Dėl koronaviruso pandemijos gyventojai viešąjį transportą keitė į saugesnę, ekologiškesnę ir sveikatai naudingesnę transporto priemonę. Dviračių paklausą taip pat didino ir valstybių įsipareigojimai skatinti perėjimą prie žalesnės ekonomikos. Europos dviračių pramonės konfederacijos (CONEBI) duomenimis, 2020 m. europiečiai nusipirko 22 mln. dviračių, t.y. apie 40 proc. daugiau nei ankstesniais metais. Augimo tendencijos išliko ir šiemet, ypač išaugo elektrinių dviračių paklausa.

„Miestuose dairomasi transporto priemonių be išmetamų teršalų arba siekiama jų mažinimo. O priemonių – platus spektras: motoroleriai, dviračiai (įprasti, elektriniai), taip pat ir elektromobiliai. Kokie sprendimai po keleto metų įsigalės, dar nežinia, bet jau dabar matyti, kad didžiausias dėmesys skiriamas elektra varomoms priemonėms, ir visų pirma – dviračiams“, – pasakoja Justinas Černiauskas, įmonės „Baltik vairas“ produkto vystytojas.

Praėjusiais metais „Baltik vairas“ pagamino per 30 tūkstančių elektrinių dviračių, t.y. apie 10 proc. visos savo produkcijos. Šiemet įmonė elektrinių dviračių užsakymų turi net keturis kartus daugiau, jie sudarys trečdalį „Baltik vairas“ gaminamų dviračių.

Perspektyva – krovininių dviračių gamyba

Pavasarį „Baltik vairas“ atidarys cargo (krovininių) dviračių padalinį. Tiesa, jau ir šiuo metu įmonėje gaminami elektriniai krovininiai dviračiai, tačiau kitąmet ketinama gamybos apimtis padidinti net penkis kartus.

„Dar visai neseniai elektriniai plento, gravel ar kalnų dviračiai buvo tabu, o dabar tai jokia naujiena, – pasakoja J. Černiauskas. – Šiuo metu pagrindinis investuotojų ir kūrėjų fokusas – į cargo dviračius. Cargo idealiai tinka „smart urban mobility“ idėjai plėtoti, nes jų panaudojimas labai platus: jie gali būti skirti kroviniams sandėliuose pervežti, picoms ir kitokioms prekėms vežioti, gali iš dalies pakeisti automobilį, tinka „Last Mile“ sprendimams“.

Pasak J. Černiausko, elektriniai dviračiai dviem ratais jau tapo kone įprasta kasdienybe. Inovatyvūs gamintojai kuria triračius, keturračius, kurie dažnu atveju nepanašūs į įprastus dviračius.

Šiuo metu „Baltik vaire“ dirba 564 darbuotojai – beveik šimtu darbuotoju daugiau, nei praėjusiais metais. Dėl pasaulinės pandemijos „Baltik vairui“ tenka susidurti ir su iššūkiais, ir su naujomis galimybėmis: viena vertus, susiduriama su tiekimo problemomis, kita vertus – dviračių pardavėjai didina užsakymus. Įmonė nuolat investuoja į naujas technologijas, toliau ketina išlaikyti didžiausios Šiaurės Europoje gamyklos pozicijas, ir atsižvelgdama į išaugusį dviračių poreikį, yra pasirengusi didinti gamybos pajėgumus.