Per metus „Paysera“ Lietuvoje planuoja pastatyti 150-200 „Lockers“ paštomatų. Nepriklausomi nuo elektros tinklo paštomatai naudoja saulės energiją, todėl yra aprūpinti elektrą taupančiais įrenginiais, rezervine baterija, skirta atlaikyti žiemos šalčius. Dalis terminaluose esančių sekcijų pasižymi termoizoliacinėmis savybėmis.

„Dažniausiai paštomatai statomi prie didžiųjų prekybos centrų ir parduotuvių, nes šiems terminalams reikalingas elektros tinklas. Mūsų paštomatai nepriklauso nuo elektros tinklo. Jie naudoja saulės energiją, todėl gali būti statomi žmonių susibūrimo ar gyvenimo vietose, kuriose kitų terminalų nėra, pavyzdžiui, šalia kelio, namo, vaikų žaidimo aikštelės arba parke. Šie paštomatai yra mobilūs, gali lengvai pakeisti ne tik vietą, o ir paskirtį, pavyzdžiui, atvežti į muzikos festivalį ar paplūdimį virsti daiktų saugojimo terminalais“, – sako Kostas Noreika, „Paysera“ akcininkas.

„Lockers“ tinklas bus atvirojo tipo - tai reiškia siuntas į šiuos terminalus galės pristatyti skirtingos pašto ir kurjerių tarnybos.
„Žiūrint iš siuntų bendrovių perspektyvos, paskutinė mylia logistikos grandinėje pati brangiausia. Mes kurjerių bendrovėms suteiksime prieigą prie paštomatų ten, kur šiuo metu siuntų terminalų apskritai nėra. Tokiu būdu kurjerių bendrovėms padėsime taupyti paskutinės mylios sąnaudas“, – teigia K. Noreika.

Pirmąja bendrove, kuri veš siuntas į „Lockers“ paštomatus, tapo „Itella“. Pristatymo sąlygos derinamos ir su kitomis pašto ir kurjerių bendrovėmis.

Atvirojo tinklo paštomatai veikia ir kitose šalyse. Lenkijoje į tokio tipo paštomatus siuntas pristato DPD, „Poczta Polska“ ir DHL, Danijoje į bendro naudojimo paštomatus siuntas veža DHL, „PostNord“ ir „bring“, Suomijoje - DHL, „PostNord“ ir „Matkahuolto“. Latvijoje „Latvijas Pasts“ plėtoja atvirą paštomatų tinklą, skirtą namams. Juo irgi galės naudotis kiti paslaugų teikėjai.

Pirmieji 10 „Lockers“ paštomatų bus pagaminti ir po galutinio testavimo pradėti statyti po visą Lietuvą rugsėjo pabaigoje. Dar 20 planuojama pagaminti iki spalio vidurio.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)