinti ne tik siuntos išore, bet ir daiktu, esančiu siuntos viduje – jį taip pat reikėtų supakuoti arba tuščias siuntos ertmes užpildyti tam skirta medžiaga“, – pataria N. Žioba.

„Itella“ vadovo vertinimu, vienas iš svarbiausių dalykų – užtikrinti tikslių siuntos gavėjo duomenų pateikimą (adresas/telefono numeris ir pan.).

„Turint visą informaciją, savalaikiam siuntos pristatymui tai ypač padeda. Labai noriu atkreipti dėmesį klientų, kurie naudojasi Vokietijos pašto paslaugomis.Šio partnerio paslaugomis besinaudojantys klientai dažniausiai susiduria su siuntų vėlavimo problema, būtent dėl to, kad gavėjo adresas/telefonas yra nepateiktas arba pateiktas nepilnas. Žinoma, kalėdiniu laikotarpiu ženkliai padaugėja siuntų, siunčiamų draugams, kolegoms ir pan., todėl pakavimo svarba, užtikrinant viduje esančios siuntos saugumą, yra taip pat be galo svarbi“, – pataria G. Mickus.

Nuo liepos 1-osios visi pirkiniai iš trečiųjų šalių apmokestinami

Jau ne kartą gyventojai yra įspėti, kad pirkiniai iš trečiųjų šalių nuo liepos mėn. turi būti deklaruoti ir apmokestinti 21 proc. PVM. Su dovanomis panašiai – jos privalo būti deklaruotos ir apmokestintos.

„Tai bus pirmos Kalėdos, kai nebeliks dovanų – staigmenų. Nors šiuo metu gavėjams klausimų dėl naujosios tvarkos kyla vis mažiau, tikėtina, kad artėjant šventėms dalis gavėjų susidurs su nauja tvarka, kils klausimų, sunkumų deklaruojant siuntas. Tai atitinkamai lems ir tokių siuntų pristatymo terminus – gavėjui neatlikus reikiamų veiksmų, skirstymo procesas sustos“, – paaiškina Lietuvos pašto atstovas N. Žioba.

Jis primena, kad dovanos apmokestinamos, jeigu daikto (dovanos) vertė viršija 45 eurus. Jeigu dovanos vertė nuo 45 iki 150 eurų, taikomas tik importo PVM, jeigu vertė didesnė – ir muito mokestis.

„Net jeigu dovana nėra apmokestinama, ją vis tiek reikia deklaruoti muitinėje. Dėl šios priežasties siuntos – dovanos vertę nurodyti yra būtina, nulinės vertės nėra galimos. Jeigu dovanos vertė nėra žinoma, reikėtų įvertinti, kiek toks daiktas galėtų kainuoti. Pateikiant informaciją deklaravimui, rekomenduojama pastabų laukelyje palikti pastebėjimą, kad tai yra dovana. Jeigu dovaną norima deklaruoti per Lietuvos paštą, net kai ji nėra apmokestinama, už šią paslaugą taikomas 3 eurų tarpininkavimo mokestis“, – paaiškina N. Žioba.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (74)