Kaip informuojama, rugsėjo 14 d. protestuojantys darbuotojai atsikraustė į Europos aikštę reikalaudami sustabdyti esamų darbo ir socialinių standartų bendrovėje bloginimą, kolektyvinėje sutartyje numatyti darbo apmokėjimo sistemą, kaip nurodo Darbo kodeksas, kelti atlyginimus 10 proc., užtikrinti, kad būtų paisoma darbuotojų teisių.

„Vilniaus viešasis transportas“ darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkas Algirdas Markevičius sako, jog iki šiol protestuojantys žmonės nesulaukė jokio dėmesio iš savivaldybės, o miesto meras Remigijus Šimašius, nors ir praėjo pro juos, tačiau reikalo išklausyti darbuotojų nematė.

Teigiama, kad bendrovės darbuotojai pasirengę būti prie savivaldybės dieną naktį tol, kol jų reikalavimai bus išklausyti ir išgirsti. Rengiamas ir radikalesnių akcijų planas, jei toks darbuotojų ignoravimas tęsis ir toliau. Protestą organizuoja penkios bendrovėje veikiančios profesinės sąjungos.

Protestuojantys „Vilniaus viešasis transportas“ darbuotojai

Lietuvos profesinių sąjungų konfederacijos vadovė Inga Ruginienė stebisi tokia miesto valdžios pozicija, nes bloginant darbuotojų darbo sąlygas, prastėja ir paslaugos kokybė. Ji daro prielaidą, jog Vilniaus viešąjį transportą siekiama privatizuoti.

„Ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė dar kadencijos pradžioje sakė, jog savivaldybėms reiktų atsisakyti savivaldybių įmonių, kurių atliekamas funkcijas gali perimti privati rinka. Panašu, kad jos partijos bendražygis Remigijus Šimašius tai ir daro, tik pačiu brutaliausiu būdu: sąmoningai žlugdo bendrovę, kad ją galėtų perleisti kokiam nors, galbūt, merui draugiškam verslui“, – komentuoja I. Ruginienė.

Įmonė vertina kaip spaudimą, kai jau vyksta derybos

Kaip teigiama įmonės pranešime, „Vilniaus viešasis transportas“ dėl pandemijos išgyvena finansiškai sudėtingą laikotarpį – vien šių metų nuostoliai sieks apie 3 mln. eurų.

„Todėl būtina spartinti strategines permainas, kurios didintų veiklos efektyvumą ir konkurencingumą rinkoje. Mes norime vienodai geras sąlygas užtikrinti visiems darbuotojams, nežiūrint to ar jie priklauso, ar nepriklauso kuriai nors VVT profesinei sąjungai. Taip pat privalome mažinti esamą atskirtį tarp mažiausią ir didžiausią atlyginimą gaunančių vairuotojų. Pradedančiųjų vairuotojų atlygis yra palyginti mažas, todėl įmonė susiduria su sunkumais pritraukdama naujų darbuotojų.

Nepaisant sudėtingos situacijos, įmonės vadovo iniciatyva startavo pirmasis naujos atlygio politikos etapas. Pirmieji pokyčius pajus mažiausią atlygį gaunantys autobusų ir troleibusų vairuotojai, kurie įmonėje dirba 1-3 metus. Tam įmonė per metus skirs daugiau nei 740 tūkst. eurų“, – komentuoja „Vilniaus viešojo transporto“ komunikacijos vadovė Patricija Elžbieta Zarankaitė.

Anot jos, su profesinėmis sąjungomis deramasi ir su visomis ieškoma darbuotojams geriausio kompromiso – birželio mėnesį jau pasirašyta kolektyvinė sutartis su viena iš VVT profesinių sąjungų. Su kita profesine sąjunga šiuo metu vyksta aktyvios derybos.

„Kolektyvinio darbo ginčo komisija dėl interesų viename iš posėdžių sutarė, kad vykstant komisijos darbui šalys žiniasklaidai ginčo proceso nekomentuoja. Esame susipažinę su UAB „Vilniaus viešasis transportas“ darbuotojų profesinės sąjungos neterminuoto piketo reikalavimais ‒ matome, jog jie tiesiogiai susiję su kolektyvinio darbo ginčo komisijoje nagrinėjamais klausimais, todėl, laikydamiesi susitarimo su profesine sąjunga, negalime jų išsamiau komentuoti.

Profesinės sąjungos sprendimą piketuoti vykstant komisijos darbui vertiname kaip spaudimą, juolab, kad dalis reikalavimų tiesiogiai liečia punktus dėl kurių dar tariamasi“, – teigiama komentare.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (105)