Praėjo jau daugiau nei du mėnesiai nuo naujos siuntimo iš trečiųjų šalių tvarkos įsigaliojimo – nuo liepos 1 d. visos atvykstančios siuntos yra apmokestinamos importo mokesčiais ir deklaruojamos. Tačiau vis dar pasitaiko nesklandumų dėl duomenų perdavimo.

Už siuntą turi mokėti antrąkart

Moteris iš kiniškų prekių el. parduotuvės „AliExpress“ pirko prekę, kurią pardavėjas išsiuntė iš Estijos sandėlio. Ji tikina, kad PVM mokestį, taikoma prekėms iš trečiųjų šalių, sumokėjusi pirkimo metu, mat jis buvo įskaičiuotas į prekės kainą. Jai pasiekus Lietuvą, Gretos prašoma tai padaryti antrąkart.

Ji taip pat atsiuntė dokumentus, įrodančius apie sumokėtą PVM.

„Po išsiuntimo kitą dieną siuntinys 6 dienas „marinavosi“ Estijos muitinėje, po to išsiųstas į Lietuvą. Čia manęs vėl prašo sumokėti PVM, nors visi „AliExpress“ pardavėjai, nežiūrint iš kur siunčia - iš EU ar Kinijos – maždaug prieš mėnesį visoms prekėms automatiškai pakėlė kainas maždaug 21 proc. Po liepos 1 d. jis buvo skaičiuojamas tik krepšelyje.

Yra faktūra su išskirtu PVM. Yra apmokėjimo kvitas, kuriame matyti, kad po apmokėjimo prekė kitą dieną buvo Estijos muitinėje, taigi siuntimas vyko iš Europos, praėjo Estijos muitinę ir atsitrenkė į Lietuvos pašto sieną“, – sako skaitytoja.

Pagal siuntos sekimo numerį galima matyti, kad siunta nuo šeštadienį yra įstrigusi Lietuvos pašto Vilniaus logistikos centre. Informuojama, kad laukiama papildomos informacijos.

Lietuvos paštas: tokių siuntų atkeliauja itin mažai

Lietuvos pašto atstovė Monika Pivoraitė pažymi, kad tai vienas iš tų atvejų, kai siunta Lietuvos paštą pasiekia be sisteminio požymio, vadinamo IOSS kodo, kad importo PVM yra apmokėtas pirkimo metu.

„Tokių siuntų iš „Aliexpress“ atkeliauja labai mažai – paprastai jos būna su požymiu ir deklaruojamos supaprastinta tvarka, be papildomo gavėjo įsitraukimo“, – sako ji.

Anot jos, tokiu atveju gavėjas turi du pasirinkimus:

- sumokėti mokesčius dar kartą ir tada kreiptis į pardavėją dėl jų susigrąžinimo;
- atsisakyti siuntos, t. y. nieko nedaryti ir siuntos saugojimo laikui pasibaigus ji automatiškai bus grąžinta siuntėjui.

„Pradžioje tokių siuntų, kurios atkeliaudavo be sisteminio požymio, kad importo PVM apmokėtas pirkimo metu, atkeliaudavo ženkliai daugiau, dabar ši problema nebėra tokia dažna.

Ši problema yra tarptautinė, todėl siekdami ją išspręsti aktyviai bendradarbiavome su kitų šalių paštais, pagrindinėmis el. pardavimo platformomis bei LR muitine“, – komentuoja M. Pivoraitė.

Delfi primena, kad nuo liepos 1 d. visoje Europos Sąjungoje (ES) įsigaliojo naujos siuntimo iš trečiųjų šalių (JAV, Kinijos, Jungtinės Karalystės ir kt.) taisyklės: PVM apmokestintos visos į ES atvykstančios siuntos, įskaitant ir mažos vertės (iki 22 eurų), kurioms iki tol buvo taikoma importo lengvata.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (114)